شناسایی و رفع مشکلات مدیریتی کلینیک ها

شناسایی و رفع مشکلات کلینیک ها و مطب ها و رفع مشکلات بیمارستان ها در ایران


5/5 - (1 امتیاز)

روش‌های تبلیغات اثربخش برای کلینیک های پزشکی و درمانی
روش‌های تبلیغات اثربخش برای کلینیک های پزشکی و درمانی، یعنی استفاده از شیوه‌های متقاعد سازی و جذب مشتری که باعث افزایش فروش می‌شود در یک بازه زمانی مشخص می‌شود. با توجه به گستردگی روش‌های تبلیغات شما باید یک استاندارد کلی برای تبلیغات خود داشته باشید که می‌توانید با ملاک قرار دادن میزان فروش از طریق تبلیغات، به یک استاندارد واحد و مؤثر برسید.

دیجیتال مارکتینگ کلینیک ها
دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک ها

آموزش تبلیغات و جذب مشتری برای پزشگان

بازاریابی تلفنی کلینیک های پزشکی و درمانی

یکی از روش‌های کم هزینه برای تبلیغات در کلینیک های پزشکی درمانی، استفاده از روش بازاریابی تلفنی است که در این روش شما به یک پرزنتر حرفه‌ای برای جلب و متقاعد سازی مشتری برای استفاده از خدمات خود دارید. بازاریابی تلفنی با کمترین هزینه ممکن می‌تواند بازدهی قابل قبولی داشته باشد به شرطی که از یک پرزنتر حرفه‌ای استفاده کرده باشید.

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰ تماس بگیرید

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای کلینیک های پزشکی درمانی

یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای تبلیغات درمانگاه ها که اگر اصولی انجام شود با کمترین هزینه ممکن می‌تواند بازدهی بسیار بالایی برای شما داشته باشد. در حال حاضر از روش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده توسط تمامی کسب و کارها استفاده می‌شود که شما نیز می‌توانید از این تبلیغات استفاده کنید.

بد نیست بدانید که بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات مؤثر پزشکان اینستاگرام است که شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، به بهترین شکل از این شبکه مشتری جذب کنید و کسب درآمد داشته باشید.

دوره مدیریت بیمارستان، کلینیک و درمانگاه
دوره مدیریت بیمارستان، کلینیک و درمانگاه و مطب

طراحی پست و استوری اختصاصی
انتشار پست و استوری در زمان بندی مناسب
انتشار محتوای مفید و کاربر پسند
جذب بازار و کاربر هدف
هشتگ گذاری مناسب
پاسخ دهی به موقع به کاربران
و …

تبلیغات در سایت‌های اینترنتی
تبلیغات در سایت‌های اینترنتی را می‌توان به چند روش انجام داد که بعضی از روش‌های با توجه به محتوای تبلیغاتی شما محدود سازی می‌شوند و در بعضی روش‌ها شما هیچ محدودیتی از نظر محتوای تبلیغاتی نخواهید داشت. پیشنهاد دنیای تحول به شما این است که به جای حذف گزینه‌ها، محتواهای مختلفی برای سایت‌های اینترنتی تولید کنید تا از تمام بسترهای تبلیغاتی بتوانید استفاده کنید.

 

به هر حال با توجه به محتوای تبلیغاتی  ما به ۳ روش برای تبلیغات در سایت‌های اینترنتی اشاره می‌کنیم.

تبلیغات در سایت‌های اینترنتی برای کلینیک ها

روش اول: طراحی سایت شخصی پزشکی
روش اول شما یک سایت برای درمانگاه خودتان طراحی می‌کنید و در این سایت با ارائه خدمات مختلف مانند ارائه نمونه کار به تبلیغ خود می‌پردازید. در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی برای کلینیک راه اندازی سایت اینترنتی می‌باشد.

