مهارت های نرم

آموزش مهارت های نرم


Rate this post

مزایای آموزش مهارت های نرم برای نیروی کار شما

برای بسیاری از سازمان ها  و شرکت ها ، مهارت های سخت در هنگام استخدام در بالای لیست قرار دارند. یعنی آنها به دنبال مهارت های خاص افراد برای بدست آوردن و تصدی شغل مربوطه هستند. افراد باید آن مهارت ها و تجربه ها را داشته باشند و آموش های مربوط را دیه باشند.

گرچه نمی توان اهمیت تحصیلات ، آموزش و تجربه شغلی مربوط را نادیده گرفت ، شما همچنین باید توانایی های ملموس کمتری مانند مهارت های نرم را در نظر بگیرید. از این گذشته ، برای موفقیت سازمان فقط داشتن با استعدادترین و واجد شرایط ترین کارمندان شرط اصلی موفقیت و رسیدن به اهداف نیست!!!.

 

کارمندان باید بتوانند به عنوان یک تیم ، به نفع موفقیت خود و سازمان ، با هم همکاری کنند.

آموزش سرپرست فروش
آموزش سرپرست فروش شرکت

مهارت‌های نرم چیست؟

مهارت‌های نرم (به انگلیسی: Soft skills) مهارت های نرم ترکیبی از مهارت های افراد ، مهارت های اجتماعی ، مهارت های ارتباطی ، شخصیت یا ویژگی های شخصیتی ، نگرش ها ، ویژگی های شغلی ، هوش اجتماعی و ضریب هوش هیجانی، میان دیگران است که باعث می شود افراد بتوانند در محیط خود حرکت کنند ، با دیگران خوب کار کنند. ، عملکرد خوبی داشته و با تکمیل مهارتهای سخت به اهداف خود برسند. فرهنگ لغت انگلیسی کالینز اصطلاح “مهارتهای نرم” را به عنوان “خصوصیات مطلوب برای برخی از اشکال اشتغال که به دانش کسب شده وابسته نیست تعریف می کند: آنها شامل عقل سلیم ، توانایی برخورد با افراد و یک نگرش انعطاف پذیر مثبت اند.”

 

مهارت های نرم یک عبارت مرکب است و هر یک از این دو کلمه جنبه تعیین کننده مفهوم را توضیح می دهند.

کلمه “مهارت” عملکرد عملی را برجسته می کند. این اصطلاح به تنهایی معنای گسترده ای دارد ، و توانایی خاصی را برای انجام وظایف اعم از موارد ساده تر مانند “یادگیری نحوه زدن توپ”  گرفته تا موارد سخت تر مانند “یادگیری خلاقیت” توصیف می کند.  در این مقاله به عنوان مثال ، کلمه “مهارت” باید به عنوان توانایی تسلط بر اقدامات سخت کنترل شده تعبیر شود.

کلمه “نرم” برعکس “سخت” است و به معنای “ذهنی ، فازی و غیرقابل اعتماد” است.  به دلیل ذهنیت آنها ، مهارتهای نرم به سختی ارزیابی می شوند و هرگز به طور کامل تسلط ندارند. علاوه بر این ، مبهم بودن توضیح می دهد که چرا مهارتهای نرم همیشه توسط کارفرمایان و کارمندان به وضوح قابل درک نیستند.

نرم تنها صفتی نیست که برای توصیف این نوع مهارت ها استفاده می شود. دانشمندان کلمه “غیر شناختی” را برای هر آنچه که از نظر آنها وجود نداشت ، مبتنی بر یا مستقیم از اندیشه عقلانی (که آنها آن را “شناختی” می نامیدند) بنیان نهادند. ” این اصطلاح منفی این واقعیت را توصیف می کند که مهارت های نرم پذیرش نامشخصی دارند ، و این بدان معناست که “شناخت چگونه به خوبی تعریف و به خوبی درک می شود ، در حالی که همه چیز دیگر در یک منطقه تاریک در اطراف این تکه نور روشنفکری وجود دارد”. به همین دلیل ، کلمه رسمی تر “شرایط فکر کردن” اکنون توسط بسیاری از رهبران آموزش و پرورش ترجیح داده شده است

 

در اصل ، مهارت های نرم مهارت های افراد ، مهارت های شخصیتی و توانایی های ارتباطی است که نیروی کار شما برای موفقیت طولانی مدت سازمان شما نیاز دارد. از این گذشته ، تقریباً در هر شغل مستلزم این است که کارمندان با دیگران درگیر شوند ، چه در داخل و چه در خارج از سازمان شما ، و این مهارت ها را به نوعی مورد غفلت قرار دهند.

