مشاوره کسب و کار تکتو
با توجه به وضع اقتصادی فعلی، بسیاری از مشاغل در معرض خطر قرار گرفتهاند. این بحرانها، هم متوجه کسب و کارهای قدیمی شده است و هم گریبان جوانان تشنه موفقیت در کسب و کار را گرفته است.
حال سوال اینجاست که چطور از این بحرانها، بیشترین بهرهبرداری را بکنیم و با کمترین ریسک بیشترین میزان درآمد و فروش را داشته باشیم؟
مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتواین مسئولیت را به عهده میگیرند تا با یک مشاوره شغلی خوب، شما را در راه رسیدن به رشد مالی و یا شروع یک کسب و کار جدید و یا حتی پیدا کردن شغل و کار ایدهآل هدایت کنند.
این حمایت، در قالب مشاوره کسب و کار و مشاوره شغلی و همچنین مشاوره تلفنی امکانپذیر است.
جلسه اول مشاوره کسب و کار در گروه آموزشی پژوهشی تکتو همیشه رایگان است!
مشاوره شغلی مخصوص چه کسانی است؟
پیش نیاز جلسات مشاوره کسب و کار چیست؟
در پایان این جلسات چه تخصصهایی خواهیم داشت؟
آیا مشاوره تلفنی کسب و کار هم امکانپذیر است؟
آیا جلسات مشاوره شغلی، برای همه اصناف است؟
آیا این جلسات برای راه اندازی کسب و کار هم میباشد؟
سرفصل های خدمات عارضه یابی و رفع عارضه گروه آموزشی پژوهشی تکتو
خدمات عارضه یابی و رفع عارضه در دسته بندی های مختلف اعم از مدیریتی، بازاریابی و فروش و تبلیغات، تولید و R&D، منابع انسانی، سیستمی و ساختاری (چارت، فلوچارت، مالی، حقوقی) و دیجیتال مارکتینگ ارائه می گردد که در ادامه سرفصل خدمات هر یک از حوزه های ذکر شده را خواهید دید.
لازم بذکر هست که تعداد زیادی از خدمات ارائه شده در سرفصل های ذیل، قابلیت برگزاری دوره های آموزشی را نیز دارا بوده که تا کنون دوره های موفقی در بسیاری از حوزه های مذکور، برگزار شده است.
عارضه یابی حوزه تولید
در فرآیند عارضه یابی و رفع عارضه این حوزه فازهایی از قبیل برنامه ریزی، تامین، تولید، نگهداری و تعمیرات و انبار در نظرگرفته شده است.
عمده خدمات حوزه تولید و R&D عبارتند از :
- مشاوره سیستم های مدیریت کیفیت (سری ایزو)
- راه اندازی سیستم کدینگ انبار
- راه اندازی سیستم ارزیابی تامین کنندگان
- راه اندازی سیستم ۵S
- راه اندازی سیستم برنامه ریزی تولید (BOM, OPC, …)
- آدیت فرآیند تولید
- ممیزی داخلی
- راه اندازی سیستم نگهداری تعمیرات
- استقرار MFCA (استاندارد ۱۴۰۵۱ و ۱۴۰۵۲)
- کنترل پروژه
- کنترل موجودی
- کنترل کیفیت
- طراحی و استقرار سیستم مدیریت دانش
عارضه یابی حوزه مدیریت
خدمات حوزه مدیریتی بیشتر در حوزه مدیریت کلان صورت می پذیرد. به تجربه سالیان به این نتیجه رسیده ایم که نگرش مدیریت ارشد سازمان، در همه بخش ها ریشه می دواند. پس این حوزه یکی از مهمترین حوزه ها در بخش عارضه یابی و رفع عارضه فرآیند توسعه کسب و کار شرکت می باشد.
عمده خدمات حوزه مدیریت عبارتند از :
- عارضه یابی و ارزیابی سازمان ۱+۵ محوره
- عارضه یابی با روش bsc
- تدوین طرح کسب و کار BP
- استقرار فرآیند هدف گذاری و بهبود کسب و کار
- EFQM
- منتورینگ و کوچینگ مدیران ارشد
- طراحی شاخص های کنترل و بهره وری مدیریت
- طراحی دشبورد مدیریتی مدیرعامل
عارضه یابیحوزه منابع انسانی
ما منابع انسانی را به عنوان یکی از سرمایه های اصلی سازمان شناخته و به منظور مدیریت و توسعه منابع انسانی شرکت ها و کسب و کارها با دیدگاه چابک و عملیاتی، خدمات خود را از برنامه ریزی منابع انسانی و تعریف شغل تا جذب و استخدام و طراحی سیستم جذب و پاداش ارائه می نماییم.