دوره مدیریت کلینیک
آموزش مدیریت کلینیک

روش دوم: سایت‌های پخش ویدیو
خیلی از مشتری‌ها به دنبال ویدیوهای آموزشی خدمات مختلف کلینیک ها و درمانگاه ها هستند تا هم با خدماتپزشکی آشنایی بیشتری پیدا کنند و هم کیفیت کار یک کلینیک را بررسی کنند که شما می‌توانید از این طریق مشتری‌های زیادی بدست آورید. از مهم‌ترین شبکه‌های پخش ویدیو می‌توان به یوتویوب و آپارات اشاره کرد.

موارد مهم در بازاریابی مطب پزشکان

مراکز درمانی(مطب ها، بیمارستان ها) می‌بایست در ابتدا بر بازارهای محلی خود مسلط شوند و کسب و کارشان را در خانه و به تدریج در خارج از مرز‌ها توسعه بدهند. برای مثال: ابتدا باید مطب و یا مراکز خدمات درمانی خود را در بین افراد منطقه خود به شهرت برسانید و در بین افراد مقبولیت و محبوبیت بدست آورید بعد به شناسایی و پاسخگویی نیاز های مردم در سراسر کشوربیاندیشید.

مراکز درمانی می‌بایست یک تصویر درخشان از برند خود، دیدگاه مثبت در کیفیت، قیمت و ارائه خدمت برای مشتریان ایجاد کنند. به عنوان مثال: به بیماران خود احترام بگذارید(مشتری مداری پزشکی) و برای آنها وقت بگذارید و به دغدغه هایشان پاسخ مناسب دهید.

مطب ها و مراکزخدمات درمانی می‌بایست وفاداری مشتری خلق کنند. یعنی با خدمات خوب خود بتوانند بر ذهن مخاطبان خود اثر گذاشته و خاطره ای خوش از خود در ذهنشان ایجاد کنند.

آموزش جذب مشتری ویژه شرکت ها
جذب مشتری ویژه شرکت ها و سازمان ها

روش سوم: سایت‌های آگهی متنی
یکی دیگر از روش‌های جذب مشتری از طریق تبلیغات اینترنتی، ارسال آگهی‌های متنی با قابلیت ارائه شماره همراه، آدرس دقیق درمانگاه و یا مطب و عکس‌هایی به عنوان نمونه کار است. تعداد سایت‌های آگهی رایگان بالای ۷۵ عدد است که شما می‌توانید به بهترین روش از این امکان نیز نهایت استفاده را ببرید.

کتاب بازاریابی و فروش تلفنی دارستانی
کتاب بازاریابی و فروش تلفنی خانم دکتر منیره دارستانی

و در روش دوم از سایت‌های دیگر برای تبلیغات خود استفاده می‌کنید. با توجه به نوع محتوای خود می‌توانید از سایت پخش کننده ویدیو مثل آپارات برای محتوای ویدیویی و از سایت‌های آگهی مثل ایران تجارت برای ارسال آگهی رایگان متنی استفاده کنید.

نکته مهم: دقت داشته باشید که اجرای هر ۳ روش الزامی بوده و صرفاً نباید به یکی از روش‌های به عنوان بهترین گزینه نگاه کرد، زیرا مشتری‌های در سایت‌های اینترنتی به دنبال هر نوع خدمت و محصولی می‌گردند و شما باید تمام راه‌های ممکن برای بدست آوردن مشتری را استفاده کنید.

ارائه خدمات جانبی
همیشه لازم نیست تبلیغات به شکلی خیلی خاص مانند پخش تراکت، تبلیغات اینترنتی یا بازاریابی تلفنی انجام شود و همین که شما بتوانید خدمات دیگر خود را نیز در کنار خدمات اصلی خود ارائه دهید به نحوی در حال تبلیغات هستید.

 

مهارت های نرم
آموزش مهارت های نرم

استفاده از شعارهای تبلیغاتی
یکی از ساده‌ترین راه‌های تبلیغاتی که هیچ هزینه‌ای هم برای شما ندارد استفاده از شعارهای تبلیغاتی است که تأثیر زیادی در ذهن مشتری می‌گذارد. شعارهای تبلیغاتی به مشتری هدف وجود شما را نمایان می‌کنند و از مزایای خدمات شما می گویند که به همین شکل باعث تبلیغ شما می‌شوند.