 

کلاس رایگان مدیریت زمان
کلاس رایگان مدیریت زمان ویژه خواهران

مهارت نرم در مقابل مهارت سخت

ما قبلاً توضیح داده ایم که مهارتهای نرم بیش از آنکه مبتنی بر مدارک تحصیلی یا تجربه کاری باشند ، بیشتر بر شخصیت متمرکز هستند.

مهارتهای نرم شامل مهارتهای افراد ، مهارتهای اجتماعی ، ویژگیهای شخصیتی ، مهارتهای بین فردی و مهارتهای قابل انتقال است.

از طرف دیگر ، مهارت های سخت ، مهارت های فنی هستند که مختص شغل هستند. مهارتهای سخت نیروی کار شما از تحصیلات ، گواهینامه ها ، آموزش و تجربه کاری ناشی می شود.

این مهارت ها قابل آموزش هستند ، قابل اندازه گیری هستند و توانایی آزمایش از طریق امتحانات و تکالیف عملی را دارند.

در حالی که افراد مهارت‌های سخت را با گذشت زمان فرا می گیرند و به آنها تسلط می یابند ، اما مهارت های نرم آنها اغلب دشوارتر و ارزیابی و اندازه گیری آنها دشوار است.

 

بیایید از مثالی از یک مدرس دوره استفاده کنیم و بررسی کنیم که چه مهارت های نرم و سخت برای این نقش مورد نیاز است.

 

نمونه مهارت های نرم

مهارت های سخت بدون شک ضروری است. آنها الزامات اساسی سطح کارکنان شما هستند تا بتوانند وظایف شغلی خود را انجام دهند.

اما تحقیقات نشان داده است که مهارت های نرم ۹۰٪ از عواملی است که باعث پیشرفت افراد در نردبان موفقیت می شود.

بیایید نگاهی دقیق به برخی از مهارت های نرم که برای هر نیروی کار دنبال می شود ، بررسی کنیم:

خود انگیزشی
کار گروهی
خلاقیت
مدیریت زمان
سازمان
انعطاف پذیری
حل تعارض
مثبت بودن
ارتباطات
رهبری
حل مسئله
مشاهده انتقادی

 

مشاوره رونق کسب و کار
رونق کسب و کار

چرا باید به مهارت های نرم اهمیت دهید

مهارت های نرم افزون تر و بیشتر مورد طمع قرار می گیرند ، به طوری که بسیاری از سازمان ها به آنها اعتبار شایسته را می دهند. مهارت های نرم ، نیروی کار با اعتماد به نفس و رضایت شما را فراهم می کند که سازمان شما را حفظ می کند.

بسیاری از کارفرمایان تصور می کنند که عملی ترین مهارت ها در مورد کارمندانشان استاندارد است ، اما همیشه اینطور نیست. با فرض اینکه نیروی کار شما به سادگی بداند چگونه در شرایط کار غیر فنی در محیط کار عمل کند ساده لوحانه است. این مساوی است با فرض اینکه همه کارمندان شخصیت یکسانی دارند!

 

مدیر عامل LinkedIn ، جف وینر ، مهارت نرم را بزرگترین شکاف مهارت در ایالات متحده دانسته است. وقتی نیروی کار شما در مهارت های فنی فراوان است ، اما مهارت نرم ندارد ، ممکن است متوجه شوید که برخی از عناصر تجاری شما با چالش هایی روبرو هستند. به عنوان مثال ، اگر کارمندان شما به خوبی در زمینه بدست آوردن مشتری آموزش دیده اند ، اما در حفظ مشتری آنقدرها هم عالی نیستند ، شما یک شکاف مهارت نرم دارید. خوشبختانه ، شما می توانید با آموزش هرگونه خلأ مهارتهای نرم در تجارت خود را برطرف کنید.

