همدلی در حین فروش
مهارت همدلی در حین انجام معاملات فروش
همدلی مهارتی اساسی برای هر فروشنده ای است که می خواهد در این زمینه موفق باشد. با درک نیازها و خواسته های مشتریان، می توانید به آنها اعتماد کنید، روابط قوی ایجاد کنید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.
مدیران حرفه ای فروش می دانند که همدلی کلید موفقیت در این زمینه است. آنها به طور فعال به مشتریان خود گوش می دهند، خود را جای آنها می گذارند و راه حل هایی ارائه می دهند که نیازهای آنها را برآورده کند.
فعالانه به مشتریان خود گوش دهید.
اولین قدم برای برقراری ارتباط همدلانه، گوش دادن فعال به مشتریان خود است. به آنچه می گویند، هم کلامی و غیرکلامی، توجه کنید. سعی کنید منظور آنها را درک کنید و از پرسیدن سوال برای روشن شدن نکات نترسید.
خود را جای مشتری بگذارید.
سعی کنید از دیدگاه مشتری به موقعیت نگاه کنید. اگر خودتان در شرایط مشابهی بودید چه احساسی داشتید؟ چه چیزی برای شما مهم بود؟ با قرار دادن خودتان جای مشتری، می توانید نیازها و خواسته های آنها را به درستی درک کنید.
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
با احساسات مشتریان خود همدلی کنید.
به مشتریان خود نشان دهید که احساسات آنها را درک می کنید و به آنها اهمیت می دهید. می توانید این کار را با گفتن چیزهایی مانند “می فهمم که شما از این موضوع ناامید هستید” یا “من می توانم ببینم که این برای شما مهم است” انجام دهید.
سوالات باز بپرسید.
از پرسیدن سوالات باز برای تشویق مشتریان به صحبت بیشتر و به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا نیازها و خواسته های آنها را بهتر درک کنید.
راه حل ارائه دهید.
پس از درک مشکل مشتری، راه حل هایی ارائه دهید که به آنها کمک کند. به دنبال راه هایی باشید که بتوانید نیازهای آنها را برآورده کنید و به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند.
پیگیری کنید.
پس از فروش، با مشتریان خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که از خرید خود راضی هستند. این به شما نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید و به شما فرصتی می دهد تا هر گونه مشکلی را که ممکن است داشته باشند حل کنید.
صبور باشید.
برقراری ارتباط همدلانه زمان می برد. صبور باشید و به مشتریان خود فرصت دهید تا داستان خود را به اشتراک بگذارند.
با دنبال کردن این ۷ نکته، می توانید مهارت های همدلی خود را در حین انجام معاملات فروش ارتقا دهید و شاهد افزایش فروش، بهبود رضایت مشتری و پیشرفت در حرفه خود باشید.
همچنین:
- از زبان بدن مثبت استفاده کنید. لبخند بزنید، تماس چشمی برقرار کنید و حالت بدنی باز داشته باشید.
- از لحنی گرم و دوستانه استفاده کنید. از فریاد زدن یا استفاده از زبانی تهاجمی خودداری کنید.
- به حریم خصوصی مشتریان خود احترام بگذارید. اطلاعات شخصی آنها را نپرسید یا به اشتراک نگذارید.
- صادق باشید. وعده هایی که نمی توانید به آنها عمل کنید ندهید.
- به تعهدات خود عمل کنید. به موقع به تماس ها و ایمیل های مشتریان خود پاسخ دهید و به وعده های خود عمل کنید.
با رعایت این نکات، می توانید به یک فروشنده همدل و قابل اعتماد تبدیل شوید که مشتریان به شما وفادار باشند و به شما بازگردند.
دوره آموزشی بازاریابی و فروش ویژه امروز ایران
با توجه به نیاز روزافزون کسب و کارها به متخصصین مجرب در حوزه بازاریابی و فروش، و همچنین با در نظر گرفتن شرایط خاص بازار ایران، گروه آموزشی پژوهشی تکتو اقدام به برگزاری دوره آموزشی جامع بازاریابی و فروش ویژه ایران نموده است.
مخاطبان این دوره دوره آموزشی بازاریابی و فروش ویژه امروز ایران
- مدیران و کارآفرینان
- متخصصان بازاریابی و فروش
- دانشجویان رشته های بازاریابی و مدیریت
- کلیه علاقمندان به یادگیری اصول و فنون بازاریابی و فروش
اهداف این دوره بازاریابی و فروش :
- آشنایی با مفاهیم کلیدی بازاریابی و فروش
- یادگیری اصول و فنون بازاریابی و فروش در دنیای امروز
- کسب مهارت های لازم برای موفقیت در بازار ایران
- به روز رسانی اطلاعات و دانش در زمینه بازاریابی و فروش
سرفصل های این دوره:
- مفاهیم پایه بازاریابی و فروش
- تحقیقات بازار و رفتار مصرف کننده
- بازار هدف و استراتژی بازاریابی
- محصول، قیمت، توزیع و ترفیع
- بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی
- بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی
- بازاریابی موبایلی و بازاریابی در ایران
- مفاهیم پایه فروش و فرآیند فروش
- مهارت های مذاکره، فن بیان و متقاعد سازی
- مدیریت اعتراضات مشتری و اصول مشتری مداری
- تکنیک های فروش حضوری، تلفنی، ایمیلی و شبکه ای
- بازاریابی چکی و اخلاق فروش در ایران
- قوانین و مقررات مربوط به بازاریابی و فروش در ایران
- مطالعه موردی و کارگاه عملی
- پرسش و پاسخ
مزایای شرکت در این دوره:
- تدریس توسط اساتید مجرب و با سابقه
- ارائه مثال ها و مطالعات موردی از ایران
- استفاده از جدیدترین متدها و ابزارهای آموزشی
- اعطای گواهینامه معتبر
- فرصتی برای تبادل نظر و پرسش و پاسخ با مدرسین و سایر شرکت کنندگان
مدرسین این دوره:
- غلامرضا ایسوند: کارشناس ارشد بازاریابی با بیش از ۱۲ سال سابقه کار در زمینه بازاریابی و فروش در ایران.
- خانم منیره دارستانی: دکتری برنامه ریزی درسی با بیش از ۱۵ سال سابقه کار در زمینه آموزش بازاریابی و فروش در ایران.
نحوه برگزاری:
این دوره به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره، لطفا با ما تماس بگیرید.
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
گروه آموزشی پژوهشی تکتو
متخصصان آموزش بازاریابی و فروش
بدون دیدگاه