چگونه یک مخترع شویم؟ کارهایی که برای تبدیل ایده به اختراع باید انجام دهیم

4.4/5 - (62 امتیاز)

از گذشته این تصور غلط وجود داشته است که افراد مخترع، مادرزاد مخترع به دنیا آمده اند! بعد از مطرح شدن این جمله اولین چیزی که به ذهن من می رسد این است که این هم یک بهانه است برای تلاش نکردن! معتقدم به ازای هر انسان هزاران ایده وجود دارد، این چیزی است که در هر برخوردم با مخترعینی که برای کمک به ثبت اختراع یا اختراعاتشان به ما مراجعه میکنند به آن ایمان می آورم.

به راستی چگونه است که فردی می تواند چندین ایده داشته باشد و آن ها را به مرحله ثبت اختراع برساند و برای فردی حتی ایده ای وجود ندارد؟ به نظر شما چه چیزی باعث شده است که فردی مخترع شود؟

مطمئنا اگر ما هم رفتار مخترعین را در پیش بگیریم، می توانیم مخترع شویم، البته به این معنا نیست که مخترع شدن شرط اصلی موفقیت است، خیر؛ اما مخترع شدن می تواند مسیری برای رسیدن به موفقیت باشد.

چگونه پولدار شویم

مخترع، کسی است که طرحی نو، شیوه یا دستگاهی جدید ساخته باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "فرد مخترع خلاقیت دارد، به چه معناست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "خلاقیت عبارت است از توانایی دیدن چیزها به شیوه ای جدید، شکستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فکر کردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیزهای نامربوط و تبدیل آن به شکل های جدید." } },{ "@type": "Question", "name": "مزایای ثبت اختراع چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "امکان فروش گواهی ثبت اختراع بعنوان حق امتیاز انحصاری تولید امکان استفاده از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان (در صورت برگزیده شدن در جشنواره‌های مورد تایید آن بنیاد مانند جشنواره رویش) امکان استفاده از تسهیلات خدمت سربازی (کسری، گذراندن خدمت در مراکز تحقیقاتی یا نزدیک محل سکونت و …) معادل امتیاز با مقاله ISI برای پذیرش، ترفیع و ارتقاء. سریعتر بودن فرایند ثبت اختراع از چاپ مقاله. قابلیت ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌ها و سازمانهای خارجی. امکان تأسیس شرکت دانش بنیان دانشگاهی با موضوع اختراع. نکته: هر طرح پژوهشی یا کار فنی که در شرکت، مؤسسه یا دانشگاه انجام می‌شود شرعاً و قانوناً باید با مالکیت همان سازمان به ثبت برسد. اقدام به تولید بدون دغدغه و نگرانی از اعتراض بقیه الزامی بودن در بسیاری از قراردادهای فروش دانش فنی یا حضور در فن بازارها. تأثیر مثبت در دانش بنیان شدن شرکتها. امکان شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی اختراعات و نوآوریها" } },{ "@type": "Question", "name": "مخترعین چگونه انسان هایی هستند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "افراد مخترع، نسبت به همه چیز کنجکاو هستند و دوست دارند از همه چیز سر در بیاورند . ۲- مخترعان برای یک مسئله راه حلهای گوناگونی می اندیشند، سپس بهترین آنها را انتخاب می کنند و آن قدر راه حل را دنبال می کنند تا به نتیجه برسند. ۳- به جزئیاتی توجه میکنند که دیگران به آن توجه نمی کنند. ۴- به آزمایش و تجربه و نوآوری علاقه دارند. ۵- مخترعان همیشه از خود می پرسند :”یک چیز چگونه کار می کند ؟” و ” چه طور می توان آن را کاملتر کرد. ۶- افراد مخترع اعتماد به نفس دارند، خود را باور دارند، و مطمئن هستند به آنچه که میخواهند می رسند. ۷- در تمامی کارها داوطلب هستند." } },{ "@type": "Question", "name": "چگونه مخترع شویم؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "باید به چیزهایی فکر کنیم که مورد نیاز مردم است. مثلا ادیسون فکر کرد : مردم به یک وسیله روشنایی نیاز دارند که دود نکند و روشنایی بیشتری داشته باشد. ۲- به همه چیز دقت کنیم، به هرچیزی که در سر راه ما قرار میگیرد به دیدگاه اینکه وسیله ایست برای رسیدن به یک ایده، به آن نگاه کنیم.

۳- میتوانیم از اختراعاتی که در گذشته ثبت شده اند استفاده کنیم! می توانیم با مطالعه و بررسی آن اختراعات به ایده های جدیدتری برسیم. ۴- افکارمان را دائم در ذهن خود مرور کنیم و با مراجعه به کتابخانه ها و مجلات و مشورت با افراد صاحب نظر ، به دنبال عملی کردن افکارمان باشیم ۵- از طریق آزمایش و حتی خیال پردازی ، تمام جوانب کار را بررسی کنیم." } },{ "@type": "Question", "name": "چه کار کنیم تا به نتیجه برسیم؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "پشتکار داشته باشیم ، واقع بین باشیم و امید داشته باشیم. ۲- با یکبار، دوبار، سه بار و یا چندین بار شکست پا پس نکشیم. ۳- نتیجه های افکار و اندیشه های خود را یادداشت کنیم. ۴- همیشه یک دفترچه یادداشت و یک قلم برای یادداشت چیزهایی که به ذهنمان میرسد، چیزهایی که میبینیم و مواردی که میدانیم یک روزی به کارمان می آید، همراهمان داشته باشیم. یادتان باشد “کمرنگ ترین جوهرها از ماندگارترین حافظه ها هم ماندگارتر است”.