 

دوره مهارت های نرم تکتو
دوره آموزشی مهارت‌های نرم تکتو

مزایای دوره های آموزشی مهارت های نرم

LinkedIn در اوایل سال ۲۰۱۸ مطالعه ای را بر روی ۱۰۰ شهر بزرگ ایالات متحده انجام داد و به کمبود ۱٫۴ میلیون نفر با مهارت های ارتباطی پی برد. از آنجا که مهارت های نرم مانند ارتباطات می تواند به شکوفایی سازمان شما منجر شود ، آموزش نیروی کار شما در این توانایی های حیاتی منطقی است.

تعدادی از گزینه ها برای ارائه مهارت های نرم افزاری به نیروی کار شما وجود دارد. شما می توانید کل دوره ها را فقط به عنوان بخشی از کارکنان در حال کار اختصاص به مهارت های نرم اختصاص دهید ، یا می توانید یک بخش مهارت نرم را به محتوای دوره موجود خود اضافه کنید. با سرمایه گذاری در آموزش مهارت های نرم برای نیروی کار خود ، مزایای بسیاری از جمله:

 

ارتباط موثرتر
کارمندان شما قادر به برقراری ارتباط موثرتر با یکدیگر و با مشتریان یا مشتریان شما خواهند بود. شما آنها را به مهارتهایی برای بیان واضح تر ، گوش دادن و حل مکالمات دشوار مجهز خواهید کرد.

رهبری قویتر
کارمندان شما بهتر قادر به تفویض اختیار ، ارائه بازخورد ، پذیرش بازخورد ، مسئولیت پذیری و ایجاد انگیزه برای رسیدن به اهداف خود و دیگران خواهند بود.

بهبود حل مسئله
کارمندان شما می توانند در هنگام شناخت مشکلات و موانع احتمالی پروژه ها ، وظایف و اهداف ، پیش قدم باشند. علاوه بر این ، آنها قادر به شناسایی و پیاده سازی راه حل ها و یا ارائه راه حل های جایگزین خواهند بود.

تفکر خلاق و انتقادی پیشرفته
ارائه آموزش مهارت های نرم ، کارمندان شما را قادر می سازد تا “خلاقانه و انتقادی فکر کنند”. با استفاده از این مهارت ها ، آنها قادر خواهند بود گزینه های خود را بسنجند ، آگاهانه تصمیم بگیرند و احتمال دستیابی به نتایج مطلوب را بیشتر کنند.

کار تیمی ، کارایی و بهره وری بهتر
مهارت های نرم کارکنان شما را قادر می سازد تا با یکدیگر همکاری و همکاری کنند تا در مجموع اهداف و اهداف شرکت را برآورده کنند. به نوبه خود ، این منجر به بهبود کارایی و افزایش بهره وری می شود.

در حالی که تمرکز بر مهارت های نرم افزاری به طور فزاینده ای محبوب شده است ، نباید مهارت های سخت را بر عهده گرفت – مهارت های نرم و مهارت سخت به همان اندازه مهم هستند. در استراتژی تحقیق و توسعه خود به هر دو به یک اندازه اولویت دهید تا یک نیروی کار کاملاً پیشرفته تشکیل دهد که از مهارت های لازم برای انجام یک کار عالی برخوردار باشد.

موفقیت گاهی حاصل وجود یک «زیر ساخت» خوب است
موفقیت گاهی حاصل وجود یک «زیر ساخت» خوب است

آموزش مهارت های نرم : زمان نرم شدن است!!

سرفصل های دوره مهارت های نرم

چه چیزهایی در این دوره یاد میگیریم:

۱-روش های ارتباط موثر

۲-روش های حل مسئله

۳-مهارتهای رهبری

۴-مهارتهای کار گروهی

۵-قدرت تطبیق با افراد و شرایط

۶-خلاقیت و تقویت ذهن خلاق

۷-تصمیم سازی و تصمیم گیری

۸-اعتماد به نفس

۹-مدیریت خشم و استرس

۱۰-تفکر انتقادی

۱۱-مهارت های ارائه (کلامی.نوشتاری و پرزنتیشن)

۱۲-مدیریت زمان

 

 

خدمات قابل ارائه در گروه آموزشی تکتو

تنظیم استراتژی و طراحی سیستم‌های بازاریابی، توزیع و فروش
طراحی ساختار و سازماندهی فعالیت های بازاریابی، توزیع و فروش
تنظیم استراتژی‌ها و طراحی روش‌های مدیریت کالا
تنظیم استراتژی و برنامه‌ریزی تبلیغات
تنظیم استراتژی توسعه صادرات
تنظیم استراتژی قیمت‌گذاری
مشاوره برای بخش‌بندی بازار
مشاوره برای بازاریابی صنعتی
مشاوره برای بازاریابی خدمات
مشاوره برای مدیریت بر نام تجاری
تنظیم طرح بازاریابی
مشاوره امکان سنجی بازار
بررسی رفتار مصرف کننده
مشاوره بازاریابی الکترونیکی
هدایت تحقیقات بازاریابی
راه اندازی سامانه های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات
سنجش رضایت مشتری
مطالعه و پژوهش در زمینه مفاهیم، الگوها، و روش‌های نوین مدیریت بازار

ایجاد سیستم فروش
ساختن سیستم و تیم فروش برای

دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها

  • دوره آموزشی رفتار سازمانی
  • دوره آموزشی مهارت‌های نرم
  • دوره آموزشی روش تدریس
  • دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع
  • دوره آموزشی خدمات پس از فروش
  • دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری
  • دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی
  • دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران
  • دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان
  • دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل
  • دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری
  • دوره آموزشی بازاریابی
  • دوره آموزشی فروش
  • دوره آموزشی سرپرستان فروش
  • دوره آموزشی بازاریابی تلفنی
  • دوره آموزشی مدیریت زمان
  • دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ
  • دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها
  • دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری
  • دوره آموزشی کارآفرینی
  • دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری
  • دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰ تماس بگیرید

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

 

 

 

 