عمده خدمات حوزه منابع انسانی HR عبارتند از :
- تدوین شاخص های بهره وری HR
- برنامه ریزی منابع انسانی
- تجزیه تحلیل شغل (تدوین شرح شغل و شرایط احراز شغل)
- کارمندیابی، جذب و استخدام منابع اثربخش و کارآمد
- معارفه و آموزش منابع انسانی مبتنی بر محتوای کسب و کار
- راه اندازی مکانیزم ارزیابی عملکرد منابع انسانی
- استقرار سیستم حقوق و دستمزد
- استقرار سیستم تنبیه و پاداش
- تدوین آئین نامه انضباطی
- تهیه شناسنامه شغلی
عارضه یابی حوزه بازاریابی و فروش
مشکل بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط در بخش بازاریابی و فروش می باشد. رشد و توسعه شرکت مستلزم داشتن طرح مدون بازاریابی و فروش و سازمانی قدرتمند جهت اجرای طرح های بازاریابی می باشد.
گروه آموزشی پژوهشی تکتو افتخار دارد با طراحی و اجرای پروژه های متنوع در این بخش همراه سازمان شما باشد. دیده شدن محصول یا خدمت در دنیای امروز وجه تمایز شرکت های موفق با شرکت های رو به افول می باشد. به این منظور ارائه خدمات در حوزه تبلیغات با محوریت تهیه طرح تبلیغات شرکت ها و بالاخص شرکت های فناور در دستور کار تکتو قرار دارد.
عمده خدمات در حوزه بازاریابی، فروش و تبلیغات عبارتند از :
- تدوین بوم کسب و کار
- طراحی و راه اندازی سازمان فروش (مویرگی)
- طراحی سیستم حقوق و پورسانت تیم فروش و درگاههای فروش
- تدوین استراتژی های بازاریابی
- مطالعات و تحقیقات بازار
- تحقیقات بازاریابی
- تدوین برنامه بازاریابی MP
- تدوین برند بوک واستراتژی برند
- طراحی و اجرای برنامه ها و راهکارهای فروش
- راه اندازی سیستم CRM
- راه اندازی باشگاه مشتریان
- طراحی و اجرای برنامه تبلیغاتی با متد ۵M
- تهیه متریال پرزنت و معرفی شرکت و محصول
- طراحی کمپین تبلیغاتی
- تدوین طرح روابط عمومی
- تدوین استراتژی و برگزاری سمینار، همایشات و رونمایی
رفع مشکلات سیستمی و ساختاری
یکی از اصول اولیه مدیریت کسب و کار و شرکت؛ طراحی چارت، فلوچارات سازمانی، داشتن سیستم مالی، مالیاتی، حقوقی و قراردادهای صحیح است. گروه آموزشی پژوهشی تکتو با ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در زمینه تهیه انواع طرح های امکان سنجی فنی و اقتصادی پیش از راه اندازی کسب و کار، به مدیریت و کاهش ریسک کسب و کار شما کمک می کند.
عمده خدمات حوزه سیستمی و ساختاری عبارتند از :
- تدوین چارت و ساختار سازمانی
- مهندسی فرآیندهای سازمانی، مکانیزم های اجرایی، سیستم سازی و مستند سازی
- طبقه بندی مشاغل
- طراحی الگوهای سازمان یادگیرنده
- پیاده سازی سیستم های بهره وری
- طراحی، برنامه ریزی و کنترل پروژه
- طراحی برنامه مالی
- طراحی منابع مالی
- طراحی و استقرار امور حسابداری/ انجام امور مالی
- انجام امور مالی/ ثبت سیستمی اسناد مالی
- انجام امور حقوق و دستمزد
- راه اندازی واحد امکان سنجی
- ارزیابی و مدیریت ریسک
- تدوین طرح امکان سنجی اقتصادی
- حقوقی و قراردادها (ثبت و تنظیم قراردادهای تجاری و پرسنل)
دیجیتال مارکتینگ
همانطور که می دانید وبسایت و شبکه های اجتماعی و … ویترین کسب و کار و شرکت یا سازمان شما بوده و از طرفی هم با توجه رشد روز افزون تمایل کاربران به استفاده از فضای مجازی و دریافت خدمات از این بستر، اهمیت فعالیت در این بستر دو چندان شده است. تا جایی که اغلب کاربران خدمات و محصولات شما را با توجه به وضعیت برند کسب و کار شما در فضای مجازی، قضاوت کرده و نسبت به میزان ارتباط با شما تصمیم می گیرند.