روش های افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار ۵- ابتکار داشته باشیم و نگذاریم اصول پذیرفته شده فعلی ، ما را محدود کنند. مثلا در زمان ادیسون همه می دانستند که اگر یک سیم زیاد داغ شود، می سوزد و پس از یک لحظه روشنایی، سریع از بین می رود. اما ادیسون فکر کرد ، این اکسیژن هوا ست که باعث سوختن سیم می شود. بنابراین ، با ابتکار خود ، هوای داخل لامپ خالی کرد و توانست از سیم داغ بدون این که بسوزد روشنایی بگیرد . از آن زمان به بعد ؛، انواع دیگری از لامپ اختراع شدند. آیا آن ها را می شناسید ویا با طرز کارشان آشنا هستید؟ ۶- مطالعه کنیم، همیشه در حال مطالعه باشیم و اطلاعاتمان را به روز کنیم. ۷- زمانی را در شبانه روز برای تفکر در نظر بگیرید! چطور است فکر کنیم شبانه روز ۲۳ ساعت است؟! نظرتان چیست؟

این ها تنها راه های موجود برای رسیدن به موفقیت نیست! البته نباید این را فراموش کرد که گاهی انسان ها روش های خاص خودشان را برای رسیدن به موفقیت دارند!" } },{ "@type": "Question", "name": "اختراع چیست ؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "اختراع به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است . این راه حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش یا فرآیند کاملاً جدید مربوط باشد یا ممکن است فقط بهبود جزئی محصول یا فرآیند شناخته شده ای باشد.

در واقع طبق طبق ماده ۱ قانون ثبت اختراعات مصوب سال ۱۳۸۶، اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده‌ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را دریک حرفه‌، فن‌، فناوری‌، صنعت و مانند آنها حل می‌نماید.

صرفاً پیدا کردن چیزی که در طبیعت موجود است بطور کلی اختراع محسوب نمی شود؛ مقدار مناسب ابتکار انسانی، خلاقیت و گام اختراعی باید وجود داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که راه حل ارائه شده برای مشکل خاص باید دارای شرایط ذیل باشد:

-در دنیا جدید باشد.

– دارای گام ابتکاری باشد.

– کاربردی باشد.

در واقع موارد بالا ، شرایط اختراعی بودن می باشد ، که البته استثناهایی هم وجود دارد که در بخش بعدی به آنها اشاره خواهد شد." } }] }

چگونه یک مخترع شویم؟ کارهایی که برای تبدیل ایده به اختراع باید انجاد دهیم

چگونه ایده های خود را به اختراع تبدیل کنیم؟

چگونه از راه تجاری سازی ایده و اختراع خود کارآفرین شویم؟

آیا از مزایایی مخترع بودن و داشتن اختراع ثبت شده اطلاع دارید؟

 

 

مخترع شدن یک مسیر پر از خلاقیت، تجربه، و تلاش است. اینجا چند مرحله کلی برای تبدیل شدن به مخترع آورده شده‌اند که ممکن است به شما کمک کند:

۱٫ تغذیه خلاقیت: خلاقیت مهارتی است که می‌توان آن را پرورش داد. برای افزایش خلاقیت خود، فعالیت‌های هنری، نوشتن، حل مسائل مختلف، یادگیری موسیقی، یا مشارکت در فعالیت‌های گروهی مرتبط با خلاقیت می‌توانند کمک کننده باشند.

۲٫ ایجاد ایده‌ها: فرآیند ایجاد ایده‌های جدید و نوآورانه از اهمیت بالایی برخوردار است. فرصت‌های حل مسائل، شناخت نیازها و مشکلات اطراف خود، مطالعه دقیق در زمینه‌های مورد علاقه و یادگیری از تجربیات دیگران می‌تواند شما را به سمت ایده‌های خلاقانه هدایت کند.

۳٫ تحقیق و مطالعه: برای تبدیل ایده‌ها به اختراعات واقعی، نیاز است تحقیقات دقیق در زمینه‌های مرتبط صورت بگیرد. اطلاعات به‌روز و مراجعه به کتب و مقالات مرتبط، می‌توانند دانش و توانمندی‌های شما را در این زمینه تقویت کنند.

نکاتی برای کم کردن استرس کارمندان

۴٫ توسعه‌ی پروتوتایپ: پروتوتایپ‌ها نمونه‌های اولیه‌ای هستند که نشان می‌دهند طرح یا ایده‌ها در عمل چگونه کار می‌کنند. با ساخت و تست پروتوتایپ‌های خود، می‌توانید مزایا و معایب ایده‌های خود را شناسایی کنید و اقدام به بهبود و تغییرات لازم نمایید.

۵٫ ثبت اختراع: اگر ایده‌ی شما نتیجه‌ی نوآورانه‌ای است که ارزش اختراع دارد، می‌توانید درخواست ثبت اختراع کنید تا حقوق مالکیت معنوی آن به شما تعلق بگیرد و از کپی‌برداری غیرمجاز جلوگیری شود.

۶٫ همکاری با دیگران: برخورداری از تجربه و دانش دیگران می‌تواند به ارتقاء ایده‌ها و اختراعات شما کمک کند. همکاری با افرادی که تخصص‌ها و تجربیات مرتبط با زمینه شما دارند، می‌تواند پیشرفت شما را تسریع کند.

کارت ویزیت گروه آموزشی پژوهشی تکتو

آموزش مخترع شدن در تهران، چگونه می‌توانیم اختراع کنیم؟

۷٫ اصرار و تلاش: بسیاری از مخترعان با مواجهه با موانع و شکست‌ها روبرو می‌شوند. اما برای رسیدن به موفقیت، اصرار و تلاش مداوم بسیار مهم است. از شکست‌ها بیاموزید و برای بهبود ایده‌ها و پروژه‌های خود ادامه دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که مخترع شدن نیاز به تمرین و صبر دارد. اغلب اختراعات به صورت یک فرآیند تدریجی تولید می‌شوند و ممکن است به مدت طولانی نیاز به توسعه و پیشرفت داشته باشند. با پیگیری مستمر و علاقه‌مندی در زمینه‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید، می‌توانید به مخترعی موفق تبدیل شوید.

خانم منیره دارستانی بیزینس کوچینگ در ایران. گروه آموزشی پژوهشی تکتو

از گذشته این تصور غلط وجود داشته است که افراد مخترع، مادرزاد مخترع به دنیا آمده اند!

بعد از مطرح شدن این جمله اولین چیزی که به ذهن من می رسد این است که این هم یک بهانه است برای تلاش نکردن! معتقدم به ازای هر انسان هزاران ایده وجود دارد، این چیزی است که در هر برخوردم با مخترعینی که برای کمک به ثبت اختراع یا اختراعاتشان به ما مراجعه میکنند به آن ایمان می آورم.

 

 

به راستی چگونه است که فردی می تواند چندین ایده داشته باشد و آن ها را به مرحله ثبت اختراع برساند و برای فردی حتی ایده ای وجود ندارد؟ به نظر شما چه چیزی باعث شده است که فردی مخترع شود؟ 

مطمئنا اگر ما هم رفتار مخترعین را در پیش بگیریم، می توانیم مخترع شویم، البته به این معنا نیست که مخترع شدن شرط اصلی موفقیت است، خیر؛ اما مخترع شدن می تواند مسیری برای رسیدن به موفقیت باشد.

 

 

مخترع چیست و چگونه یک مخترع شویم ؟

فرد مخترع خلاقیت دارد، به چه معناست؟ 
خلاقیت عبارت است از توانایی دیدن چیزها به شیوه ای جدید، شکستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فکر کردن به شیوه ای متفاوت، ابداع چیزهای جدید، استفاده از چیزهای نامربوط و تبدیل آن به شکل های جدید.

از وقت‌ تلف کردن بپرهیزید

مزیت داشتن اختراع ثبت شده چیست؟

  • امکان فروش گواهی ثبت اختراع بعنوان حق امتیاز انحصاری تولید
  • امکان استفاده از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان (در صورت برگزیده شدن در جشنواره‌های مورد تایید آن بنیاد مانند جشنواره رویش)
  • امکان استفاده از تسهیلات خدمت سربازی (کسری، گذراندن خدمت در مراکز تحقیقاتی یا نزدیک محل سکونت  و …)
  • معادل امتیاز با مقاله ISI برای پذیرش، ترفیع و ارتقاء.
  • سریعتر بودن فرایند ثبت اختراع از چاپ مقاله.
  • قابلیت ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌ها و سازمانهای خارجی.
  • امکان تأسیس شرکت دانش بنیان دانشگاهی با موضوع اختراع. نکته: هر طرح پژوهشی یا کار فنی که در شرکت، مؤسسه یا دانشگاه انجام می‌شود شرعاً و قانوناً باید با مالکیت همان سازمان به ثبت برسد.
  • اقدام به تولید بدون دغدغه و نگرانی از اعتراض بقیه
  • الزامی بودن در بسیاری از قراردادهای فروش دانش فنی یا حضور در فن بازارها.
  • تأثیر مثبت در دانش بنیان شدن شرکتها.
  • امکان شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی اختراعات و نوآوریها

 

برای شرکت در کلاس‌های خلاقیت و مخترع شدن با ما در گروه آموزشی پژوهشی تکتو در تماس باشید.

 

آموزش مخترع شو

دوره آموزشی مخترع شو راهی برای کسانی که می‌خواهند مخترع شوند یا ایده ای برای اختراع دارند

شرکت در کلاس مخترع شدن

با شرکت در دوره آموزشی مخترع شو می‌توانید در مدت کوتاهی ایده خود را به اختراع تبدیل کنید.

ما به شما کمک می‌کنیم تا ایده خود را شفاف به اختراع تبدیل کنید.

ما در گروه آموزشی پژوهشی تکتو به شما کمک می کنیم تا اختراع خود را بسازید.

 

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

مخترعین چگونه انسان هایی هستند؟

۱-  افراد مخترع،  نسبت به همه چیز کنجکاو هستند و دوست دارند از همه چیز سر در بیاورند .
۲-    مخترعان برای یک مسئله راه حلهای گوناگونی می اندیشند، سپس بهترین آنها را انتخاب می کنند و آن قدر راه حل را دنبال می کنند تا به نتیجه برسند.
۳-  به جزئیاتی توجه میکنند که دیگران به آن توجه نمی کنند.
۴-     به آزمایش و تجربه و نوآوری علاقه دارند.
۵-    مخترعان همیشه از خود می پرسند :”یک چیز چگونه کار می کند ؟” و ” چه طور می توان آن را کاملتر کرد.
۶-    افراد مخترع اعتماد به نفس دارند، خود را باور دارند، و مطمئن هستند به آنچه که میخواهند می رسند.
۷-    در تمامی کارها داوطلب هستند.

چگونه مخترع شویم؟ تکتو

چگونه مخترع شویم؟

۱-     باید به چیزهایی فکر کنیم که مورد نیاز مردم است.
مثلا ادیسون فکر کرد : مردم به یک وسیله روشنایی نیاز دارند که دود نکند و روشنایی بیشتری داشته باشد.
۲-    به همه چیز دقت کنیم، به هرچیزی که در سر راه ما قرار میگیرد به دیدگاه اینکه وسیله ایست برای رسیدن به یک ایده، به آن نگاه کنیم.

۳-    میتوانیم از اختراعاتی که در گذشته ثبت شده اند استفاده کنیم! می توانیم با مطالعه و بررسی آن اختراعات به ایده های جدیدتری برسیم.
۴-    افکارمان را دائم در ذهن خود مرور کنیم و با مراجعه به کتابخانه ها و مجلات و مشورت با افراد صاحب نظر ، به دنبال عملی کردن افکارمان باشیم
۵-    از طریق آزمایش و حتی خیال پردازی ، تمام جوانب کار را بررسی کنیم.

 

 

چگونه میتوانیم یک مخترع موفق باشیم؟

۱-    پشتکار داشته باشیم ، واقع بین باشیم و امید داشته باشیم.
۲-    با یکبار، دوبار، سه بار و یا چندین بار شکست پا پس نکشیم.
۳-    نتیجه های افکار و اندیشه های خود را یادداشت کنیم.
۴-    همیشه یک دفترچه یادداشت و یک قلم برای یادداشت چیزهایی که به ذهنمان میرسد، چیزهایی که میبینیم و مواردی که میدانیم یک روزی به کارمان می آید، همراهمان داشته باشیم. یادتان باشد “کمرنگ ترین جوهرها از ماندگارترین حافظه ها هم ماندگارتر است”.

 

۵-    ابتکار داشته باشیم و نگذاریم اصول پذیرفته شده فعلی ، ما را محدود کنند.
مثلا در زمان ادیسون همه می دانستند که اگر یک سیم زیاد داغ شود، می سوزد و پس از یک لحظه روشنایی، سریع از بین می رود. اما ادیسون فکر کرد ، این اکسیژن هوا ست که باعث سوختن سیم می شود. بنابراین ، با ابتکار خود ، هوای داخل لامپ خالی کرد و توانست از سیم داغ بدون این که بسوزد روشنایی بگیرد . از آن زمان به بعد ؛، انواع دیگری از لامپ اختراع شدند. آیا آن ها را می شناسید ویا با طرز کارشان آشنا هستید؟
۶- مطالعه کنیم، همیشه در حال مطالعه باشیم و اطلاعاتمان را به روز کنیم.
۷- زمانی را در شبانه روز برای تفکر در نظر بگیرید! چطور است فکر کنیم شبانه روز ۲۳ ساعت است؟! نظرتان چیست؟

این ها تنها راه های موجود برای رسیدن به موفقیت نیست! البته نباید این را فراموش کرد که گاهی انسان ها روش های خاص خودشان را برای رسیدن به موفقیت دارند!

 

اختراع چیست ؟

اختراع به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است . این راه حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش یا فرآیند کاملاً جدید مربوط باشد یا ممکن است فقط بهبود جزئی محصول یا فرآیند شناخته شده ای باشد.

در واقع طبق طبق ماده ۱ قانون ثبت اختراعات مصوب سال ۱۳۸۶، اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده‌ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را دریک حرفه‌، فن‌، فناوری‌، صنعت و مانند آنها حل می‌نماید.

صرفاً پیدا کردن چیزی که در طبیعت موجود است بطور کلی اختراع محسوب نمی شود؛ مقدار مناسب ابتکار انسانی، خلاقیت و گام اختراعی باید وجود داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که راه حل ارائه شده برای مشکل خاص باید دارای شرایط ذیل باشد:

         -در دنیا جدید باشد.

         – دارای گام ابتکاری باشد.

         – کاربردی باشد.

در واقع موارد بالا ، شرایط اختراعی بودن می باشد ، که البته استثناهایی هم وجود دارد که در بخش بعدی به آنها اشاره خواهد شد.

 

آنالیز وضعیت کسب و کار غلامرضا ایسوند

 

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

 

 

 

آموزش خلاقیتآموزش خلاقیت در کسب و کارآموزش مخترع شدنآموزش مخترع شواستخداماصول تبدیل ایده به محصول یا خدمتاصول راه اندازی یک کسب و کارتبدیل ایده به اختراعتبدیل ایده به ثروتتبدیل ایده به عملتبدیل ایده به محصولتحلیل مراحل ایده تا محصولتهیه بیزنس پلنچطور کارآفرین شویمچطور مخترع شویمچگونه ایده خود را به اختراع تبدیل کنیمچگونه ایده را به اختراع تبدیل کنیمچگونه ثروتمند شویمچگونه کارآفرین شویمچگونه مخترع شویمچگونه یک ایده را به محصول تجاری تبدیل کنیمچگونه یک مخترع شویمکلاس اختراع در تهرانکلاس ایده پردازی در تهرانکلاس مخترع شدنکلاش اختراع در تهرانکه به تبدیل ایده به اختراعمراحل تبدیل ایده به محصولمراحل تجاری سازی اختراعمزایای ثبت اختراعمشاوره اختراع در تهرانمشاوره راه اندازی کسب و کارمشاوره کارآفرینی در تهران
پیام ها (55)
Add Comment
  • سمیرا اسحاق زاده

    کار با جدیت راه موفقیت در رساندن ایده به اختراع و محصول

    کار با تلاش فراوان و جدیت نتیجه آن چیزی خواهد شد که دوست دارید، به این فکر نکنید که با یک شبانه روز می توانید چیزی را اختراع کنید، اختراعات زیادی بوده که سال ها طول کشیده است، و هزاران تجربه برای آن استفاده می شده است. مخترعان برای چیزهایی که به آن رسیدند تلاش های فراوانی کردند و اگر صبر و پیشرفت فکرشان نبود به اینجا نمی رسیدند، ادیسون می گوید: نبوغ فقط یک درصد ، اما تلاش و کار سخت ۹۹ درصد است.

  • ایده

    پروش ایده ، طراحی مدل ، تولید نمونه اولیه ، تولید صنعتی محصول ، گسترش تولید

  • چگونه می‌توان مخترع شد ؟

    چگونه می‌توان مخترع شد؟

    بیشتر مردم تصور می‌کنن مخترع کسیه که در یک آزمایشگاه با صدها وسائل شیشه‌ای غل‌غل‌کنان و عجیب و غریب و با موهای سفید و احیاناً فرفری!! پشت میزی که روش پر از کتابه نشسته و در حال مطالعه یک کتاب بسیار قطوره در حالی‌که پشت سرش تخته سیاهی قرار داره پر از فرمول!!!
    باید بگم اگه تا امروز این‌جوری راجع به مخترع‌ها فکر می‌کردین تصورتونو از همین الان عوض کنین.
    به‌نظر من مخترع کسیه که با کنجکاوی در دنیای اطرافش اول نیاز رو پیدا می‌کنه مثلاً یک قصاب وقتی می‌بینه ساطورش کند می‌شه این فردیه که نیاز رو می‌بینه حالا اگه همین قصاب به فکر این بیفته که ساطوری درست کنه اصلاً کند نشه دومین قدم رو به طرف مخترع شدن برداشته.
    اما فاصله قدم اول تا قدم دوم ممکنه چند سال طول بکشه.
    برای اینکه قدم اول رو بردارین علاقه‌مندیتون شرط اوله. به فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی یا اصلاً جزئی‌تر به اتومبیل، هواپیما، کبریت قفل یا… علاقه دارین؟ آیا اون چیزی‌که بهش علاقه‌مندین مشکلی داره؟ مثلاً شما به نوشابه خیلی علاقه دارین آیا می‌شه نوشابه‌ای رو که دوست دارین تغییر داد تا از نظر طعم بهتر بشه؟ یا طعمش خوبه، بسته‌بندیش باید عوض بشه؟
    بعضی‌ها ایده‌ها و طرح‌هاشونو از جرقه‌های ناگهانی که در مغزشون زده می‌شه می‌گیرن. در حالی‌که دیگران ایده‌هاشون رو از تلاش مستمر در جهت پیداکردن راه‌حل مشکلات به‌دست میارن. یک مخترع به تمام طرحاش توجه می‌کنه و بعد یکی از اونها رو که می‌خواد به‌عمل در بیاره رو انتخاب می‌کنه. اگر هنوز هم ایمان ندارین که می‌تونین مخترع بشین بدونین بیشتر اختراعات دنیا به‌وسیله مبتکرین مبتدی انجام شده در حالی‌که در زمان آنها صدها دانشمند و مهندس برجسته و لایق در مورد همون مسئله کار می‌کردن اما نتونستن راه‌حل درستی پیدا کنن.
    شما برای درست کردن یک کفش بهتر لزومی نداره مهندسی نساجی یا مکانیک یا… باشین بلکه ایده یک تغییر رو داشته باشین. به‌علاوه اطلاعات فنی لازم برای ساخت کفشتون که اطلاعات لازم رو می‌تونین از کتاب‌ها و امروزه اینترنت و… به‌دست بیارین.
    یک نکته دیگه هم باید به خاطر داشته باشین که اختراع سن و سال نداره و در هر سنی هستین از کودکی تا پیری می‌تونین فکر خلاق و دست پر توان‌تونو به‌کار بگیرین و از ساختن چیزهای جدید لذت ببرین برای نمونه استاد علی پوریائی با نود و اندی سال هنوز هم که هنوزه مشغول مطالعه و تحقیق و اختراع هستند.

  • سجاد

    سلام میشه به من کمک کنید که من بک اختراع انجام بدهم

    • آموزش توسعه کسب و کار

      با سلام
      با در گروه آموزشی پژوهشی تکتو، به شما کمک خواهیم کرد تا ایده خود را اختراع و به محصول تبدیل کنید.

  • Alireza

    راستش رو بخواید من دو ایده دارم اما نمی دونم باید از کجا شروع کنم
    چه کار بکنم
    کجا انجام بدم
    و….
    خواهش می کنم شما منو راهنمایی کنید

    • آموزش توسعه کسب و کار

      با سلام
      جهت در یافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید

  • ناشناس

    «بنام خدا»
    درود دوستان

    برای مخترع شدن سه چیز پیش نیاز هست!
    _ اول علم، هرچه بیشتر بدونید چیزای بهتری میسازید
    مثال: ادیسون صدها بار لامپ ساخت و نفهمید چرا همش میسوزه بعد از کمک گرفتن از علم شیمی فهمید هوا باعث فرسایش زودهنگام سیم در اثر داغ شدن میشه و بعد دور لامپ یک حباب شیشه‌ای ساخت هوا رو تخلیه و‌ درونش رو از یک‌ نوع گاز پر کرد تا در مجاورت با هوا اون سیم اکسید نشه، الان شما شیشه لامپ رو بشکنید بزنیدش به برق یک ثانیه روشن میشه سریع میسوزه و ادیسون برای فهمیدن اینکه چرا میسوزه بارهاااا به روشهای مختلف تست کرد ولی جواب خیلی ساده بود اگر از شیمیدان میپرسید خیلی سریعتر لامپ اختراع میشد(حالا بماند که آخه شیمیدان کجا بود اون موقع خخخ)
    _دوم عمل کردن به چیزی که میاد تو ذهنتون، بنویسیدش یا بسازیدش و امتحانش کنید
    مثال: آقا این دیگه مثال نمیخواد بخدا، عزیزم چیری به ذهنت رسید باید امتحانش کنی ببینی جواب میده یا نه! بعضی وقتا ایده مزخرفی به ذهنت میرسه ولی در عمل بعد از تست یچیزایی دستگیرت میشه که خودت توش میمونی اصا, یا برعکس یه ایده‌ی بینظیرررر داری اصا توووپ وقتی اجراش میکنی میبینی فقط خودتو و فکرتو خسته کردی ولی به عملش میارزید چون دیگه میفهمی این ایده بدرد نمیخوره و بیخود تو فکرت بالا پایینش نمیکنی پس عمل کن و بسازش یا بنویسش(چون ممکنه ایدت یه تفکر جدید روانشناختی باشه) و خلاصه امتحان کن نترس اصلا نهایتا نمیشه و دوباره یچیز دیگه میسازی
    _سوم تفکرتون رو سازنده پرورش بدید و به حل مشکل فکر کنید
    مثال: وقتی میرم سر یخچال تخم مرغ برمیدارم که سرخ کنم بخورم(مجردم و فقط تخم مرغ میخورم خخخ) میبینم که تخم مرغ حالت یخ زدگی بهش دست داده چرا؟ چون جا تخم مرغی درست ردیف بالا و روبروی جایخیه یخچاله(یخچالم از این قدیمیاست خخخ) و پیش خودم میگم باید جا تخم مرغی پایین باشه که تخم مرغا یخ نزنن و همین مشکله یخ زدنه تخم مرغا باعث شد یه ایده توی طراحی دیزاین یخچال بدم… میبینید؟ به همین سادکی و به همین خوشمزگی(مخسرگی خخخ) یه ایده میدم، خب حالا دنبال مشکلات و راهی برای حل کردنشون باشید..

    +این سه باید با هم باشن و همیشه هم باید بهشون فکر کنید و تمرینشون کنید..

  • امیر

    با سلام خسته نباشید ..لطفا با بنده در ارتباط باشید..دوستان اگر کسی بلده به من کمک کنه که چجوری میتونم اختراع کنم و مخترع بشم و در اختراع های اولیه راهنماییم کنه..راهنمایی لطفا..متشکرم

    • آموزش توسعه کسب و کار

      با سلام
      لطفا با کارشناسان گروه آموزشی پژوهشی تکتو در ارتباط باشید

  • armin

    سلام من خیلی دوست دارم مخترع شم اماهیچ ایده ای ندارم نمی دونم از کجا و چطوری شروع کنم

    • آموزش توسعه کسب و کار

      سلام. با شرکت در دوره آموزشی مخترع شو . یاد میگیرید که چگونه ایده های خود را به اختراع و محصول تبدیل کنید

  • armin

    سلام من خیلی دوست دارم مخترع شم اماهیچ ایده ای ندارم نمی دونم از کجا و چطوری شروع کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • آموزش توسعه کسب و کار

      سلام. با شرکت در دوره آموزشی مخترع شو . یاد میگیرید که چگونه ایده های خود را به اختراع و محصول تبدیل کنید

  • دانیال

    سلام
    اخه هر مخترع به کمک مالی نیاز داره الان من دو ایده دارم و نمیدونم چگونه شروع کنم

    • آموزش توسعه کسب و کار

      سلام
      برای دریافت مشاوره در جهت مخترع شدن با ما در تماس باشید

  • مصطفی سجادی از بجنورد

    سلام من چنتا ایده دارم سه چهار تاشو املی کردم اما نمیدونم ثبت اختراع میشه یانه من از ۵ سال گی به ساخت ساز الاقه داشتم و چنتا چیز جالب ساختم

  • حمید

    من ۲ تا ایده برای اختراع دارم: ۱_ خلاص کردن دنیا از وجود تیرهای برق و سیم کشی برق با بیسیم نمودن انرژی برق۲- تولید دارویی که با تزریق یا خوردن آن مشکل کمسویی و ضعف بینایی مردم کل دنیا حل میشه و وضوح آنرا به ۱۰/۱۰ میرساند و نیاز مردم را به زدن عینک طبی برطرف میکنه ۳- اختراع سوختی ارزانتر از برق و بنزین برای حمل و نقل کالا و مسافر ۴- استفاده از سلاحهایی که همانند ذره بین انرژی خورشید را جذب میکنند و در انهدام مواضع، ادوات یا نیروهای دشمن کاربرد دارند.

    • محمد

      آقای باهوش نباید ایده هاتو بزاری تو سایت می دزدن
      ولی از اون ایده اسلحه ت خوشم اومد من می خوام سعی کنم با امواج صوتی اینکار رو بکنم

    • محمد

      من بجای سلاح هایی که از انرژی خورشید استفاده میکنه از امواج صوتی استفاده میکنم دمت گرم اگه نمی گفتی این ایده به سرم نمیزد

  • محمد

    آقای باهوش نباید ایده هاتو بزاری تو سایت می دزدن
    ولی از اون ایده اسلحه ت خوشم اومد من می خوام سعی کنم با امواج صوتی اینکار رو بکنم

  • محمد

    برای ثبت ایده باید چیکار کنیم

  • Mo

    نرم افزار و مواد دارویی جزو اختراع نیست دوستان

  • MMo

    نرم افزار و مواد دارویی جزو اختراع نیست دوستان

  • دلارام

    من به یکی که راه حلی برای خلاصی از تیر های برق داشته باشه نیاز دارم چون واسه سهولت تواید انبوه اختراعم باید از شر تیر های برق خلاص بشم

  • امید

    عالی

  • امیررضا

    سلام من ۱۴سالم هست خیلی چیزا درست مردم
    اما شکست های زیادی خوردم و پا پس نگشیدم
    من دنبال یه جایی هستم که هم بتونن بدون هیچ هزینه ایی کمکم کن آموزش بدن
    من شعرستان زندگی میکنم مازندران
    ۱۴سالم هست و خیلی چیزا بلدم و دوست دارم با چیزای دیگه هم آشنا بشم ممنون اگه میشه کمک کنید
    ممنون از سایت خوبتون
    تشکر

  • مجید

    سلام برای ایده وختراع خوب حاظرم سرمایه گذاری وهمکاری کنم

    • آموزش توسعه کسب و کار

      سلام
      در خدمت هستیم

  • مجید

    سلام برای ایده وختراع خوب حاظرم سرمایه گذاری کنم

  • پگاه

    بامن میتونی درتماس باشی کلی ایده دارم

  • Behzad

    ایده و اختراع کاربردی میخوام اگر کسی توی سرش چیزایی داره در تماس باشه

  • ME

    سلام من میخوام مخترع شده باید چه کنم

  • حقایقی

    یک ایده دارم به عنوان غریق نجات هوشمند تمام برنامه هاش درحال اماده شدنه ولی سرمایه ندارم نیاز به یک سرمایه گزار دارماگه کسی هست به شماره ی ۰۹۳۶۵۹۲۱۳۰۰ در واتساپ و تلگرام ( در تلگرام زود تر دیده میشه ) پیام بدین

  • gh.masihii

    من یک اختراع دارم که مردم ایران می توانند در هر زمینه ای بی نیاز شوند…

  • علیرضا

    سلام من چند تا ایده دارم ولی امکانات ندارم که ازمایش کنم و اگر شد نمی دونم کجا باید ثبت کنم نمی دونم از کجا شروع کنم

  • علیرضا

    سلام من چند ایده دارم ولی امکانات ندارم که ازمایش کنم و اگر شد نمی دونم کجا ثبت کنم نمی دونم از کجا شروع کنم

  • علیرضا

    سلام من چند ایده دارم ولی امکانات ندارم که بتوانم ازمیش کنم و اگر بشود نمی دونم کجا ثبت کنم نمی دونم از کجا شروع کنم

  • مجید طاهری

    ببخشید من کلاس پنجم هستم میخوام یک سفینه ی جنگی بسیار پیشرفته درست کنم
    میشه منو راهنمایی کنید؟؟؟

  • الهه

    در حال حاضر اگه ایرانیا خیلی زرنگن باید برای رفع تحریمها روشی نوین اختراع کنن. حالا چه اختراعی از لحاظ اقتصادی چه کامپیوتری چه…..

  • جماعت

    ثبت اختراع به نام فرد و تسلیم لوح اختراع ثبت شده))
    $$$$$$
    ایا می خواهید مخترع و معروف شوید؟؟؟
    ایا نیاز به یک مشوق برای پیشرفت در زندگی دارید تا انگیزه ای شود برای خودتان که اینده ای درخشان داشته باشید و روی اختراعات خود تحقیق کنید
    ده ها اختراع ثبت نشده داریم ما می توانیم ایدهای را به شما پیشنهاد کنیم
    تا با نمونه سازی ان و ثبت به نام خودتان در اداره ثبت اختراعات در بین خانه و اقوام انگشت نما شوید!!!! و در نتیجه خودتان روی ایده ای جدید فکر کنید
    برای کسب اطلاعات بیشت

  • ملورین

    سلام
    وقتتون بخیر، خسته نباشید
    من یک دختر ۱۱ ساله هستم
    علوم رو دوست دارم و میخوام از الان برای مخترع شدن اماده باشم…..
    چطور میتونم اولین قدم به سوی مخترع شدن را بردارم؟
    بیزحمت پاسخ من را در ایمیل من بفرستین

    ممنون

    • آموزش توسعه کسب و کار

      سلام ما دوره آموزشی مخترع شو را داریم. میتوانید در این دوره شرکت کنید

  • محسن

    سلام خیلی دوست دارم اوقات فراغتمو با یه چیزی سرگرم بشم سرمایه شو هم دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم

  • نوید سلیمانی نژاد

    سلام من ی ایده دارم ک اگر عملی بشه واقعا میتونه کمک شایانی ب مردم کنه و خب آلودگی هوا رو تقریبا ب صفر برسونه ایدشو طراحی کردم ولی خب نمیدونم باید از کجا شروع کنم و پیش کی برم من ۱۷سالمه دانش آموز رشته ریاضی هستم قبلا هم یک اختراعی با یکی از دوستانم کردم ک متاسفانه ثبت نکردن و دوستم ناامید شد کلا اما خب من این ایده ب ذهنم رسیده ب چند نفر گفتم باور نکردن گفتن نمیشه ولی خب من بر این باورم اگر ادیسون گراهام بل و بقیه تونستن پس منم میتونم لطفا راهنمایی کنید

  • میکائیل شیبانی

    سلام
    من اختراعاتی انجام دادم که تا الان هیچ جا ندیدمشون، حتی تو اینترنت.
    من تا الان ۸ ایده جدید داشتم که ۳ تاش توانستم عملی کنم. اما نمیدونم که چطور باید ثبتش کنم.
    ۵ ایده دیگه ای که داشتم خرج بالایی داشت.
    یکی از اونهایی که عملی کردم تولید برق تا ۱۲۰ ولت که اون دستگاه اندازه یک جعبه دستمال کاغذی هست و برای تولید برق نیازی به هیچ چیز نداره.
    اختراع دیگه ام ساخت اسلحه که انفجاری از برق درست میکنه.

    میخوام این دو تا رو ثبت کنم.
    باید چیکار کنم؟

  • محدثه

    من ایده دارم ولی نمیدونم چجوری عملی کنم

  • سید اعجازالحق

    سلام خدمت شما
    من اعجاز هستم از کشور افغانستان.
    خیلی دوست دارم مخترع خوبی شوم.
    خیلی مطالعه در مورد فیزیک و زیست شناسی میکنم.
    به کمک تان برای شروع نیاز دارم.
    من فعلن در ایران هستم.
    یعنی میتوانم در این بخش درس تان مشترک شوم.
    یعنی این امکان را برای ما هم میدهید.
    ممنون.

    • آموزش توسعه کسب و کار

      سلام
      دسوت گرامی ما در مورد مخترع شو فهلا آموزشی نداریم.
      ولی در سال جدید قطعا خواهمی داشت.
      لطفا شماهر تلفن به ما بدهید که با شما در تماس باشیم.

  • سید اعجازالحق

    سلام خدمت شما
    من اعجاز هستم از کشور افغانستان.
    خیلی دوست دارم مخترع خوبی شوم.
    خیلی مطالعه در مورد فیزیک و زیست شناسی میکنم.
    به کمک تان برای شروع نیاز دارم.
    من فعلن در ایران هستم.
    یعنی میتوانم در این بخش درس تان مشترک شوم.
    یعنی این امکان را برای ما هم میدهید.
    ممنون.۵۵۵۵۵۵۵

    • آموزش توسعه کسب و کار

      سلام
      دسوت گرامی ما در مورد مخترع شو فهلا آموزشی نداریم.
      ولی در سال جدید قطعا خواهمی داشت.
      لطفا شماهر تلفن به ما بدهید که با شما در تماس باشیم.

  • مهدی

    سلام و درود سه تا اختردارم لباس پرواز ولی کمی مشکل بر خوردم امکاناتم کمه و پول نیاز دارم تا تکمیل بشه

  • رضا

    مطلب بسیار آموزنده و مفیدی بود
    طبیعتا داتشن اختراع می تواند بسیار امتیاز مفیدی برای افراد باشد
    اگر شخصی مخترع باشد می تواند به عنوان نخبه برای کاهش سربازی، مهاجرت آسان و مزایای دیگر کمک بگیرد.
    من به شخصه برای مهاجرت به آمریکا تصمیم گرفتم از راه اختراع ایده های خودم رو ثبت کنم تا بتونم به آمریکا برسم. اما فهمیدم تنها راهش اختراع نیست
    اختراع روش بسیار خوب و سریعی است اما سخت هم هست.. برای همین تصمیم گرفتم مهارت های بیشتری رو یاد بگیرم
    رفتم توی دوره دیجیتال مارکتینگ از سایت پویاسافت شرکت کردم و طراحی وب رو یاد گرفتم.
    الان هم طراحی وب بلدم هم سایت شخصی خودم رو زدم.
    از اون موقع دارم از طریق طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد میکنم و از دانش خودم هم برای پیشرفت خودم استفاده میکنم

    همونطور که می دونید داشتن سایت یک امتیاز مهمه.
    من روی سایت خودم تحقیقات و پژوهش ها رو برای مطالعه قرار میدم.
    دیگران میتونن با دیدن سایت من به اعتبار من پی ببرند
    الان میسرم برای مهاجرت آسون تر شده
    و دارم اختراع مو ثبت میکنم
    اینم لینک آموزشی که ازش حرف زدم. عالیه
    https://pouya-soft.ir/main-course/

    مرسی از سایت خوبتون

  • صادقی

    سلام چجوری بفهمیم که اختراعمون از قبل اختراع شده یا نه؟
    لطفا راهنمایی کنید

    • آموزش توسعه کسب و کار

      برای اطمینان از اینکه اختراع شما قبلاً اختراع نشده است، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

      ۱٫ **بررسی پایگاه داده اختراعات**: می‌توانید به سایت اداره مالکیت معنوی – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید و جستجویی انجام دهید تا مطمئن شوید که اختراع شما تاکنون ثبت نشده است.

      ۲٫ **مشاوره با کارشناسان حقوقی**: مشاوره با وکیل یا متخصص حقوقی که در زمینه ثبت اختراعات تجربه دارد می‌تواند به شما کمک کند. آنها می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری در مورد روند ثبت اختراعات و بررسی اختراعات پیشینی در دسترس داشته باشند.

      ۳٫ **جستجوی اینترنتی**: با استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی می‌توانید عبارات یا کلمات کلیدی مربوط به اختراع خود را جستجو کرده و مطمئن شوید که مشابهی قبلاً اختراع نشده است.

      ۴٫ **مشاوره با متخصصین صنعتی**: اگر اختراع شما در زمینه خاصی از صنعت است، مشاوره با متخصصان و کارشناسان این حوزه می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا محصول یا فناوری مشابهی قبلاً وجود داشته یا خیر.

      اطمینان حاصل کردن از عدم تکرار اختراع‌ها مهم است تا زمان و انرژی شما به خوبی به کار آخر برسد.