آموزش

Business consulting and entrepreneurshipBusiness Consulting in IranBusiness Consulting in TehranStarting a business in Iranآموزش افزایش فروشآموزش تبلیغ نویسیآموزش تبلیغ نویسی تلگرامآموزش خلاقیتآموزش خلاقیت در کسب و کارآموزش سرپرست فروشآموزش فروشآموزش فروش بیشترآموزش مهارت های نرمارتباطات و رفتار شناسیاستراتژی های توسعه کسب و کاراصول تبلیغ نویسیافزایش فروشافزایش فروش و درآمدانواع سیستم فروشایده برای رونق کسب و کاربازار سازیبازاریابیبازاریابی بیماربازاریابی بیمارستانبازاریابی پزشکانبازاریابی پزشکیبازاریابی تجهیزات پزشکیبازاریابی خدمات درمانیبازاریابی در حوزه سلامتبازاریابی درمانبازاریابی مراکز درمانیبازاریابی مطببازاریابی مطب دندانپزشکیبالا بردن فروشبرای رونق کسب و کار چه باید کردبرگزاری دوره های سازمانیبرند سازیبهترین کتاب تبلیغ نویسیبهترین مشاره کسب و کار تهرانبهترین مشاوره رونق کسب و کاربهترین مشاوره کسب و کارتبلیغ اشتباهتبلیغ اشتباه چیستتبلیغ مطبتبلیغ نویسیتبلیغ نویسی صفحه محصولتبلیغاتتبلیغات پرسودی داشته باشیمتحقیقات بازارتدوین چشم انداز و استراتژی کسب و کارتعرفه مشاوره کسب و کارتکتوتهیه و تدوین برنامه هدف گذاری دوره ای سازمانیتوسعه بازارتوسعه کسب و کارتوسعه محصولتیم فروشجذب بیمار دندانپزشکیجذب مشتریجهش تولیدجهش تولید یعنی چهچارت تیم فروشچارت سازمانی تیم فروشچطور فروش خود را افزایش دهیمچگمونه بیشتر بفروششیمچگونه بیشتر بفروشیمچگونه تبلیغات کنیمچگونه تولید را رونق دهیمچگونه جهش تولید داشته باشیمچگونه کار خود را گسترش دهیمچگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم کتابچگونه کسب و کار خود را دگرگون کنیدچگونه کسب و کار خود را رشد دهیم؟چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم؟چگونه مخاطب جذب کنیمچگونه مشتری جذب کنیمچگونه مغازه خود را رونق دهیمچگونه یک تبلیغ تجاری تهیه کنیمچیدمان تیم فروشحل مساله و تصمیم گیریدرآمد تبلیغ نویسیدوره آموزشی فروشدوره سازمانیراه اندازی کسب و کارراه های فروشراه های فروش بیشترراههای جذب بیمار به مطبراههای رونق کسب و کاررشد و توسعه کسب و کاررفع مشکلات فروشرفع مشکلات کسب و کار هاروش تبلیغاترونق کسب و کارسرپرست فروشسفارش تبلیغ نویسیسیستم فروشسیستم مدیریت فروششخصی و...شرح وظایف توسعه کسب و کارشرکت های توسعه کسب و کارشماره تلفن مشاور کسب و کار در تهرانطراحی ساختار فروشطراحی سیستم بازاریابی و فروشطراحی و تدوین انواع طرح های کسب و کار (بیزینس پلن)طراحی و مدلسازی فرآیندهای کسب و کارطراحی و مدیریت عملکرد استراتژیک بر اساس مدل کارت امتیازی متوازنطراحی یک سیستم فروشطرح توسعه کسب و کارعارضه یابی کسب و کارغلامرضا ایسوندفروش بیشترفلوچارت بازاریابی و فروشکارشناس جهش تولیدکتابکتاب توسعه کسب و کارکتاب در مورد تبلیغ نویسیکتاب مدیریت توسعه کسب و کارکلاس سازمانیگروه آموزشی پژوهشی تکتوگروه آموزشی تکتومدیریت تعارضاتمدیریت زمانمذاکره و زبان بدنمشارکت و کار تیمیمشاور توسعه کسب و کارمشاور جهش تولیدمشاور حرفه ای کسب و کارمشاور راه اندازی کسب و کار در ایرانمشاور کسب و کارمشاور کسب و کار در تهرانمشاورهمشاوره تبلیغ نویسیمشاوره تبلیغاتمشاوره توسعه کسب و مار در تهرانمشاوره راه اندازی کسب و کارمشاوره رونق کسب و کارمشاوره کسب و کارمشاوره کسب و کار تکتومشاوره کسب و کار در تهرانمشاوره کسب‌ و کار و کارآفرینی در تکتومشاوره مدیریت و راهبری سازمانیمشاوره و آموزش در حوزه موفقیت شغلیمشاوره و آموزش راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و نوینمشاوره و آموزش رزومه نویسیمشاوره و آموزش هوش تجاری و هوش مالیمشاوره و اجرای بازاریابی اینترنتیمشاوره و اجرای سیستم سازی سازمانی ( شکل دهی اصولی به سازمان شما )مشاوره و تحلیل استراتژیک رقابتمشاوره و تحلیل کسب و کارمشاوره و کوچینگ حوزه توسعه و موفقیت فردیمشاوره و مدیریت فرآیندهای کسب و کارمشاوره وتدوین شاخص های پایش و اندازه گیری فرآیندها (بررسی وضعیت سازمان و کسب و کار شما در جهت بهبود درآمد و اصول اداری)مشکلات کسب و کار ها در ایرانمعرفی خود به بازار کار و مصاحبه شغلیمنیره دارستانینمونه تبلیغ نویسینوشتن متن تبلیغهنر تبلیغ نویسیهوش هیجانیواحد توسعه کسب و کار

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *