آموزش مهارت های نرم برای پرسنل و کارمندان

Rate this post

چگونه مهارتهای نرم را در محیط کار توسعه و آموزش دهیم

آموزش مهارتهای نرم پیشرفته

کارمندان برای پیشرفت در کار چه مهارت‌هایی را باید یاد بگیرند؟

آموزش و یادگیری مهارت های نرم برای کارکنان و پرسنل بسیار مهم و حیاتی است و حتی میتوان گفت امروزه مهارت های نرم و یادگیری آنها از مهارت های فنی و حرفه ای اگر بیشتر نباشد کمتر از آن هم نیست.

مهارت های نرم
آموزش مهارت های نرم

شاید با مهارت های فنی و داشتن دانش فنی خوب بتوان شغلی بدست آورد اما قطعا برای پیشرفت در شغل و حرفه خود همه نیازمند یادگیری و فراگیری مهارت های نرم هستند.

شاید بتوان گفت: مهم ترین مشخصه مهارت های نرم این است که به شغل خاصی محدود نیستند. آن ها ویژگی های کلی هستند که تمام افراد یک مجموعه فارغ از موقعیت شغلی، سن، حوزه فعالیت و… باید آن را یاد بگیرند

مهارت های نرم را یاد بگیریم

آیا می دانید ۷۵٪ موفقیت شغلی در طولانی مدت به تسلط بر مهارت های نرم برمی گردد؟ و محققان دریافتند که کارمندانی که  مهارت های نرم را آموزش دیده اند و دارای تسلط بر این مهارت های نرم هستند، بازده بیشتری نسبت به افرادی که فاقد این مهارت های هستند می‌باشند.

آموزش مهارت های نرم برای کارمندان
آموزش مهارت های نرم برای کارمندان در ایران

مباحث اصلی آموزش مهارت نرم برای کارمندان چیست؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود آموزش مهارت های نرم اهمیت بیشتری پیدا کند، تسلط روی کار تیمی و ارتباط با دیگر افراد گروه است

مباحث اصلی آموزش مهارت نرم برای کارمندان 

ارتباطات

بحث و مغلطه
اصول کاربردی مذاکره و متقاعدسازی بر مبنی روانشناسی
ساخت شخصیت اثرگذار
روش های جذب و اعتمادسازی
ظاهر و زبان بدن
نحوه شروع گفتگو

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰ تماس بگیرید

مهارت‌های رهبری

مهارت‌های رهبری نه فقط در صدر لیست سلسله مراتب سنتی سازمان‌ها است، بلکه به صورت رو به رشدی برای افرادی که در سازمان‌های مدرن نیز مشغول به کار می‌شوند مورد نیاز است. داشتن درکی از چگونگی به دست آوردن بهترین نتایج و الهام بخشیدن به سایر همکاران در فضاهای کاری متنوع و دارای رشد سریع، نیاز به مهارت‌های رهبری قدرتمندی دارد. حتی اگر فرد برای فرصت شغلی مدیریتی نیز استخدام نشده باشد، داشتن توانایی رهبری به او کمک می‌کند تا علاوه بر مدیریت فردی، در همکاری با سایر کارکنان سازمان نیز موفق واقع شود و از همه مهم‌تر آنکه یک نیروی صفر تا صد باشد. منظور از نیروی صفر تا صد آن است که بتواند کاری را آغاز کند و در مراحل مختلف آن، پیرامون چگونگی پیش‌برد اهداف فکر کرده و با اتخاذ بهترین تصمیمات در هر گام، آن کار را به پایان برساند. این امر موجب می‌شود تا از مراجعه مکرر فرد به مدیران و سایر همکاران جلوگیری شود و فرد در نهایت بازدهی، از ورودی به خروجی برسد

تفکر انتقادی
مهارت گوش دادن فعال و موثر

تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری

باید به این نکته توجه داشت که استراتژی که دیروز به خوبی جواب داده است، شاید بهترین استراتژی برای فردا نباشد. بنابراین، افراد باید دائما در حال یادگیری و به روز رسانی دانسته‌های خود باشند و خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. انعطاف‌پذیری در برابر یادگیری مهارت‌های جدید، امری حیاتی است. در واقع، یک نیرو توانمند باید بتواند برای حل مسائل و چالش‌های موجود در مسیر کار، ایده‌ها و راهکارهای جدیدی ارائه دهد و سعی کند تا مسائل را با روش‌های بهینه‌تری حل کند.

سازمان دهی

تیم سازی و کار تیمی و کار گروهی

ویژگی های یک تیم خوب
معرفی الگوها و منابع کاربردی کار تیمی
اصول تیم سازی حرفه ای
رهبری صحیح و کارتیمی
اصول رهبری در تیم های کاری
انواع نقش های فردی در کارتیمی
چالش های موجود در تیم ها
تصمیم گیری در تیم های کاری

مدیریت زمان

خودشناسی

مفهوم خودشناسی
ضرورت خودشناسی در دنیای کسب و کار
بحث خودشناسی را از کجا آغاز کنم؟
رابطه خودشناسی و دوره های زندگی
معرفی تست MBTI
خودشناسی و انتخاب صحیح شغل
خودشناسی و انتخاب های ما

مهارت حل مسئله

چگونه مشکلات را شناسایی کنیم؟
مفهوم مشکل
ارئه ی راه کار های برطرف کردن مشکلات کسب و کارها
ارائه روش های شناسایی مسائل
ارائه روش های انتخاب مسائل
ارائه روش های تجزیه و تحلیل مسائل

دوره تخصصی اصول و تکنیک های کال سنتر و پاسخگویی به تلفن مشتریان
چرا آموزش مهارت های نرم مهم است؟

یافته های موسسه تحقیقاتی استنفورد  و بنیاد کار نشان داد که ۷۵٪ موفقیت شغلی طولانی مدت به تسلط بر مهارت های نرم و تنها ۲۵٪ به مهارت های فنی بستگی دارد.

لینکدین علاوه بر انجام تحقیقات گسترده در مورد تغییر چهره یادگیری در محل کار ، در شناسایی بیشترین تقاضای مهارتهای نرم برای کارمندان آینده پیشگام بوده است.

خوشبختانه ، مهارتهای نرم بسیار قابل آموزش هستند. برخلاف ضریب هوشی ، که تا حد زیادی ثابت کل زندگی ما است ، هوش هیجانی ما – توانایی یادگیری و اعمال همدلی ، سازمان و رهبری – قابل انعطاف است. توسعه هوش هیجانی ما تقریباً نامحدود است و برای موفقیت در هر زمینه کاری بسیار مهم است.

ما در تمام خدماتی که ارائه می‌دهیم تلاش می‌کنیم تا به مشتریانمان کمک کنیم مرزهای دید و تفکر خود را گسترش دهند و فرصت‌های جدید را لمس و کشف کنند.

 

حتی وقتی ضریب هوشی دو کارمند متفاوت باشد ، مهارت نرم می تواند پیش بینی کند که چه کسی بیشتر یاد خواهد گرفت ، حتی فراتر از توانایی پیش بینی شده توسط ضریب هوشی آنها. در حالی که همه کارمندان با گذشت زمان و  پیشرفت خواهند کرد ، افرادی که مهارت نرم بسیار بالاتری دارند ، بدون آنها بیش از همکاران خود هستند.

 

مهارت های نرم از جنس عادت هستند و فرد تا این مهارت ها را به عنوان یک عادت، نه تنها در محیط کار بلکه در زندگی روزمره تبدیل نکند، نمی‌تواند در موقعیت های حساس از آن ها به خوبی استفاده کند. تمرین تمرین و بازهم تمرین! تنها راه برای نهادینه کردن مهارت های نرم در فرد است.

مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
خلق، جذب، نگهداری و توسعه مشتریان، از جمله بخش‌های مهم مدیریت بازاریابی است.

دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها

دوره آموزشی مهارت های نرم
دوره آموزشی رفتار سازمانی
دوره آموزشی روش تدریس
دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع
دوره آموزشی خدمات پس از فروش
دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری
دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی
دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران
دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان
دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل
دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری
دوره آموزشی بازاریابی
دوره آموزشی فروش
دوره آموزشی بازاریابی تلفنی
دوره آموزشی مدیریت زمان
دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ
دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها
دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری
دوره آموزشی کارآفرینی
دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری
دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰ تماس بگیرید

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

شما همچنین ممکن است مانند بیشتر از نویسنده

9 نظرات

  1. پرورش متخصص بازاریابی و فروش تلفنی در تهران - تکتو

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

  2. فرشته خدابخشی می گوید

    استرس یکی از مواردی است که کارمندان در محیط های کاری با آن درگیر هستند. آیا در آموزش مهارت های نرم به رفع استرس کارمندان هم توجه شده است؟

  3. شناسایی و رفع مشکلات مدیریتی در درمانگاه ها و کلینیک ها . عارضه یابی درمانی

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

  4. آموزش مهارتهای نرم برای کارمندان - تکتو

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

  5. لزوم آموزش پرسنل کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی - تکتو

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

  6. دوره مدیریت کلینیک در تهران - تکتو

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

  7. آموزش مهارت های نرم برای کارکنان ایرلاین ها - تکتو

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

  8. مدیریت کلینیک و مراکز درمانی - تکتو

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

  9. شناسایی و رفع مشکلات و عارضه های کلینیک ها - تکتو

    […] دوره آموزشی مهارت های نرم دوره آموزشی رفتار سازمانی دوره آموزشی روش تدریس دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع دوره آموزشی خدمات پس از فروش دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری دوره آموزشی بازاریابی دوره آموزشی فروش دوره آموزشی بازاریابی تلفنی دوره آموزشی مدیریت زمان دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری دوره آموزشی کارآفرینی دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت […]

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.