خدمات این حوزه مکمل بخش آفلاین مارکتینگ بوده و البته از استراتژی کلان مجموعه نیز تبعیت خواهد کرد.
عمده خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ عبارتند از :
- طراحی و مدیریت وبسایت
- UI/ UX/ UX PITCH
- تولید محتوا (متن، صوت، تصویر)
- آشنایی با اصول dm
- SEM بازاریابی توسط موتورهای جستجو
- SEO بهینه سازی برای موتورهای جستجو
- سوشیال مارکتینگ
- بلاگ مارکتینگ
- ایمیل مارکتینگ
- ویدئو مارکتینگ
- تبلیغات (بنری، کلیکی و …)
- موبایل مارکتینگ
.
در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.
۷ گام ساده برای بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
شما بدون شک میتوانید اطلاعاتی در مورد نحوه راهاندازی هر شبکه رسانه اجتماعی به دست آورید. اما در اینجا چند مورد وجود دارد که شما صرفنظر از نام آن پلتفرم میخواهید برای عرضه کسبوکارتان انجام دهید.
۱- تمام اطلاعات خود را در میان همه حسابهای رسانههای اجتماعیتان وارد کنید.
مرفهان و ثروتمندان کسبوکارها را در رسانههای اجتماعی جستوجو میکنند. دریافت همه اطلاعات مربوط به کسبوکارتان را برای آنها راحت کنید. بدون اینکه بخواهند صفحه شما را زیرورو کنند.
اطلاعات تماستان، ساعتها، وبسایت، همه مکانها، بهترین زمانهای ملاقات و خیلی اطلاعات دیگر میبایست فهرست شوند.
بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
۲- مطمئن شوید که اطلاعاتتان در همه پلتفرمها ثابت باشند.
افراد مرفه درباره جزئیات دقیق و تیز هستند. مراقب باشید و اطمینان پیدا کنید که نام کسبوکارتان، آدرس، شماره تلفن، وبسایت، ساعتها، گزینههای پرداخت، اطلاعات پارکینگ و غیره در تمام محیطهای اجتماعی یکسان باشند.
اگر ساعتهای شما یا چند مورد دیگر از اطلاعات متفاوت از رسانههای اجتماعی باشند، نه تنها اعتماد آنها را از دست خواهید داد، بلکه بازدیدکنندگان را نیز از دست میدهید.
بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
۳- جستوجو و فیلترها را بهینه کنید.
برای هر پروفایلی که ایجاد میکنید، از دستهبندیهای ارائهشده استفاده کنید. شما میتوانید برای برخی از سایتها چندین دستهبندی اضافه کنید.
این به شما کمک خواهد کرد تا کسبوکار خود را در جستوجوها و فیلترها بگنجانید.
بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
۴- بر روی کیفیت تصاویر، محتوا و فیلمها سرمایهگذاری کنید.
این کیفیت مربوط به خلق تصاویر جذاب و زیباست. به فیلمهایتان نیز توجه کنید.
من گاهی تعجب میکنم وقتی میبینم یک کسبوکاری که خودش را از طریق پستهای با کیفیت بالا با یک پسزمینه بیارزش یا یک پسزمینه متناقض با پیام یا برندش توصیف میکند.
من اخیرا دیدم که یک روزنامهنگار گرانقیمت و حرفهای یک ویدئوی زنده از یک رویداد تبلیغاتی را منتشر کرد. نه تنها کیفیت آن پایین بود، بلکه به نظر میرسید هیچکس آنجا نبود.
محتواهای خوب و با کیفیت بالایی منتشر کنید که با پیامتان و آنچه مخاطبانتان انتظار دارند سازگار باشد.
بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
۵- از هویت استفاده کنید.
چند مورد در رسانههای اجتماعی وجود دارد که مصرفکنندههای مرفه را آزار میدهد و هویتنداشتن یکی از آنهاست.
چیزهای دیگری که شما باید از آنها خودداری کنید: انتشار تبلیغات بسیار زیاد، استفاده از زبان عامیانه یا اصطلاحات خیابانی و تلاش برای خندهداربودن در حالی که خندهدار نیستید.
بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
۶- پاسخ به نظرات و پیامها.
این مورد بسیار واضح است. اما متعجب میشوید اگر بدانید چه تعداد از افراد تاجر در شبکههای اجتماعی پاسخ مردم را نمیدهند.
شما برای شروع یا ایجاد رابطه با مردم یک فرصت دارید. شما نباید فقط یک نظر را بپسندید یا به عبارتی لایک کنید، به آن پاسخ دهید.
پیامهای خود را بررسی کنید و به آنها پاسخ دهید. به کسانی که پستهای شما را به اشتراک میگذارند توجه کنید.
اگر آنها آن را به اشتراک میگذارند بر روی پستی که در صفحهشان به اشتراک گذاشتند اظهار نظر کنید.
مگر اینکه صدها اشتراکگذاری از این دست داشته باشید، این مسئله باید قابل مدیریت باشد.
بخشی از زمان اختصاص دادهشده در شبکههای اجتماعی باید وقف تعامل و گفتوگو با مردم شود. باید بدانید که افراد مرفه دلشان نمیخواهد نادیده گرفته شوند.
اگر شما به مردم پاسخ ندهید، فقط فرصت ایجاد یک رابطه را از دست نمیدهید، بلکه ممکن است همه آنها را از دست دهید.
بازاریابی مشتریان مرفه در رسانههای اجتماعی
۷- بهترین زمان انتشار یک پست را پیدا کنید.
به جای انتخاب یک زمان مشخص برای انتشار پست یا نگاهکردن به تحلیلهایتان تحقیق کنید تا بدانید چگونه مشتریان مرفه شما با محصول یا خدمتتان ارتباط برقرار میکنند.
همچنین به تحقیقات صنعت مربوط به طبقه خود و شبکه اجتماعی مورد استفادهتان نگاهی بیندازید.
Sprout Social تحقیقاتی درباره این موضوع انجام داده است و متوجه شده است که مثلا با معرفی خرید اینستاگرام بهترین زمان برای انتشار کالاهای مصرفکننده روز شنبه بین ساعت یازده صبح و یک بعدازظهر و امنترین زمانها بین ساعت ده صبح و سه بعدازظهر بودند.
اما این آمار در فیسبوک متفاوت بود. بهترین زمان برای انتشار کالاهای مصرفکننده در فیسبوک روز سهشنبه در ساعت دو بعدازظهر و جمعه ساعت یازده صبح است.
امنترین زمانهای هفته بین ساعت ده صبح و شش عصر هستند.
تجربه قابل توجه مشتری
آیا تا به حال بدقولی یک فروشگاه آنلاین را تجربه کردهاید؟ «شاید دکمههای پرداخت عمل نکردند، یا فرآیند کامل نشده بود، یا شاید زمان بارگذاری بسیار کند بود.»
در هر صورت این بدقولیها ناامیدکننده هستند. و این تنها یک نمونه از تجربه بد مشتری است.
از فروشگاههای ثابت خیابانی گرفته تا خدمات آنلاین فرصتهای بسیار زیادی برای تجربه تلخ یا دلپذیر مشتری وجود دارد.
بر اساس تحقیقات گارتنر، برای یک مزیت رقابتی، قطعا راهحل قدرتمندی برای خلق یک تجربه خرید لذتبخش و یکپارچه برای مشتریانتان وجود دارد.
در واقع، ۶۴ درصد افراد بررسیشده ادعا کردند که تجربه مشتری حتی از قیمت نیز مهمتر است.
شرکت مرسدس بنز به این درک رسید که وقتی شما برای خوشحالی و رضایت مشتریانتان تلاش میکنید، آنها مجددا برای خرید به سراغ شما میآیند، شما را به دوستانشان معرفی کرده و پیامهای برند شما را منتشر میکنند.
شما با اطمینان از تجربه قابل توجه مشتری میتوانید از رقبای خود حتی بدون توجه به شیوه آنها پیشی بگیرید.