 

استفاده از نظرات سایر مشتری‌ها

یکی از راه کارهای تبلیغاتی دیجی کالا برای جذب مشتری، قراردادن نظرات مشتری‌ها برای مطالعه سایرین است که باعث می‌شود یک حس اعتماد و احترام برای مشتری ایجاد شود و زمانی که نظرات سایر کاربران را بخواند اقدام به استفاده از خدمات شما کند. البته دقت داشته باشید که بازدهی این روش با توجه به میزان کیفیت خدمات شما متغیر است ولی یک راه کار تبلیغات با بازدهی بالا و بدون هزینه است.

بازاریابی مطب - اتاق انتظار
بازاریابی مطب – اتاق انتظار – تکتو

ارائه مشاوره رایگان پزشکی و درمانی کلینیک ها

به عنوان آخرین راه کار جذب مشتری کلینیک و درمانگاه در این مقاله باید به ارائه مشاوره رایگان اشاره کنیم.

دقت داشته باشید که منظور از ارائه مشاوره رایگان این است که به سؤالات مشتری به طور کامل پاسخ دهید و حق انتخاب مشتری را سلب نکنید و فقط به دنبال راهی نباشید که مشتری را به درمانگاه بکشید.

زمانی که شما به بهترین شکل ممکن به مشتری پاسخ دهید نه تنها باعث ایجاد احترام در مشتری می‌شوید بلکه باعث ایجاد یک دید کلی از کیفیت بالای خدمات خود در ذهن مشتری می‌شوید.

از طرف دیگر وقتی شما به دقت به مشتری مشاوره دهید این ذهنیت در مشتری به وجود می‌آید که وقتی به این شکل به من مشاوره می‌دهند،

پس بهترین گزینه برای استفاده از خدمات با کیفیت خود این کلینیک است و چرا با وجود این درمانگاه اصلاً با گزینه دیگری انتخاب کرد!

گروه آموزشی تکتو چه کمکی به جامعه پزشکی می کند؟

– ارائه بهترین خدمات مشاوره بازاریابی و برندینگ به مدیران مراکز خدمات درمانی و صنایع وابسته جهت دستیابی به اهداف
– تلاش در جهت بهبود سبک زندگی و رشد سلامتی و افزایش طول عمر هموطنان عزیزمان
– آموزش مهارت های حرفه ای مارکتینگ خدمات درمانی به افراد مشتاق
– ایجاد راهکارهای مناسب نسبت به دامنه کاربرد مجموعه های خدمات درمانی
– ارائه تمامی راهکارها به عنوان یک مشاور برای مدیریت ارشد سازمان ها

مشاوره و کمک در برندسازی پزشکان و مراکز درمانی
مشاوره، آموزش و کمک در برندسازی پزشکان و مراکز درمانی

نقش مشتری راضی در بازاریابی مطب

آیا میدانید یک مشتری راضی چه ویژگی هایی دارد؟ یک مشتری راضی انقدر می تواند به مطب شما مزیت دهد که بخشی از مزیت رقابتی شما شود. ولی مشتریان راضی در نهایت به سازمان وفادار خواهند شد. مشتریان راضی به قیمت حساسیت کمتری دارند و به محصولات و خدمات رقبا توجه زیادی نمی کنند.

مشتریان راضی از خدمات جدید مرکز درمانی شما استقبال می کنند و دائماً از شما نزد دیگران تعریف می کنند مشتریان راضی به کاهش هزینه های سازمان شما کمک می کنند زیرا با صرف هزینه ی کمتر در قسمت ترویج می توانید از طریق پچ پچ های مشتری، مشتریان بیشتری داشته باشید.

مشتریان راضی، به شرکت ایده های جدید و خلاقانه می دهند و کلینیک پزشکی شما را به دیگران توصیه می کنند.

 

ویژگی مشتریان راضی در بازاریابی مطب پزشکی

وفادار به مرکز
حساسیت پایین به قیمت
بی توجهی به محصول و خدمات رقیب
استقبال از خدمات جدید مرکز
تعریف از مرکز پیش دیگران
ارائه ایده های جدید و خلاقانه به مرکز
توصیه مرکز به دیگران

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *