آموزش مهارت های نرم برای پرسنل و کارمندان

Rate this post

مهارت‌های نرم، شما را به فردی دلپذیر در محل کار و یک عضو با ارزش تیم تبدیل می‌کنند. بسته به نوع شرکت یا کسب‌وکار، کارفرمایان به دنبال جذب افرادی با مهارت‌های کلیدی و با تجربه برای سمت‌های موجود هستند؛ اما با وجود اهمیت بالای این مهارت‌ها، مهارت‌های نرم ویژه‌ای نیز وجود دارند که کارفرمایان در هنگام استخدام نیرو به دنبال یافتن آن‌ها هستند. مهارت‌های نرم می‌توانند به خوبی مهارت‌های سخت، نشانگر نحوه عملکرد شغلی افراد باشند. داشتن این مجموعه از مهارت‌ها شما را بدون توجه به محل کار و نوع کاری که انجام م‌ دهید، به کارمندان خوب و با ارزشی تبدیل می‌کند." } },{ "@type": "Question", "name": "مهم‌ترین مهارت‌های نرم افراد در دنیا چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مهارت های ارتباطی مهارت های سازماندهی کار گروهی دقت وقت شناسی تفکر انتقادی خلاقیت انطباق پذیری مهارت های بین فردی داشتن شخصیت دوستانه" } },{ "@type": "Question", "name": "چرا مهارت‌های نرم مهم هستند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "چرا مهارت‌های نرم مهم هستند؟ اهمیت مهارت‌های نرم در ابعاد مختلف زندگی کاملا مشهود و ملموس است به این دلیل که این مهارت ها یکی از اصلی ترین و اساسی ترین بخش های زندگی افراد را در بر میگیرند. نحوه ارتباط شخص با خود، دنیا و اطرافیان، احساسات، باور ها و عقاید انسان، دیدگاه افراد مختلف نسبت به زندگی و… جز مواردی هستند که روی بخش های مختلف زندگی (زندگی کاری و حرفه ای، زندگی شخصی و عاطفی) و علاقه‌مندی ها تاثیر میگذارند و همچنین مستقیما با مهارت‌های نرم در ارتباط هستند." } },{ "@type": "Question", "name": "اهمیت مهارت‌های نرم برای مدیران کسب و کار", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "آموزش مهارت‌های نرم برای مدیران کسب و کار از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. اولین و مهم ترین جنبه، نحوه برقراری ارتباط مدیر با اعضای تیم و کارمندان است. مدیرانی که به خوبی با این موارد آشنا هستند، میدانند که چگونه اعضای تیم خود را مدیریت (Manage) کرده و با تیپ های مختلف شخصیتی کنار بیایند.

این موضوع کمک میکند که به بهترین شکل با کارمندان خود تعامل داشته باشند و مشکلات و چالش های احتمالی تیم را با هزینه کمتری رفع و حتی از به وجود آمدن آنها جلوگیری کنند. به یاد داشته باشید که ارتباطات موثر با کارمندان میتواند برای ارتقاء رضایت کارمندان و افزایش بهره وری کسب و کار سودمند باشد.

مورد بعدی نحوه ارتباط با مشتری است. همانطور که میدانید روابط عمومی نقش کلیدی را در بازگشت سرمایه و ارتباط با مشتری و بازاریابی ایفا میکند. بنابراین توانمند شدن مدیران کسب و کار ها در حوزه مهارت‌های نرم، به آنها کمک میکند که با مشتریان خود به شیوه موثرتری ارتباط برقرار کنند و نیاز مخاطبان را به خوبی تشخیص دهند.

علاوه بر این، شما میتوانید یک چارچوب یا ساختار سازمانی برای روابط عمومی خود بچینید که در آن افراد بتوانند به بهترین شکل با مشتریان ارتباط برقرار کرده و خروجی موثر تری برای سازمان داشته باشند.

همچنین، مهارت‌های نرم در شبکه سازی و توسعه ارتباطات تجاری شما نیز بسیار اهمیت دارند و شما به عنوان یک مدیر کسب و کار میبایست از دایره ارتباطات قوی برخوردار باشید." } },{ "@type": "Question", "name": "ارتباطات و مهارت‌های بین فردی عالی", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "اگر می‌خواهید در میان کارمندان محل کار خود بدرخشید، باید بدانید که چگونه به خوبی ارتباط برقرار کنید و به سایرین گوش فرا دهید تا بتوانید با سرپرستان، همکاران و مشتریان خود به طرز موثری کار کنید." } },{ "@type": "Question", "name": "مهارت‌های حل مسئله", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "از آنجایی که مشکلات اجتناب‌ناپذیر هستند، کارمندانی که می‌توانند راه‌حلی‌هایی برای چالش‌های روزمره‌ کار بیابند، در زمره با ارزش‌ترین کارمندان یک سازمان قرار خواهند گرفت. همچنین کارمندانی که توانایی حل مسئله ندارند، اما مایل هستند از مشاوره و راهنمایی سایرین استفاده کنند، کارمندان شایسته و مورد اعتماد شرکت خواهند بود." } },{ "@type": "Question", "name": "داشتن اخلاق والای کاری", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "استخدام افرادی با اخلاق والای کاری، کلید موفقیت هر کارفرمایی است. البته اخلاق کاری قابل آموزش نیست؛ هنگامی که فردی شروع به کار در یک سازمان جدید می‌کند یا چنین اخلاق و ارزش‌هایی را از ابتدا دارد، یا ندارد. فاکتورهای متعددی در وجود اخلاق کاری والا دخیل هستند؛ برای مثال این که فرد تا چه میزان برای انجام وظایف خود در سطحی بالا، ارزش قائل است. فارغ از این که کارفرما چه نوع آموزش‌هایی برای کارمندان خود فراهم کند یا نحوه نظارت بر کارهای کارمندان چگونه باشد، این خصوصیات ذاتی کاملا خارج از کنترل کارفرما هستند." } },{ "@type": "Question", "name": "مهارت‌های کامپیوتری و تکنولوژیکی", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تقریبا کلیه شغل‌های امروزی به مهارت‌های کامپیوتری و دانش تکنولوژیکی ابتدایی نیاز دارند؛ از جمله ثبت سوابق، یادداشت‌های مشروح و ارائه‌ها. کارفرمایان مایل هستند سطح دانش کامپیوتری و تکنولوژیکی داوطلبان را مورد ارزیابی قرار دهند تا دریابند که آیا این افراد قادر به انجام امور اولیه کارها هستند، یا خیر." } },{ "@type": "Question", "name": "مهارت‌های تحقیقاتی قوی", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "کارمندانی که قادر به انجام تحقیقات ابتدایی هستند، توانایی جمع‌آوری اطلاعات مهم برای پروژه‌ها را دارند و می‌توانند کشف کنند که رقبا چه راهکارهایی برای نیل به موفقیت در اختیار دارند، مورد توجه بسیاری از سازمان‌ها قرار می‌گیرند." } },{ "@type": "Question", "name": "مهارت‌های مدیریت زمان", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مهارت‌های مدیریت زمان برای کارمندان نتیجه‌محور، کلید اتمام وظایف و انجام به موقع آن‌ها است." } },{ "@type": "Question", "name": "انعطاف‌پذیری", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در بازار رقابتی عصر حاضر، نحوه کار شرکت‌ها همواره در حال تغییر است. توانایی سازگاری با شرایط و انعطاف‌پذیری، به شرکت‌ها کمک می‌کند که رو به جلو حرکت کنند و در میدان رقابت باقی بمانند." } },{ "@type": "Question", "name": "کار تیمی", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در گذشته، کارمندان اغلب در جست‌وجوی شغل‌هایی بودند که به آنان اجازه می‌داد که طبق میل خود به صورت مستقل کار کنند یا در یک محیط تیمی مشغول به کار شوند. امروزه، بیشتر امور در قالب فعالیت‌های تیمی انجام می‌شوند. کارفرمایان اغلب به دنبال استخدام کارمندانی هستند که بتوانند به خوبی در نقش بازیکنان تیم عمل کنند، اهل همکاری باشند و به طرز موثری با سایر همکاران خود تعامل کنند؛ نه افرادی که کار کردن با آن‌ها دشوار و ناخوشایند است." } },{ "@type": "Question", "name": "توانایی پذیرش انتقاد سازنده", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "فضای رشد و یادگیری همواره برای هر فردی مهیاست و کارمندی که قادر باشد انتقادهای سازنده را بپذیرد و از آن‌ها در جهت بهبود عملکرد خود استفاده کند، یک عضو ارزشمند تیم در هر سازمانی خواهد بود." } },{ "@type": "Question", "name": "مهارت‌های رهبری", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "هنگامی که سازمان‌ها افرادی را برای پست‌های رهبری استخدام می‌کنند، در جست‌وجوی کارمندانی هستند که قادر باشند با موفقیت با کارمندان، مشتریان و سایر افراد ارتباط برقرار کنند. حتی اگر داوطلب استخدام در شغل‌های مدیریتی نیستید، مهارت‌های رهبری در زمره مهارت‌های فوق‌العاده گران‌بها برای ارائه به کارفرما هستند." } },{ "@type": "Question", "name": "نگرش مثبت", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "نگرش مثبت می‌تواند نقش معجزه‌آسایی در تحول یک دپارتمان یا شرکت بازی کند. نگرش مثبت کارمندان می‌تواند به سایر اعضای شرکت نیز سرایت کند. بسیار مهم است که کارمندان به دنبال کسب چنین نگرش و انرژی مثبتی باشند؛ زیرا وجود تنها چند فرد منفی برای از کار انداختن دپارتمان یا حتی کل شرکت کافی است." } }] }

چگونه مهارتهای نرم را در محیط کار توسعه و آموزش دهیم

آموزش مهارتهای نرم پیشرفته

کارمندان برای پیشرفت در کار چه مهارت‌هایی را باید یاد بگیرند؟

آموزش و یادگیری مهارت های نرم برای کارکنان و پرسنل بسیار مهم و حیاتی است و حتی میتوان گفت امروزه مهارت های نرم و یادگیری آنها از مهارت های فنی و حرفه ای اگر بیشتر نباشد کمتر از آن هم نیست.

آموزش مهارت های نرم

شاید با مهارت های فنی و داشتن دانش فنی خوب بتوان شغلی بدست آورد اما قطعا برای پیشرفت در شغل و حرفه خود همه نیازمند یادگیری و فراگیری مهارت های نرم هستند.

شاید بتوان گفت: مهم ترین مشخصه مهارت های نرم این است که به شغل خاصی محدود نیستند. آن ها ویژگی های کلی هستند که تمام افراد یک مجموعه فارغ از موقعیت شغلی، سن، حوزه فعالیت و… باید آن را یاد بگیرند

مهارت های نرم را یاد بگیریم

آیا می دانید ۷۵٪ موفقیت شغلی در طولانی مدت به تسلط بر مهارت های نرم برمی گردد؟ و محققان دریافتند که کارمندانی که  مهارت های نرم را آموزش دیده اند و دارای تسلط بر این مهارت های نرم هستند، بازده بیشتری نسبت به افرادی که فاقد این مهارت های هستند می‌باشند.

آموزش مهارت های نرم برای کارمندان در ایران

مباحث اصلی آموزش مهارت نرم برای کارمندان چیست؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود آموزش مهارت های نرم اهمیت بیشتری پیدا کند، تسلط روی کار تیمی و ارتباط با دیگر افراد گروه است

مباحث اصلی آموزش مهارت نرم برای کارمندان 

ارتباطات

بحث و مغلطه
اصول کاربردی مذاکره و متقاعدسازی بر مبنی روانشناسی
ساخت شخصیت اثرگذار
روش های جذب و اعتمادسازی
ظاهر و زبان بدن
نحوه شروع گفتگو

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

مهارت‌های رهبری

مهارت‌های رهبری نه فقط در صدر لیست سلسله مراتب سنتی سازمان‌ها است، بلکه به صورت رو به رشدی برای افرادی که در سازمان‌های مدرن نیز مشغول به کار می‌شوند مورد نیاز است. داشتن درکی از چگونگی به دست آوردن بهترین نتایج و الهام بخشیدن به سایر همکاران در فضاهای کاری متنوع و دارای رشد سریع، نیاز به مهارت‌های رهبری قدرتمندی دارد. حتی اگر فرد برای فرصت شغلی مدیریتی نیز استخدام نشده باشد، داشتن توانایی رهبری به او کمک می‌کند تا علاوه بر مدیریت فردی، در همکاری با سایر کارکنان سازمان نیز موفق واقع شود و از همه مهم‌تر آنکه یک نیروی صفر تا صد باشد. منظور از نیروی صفر تا صد آن است که بتواند کاری را آغاز کند و در مراحل مختلف آن، پیرامون چگونگی پیش‌برد اهداف فکر کرده و با اتخاذ بهترین تصمیمات در هر گام، آن کار را به پایان برساند. این امر موجب می‌شود تا از مراجعه مکرر فرد به مدیران و سایر همکاران جلوگیری شود و فرد در نهایت بازدهی، از ورودی به خروجی برسد

تفکر انتقادی
مهارت گوش دادن فعال و موثر

تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری

باید به این نکته توجه داشت که استراتژی که دیروز به خوبی جواب داده است، شاید بهترین استراتژی برای فردا نباشد. بنابراین، افراد باید دائما در حال یادگیری و به روز رسانی دانسته‌های خود باشند و خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. انعطاف‌پذیری در برابر یادگیری مهارت‌های جدید، امری حیاتی است. در واقع، یک نیرو توانمند باید بتواند برای حل مسائل و چالش‌های موجود در مسیر کار، ایده‌ها و راهکارهای جدیدی ارائه دهد و سعی کند تا مسائل را با روش‌های بهینه‌تری حل کند.

سازمان دهی

تیم سازی و کار تیمی و کار گروهی

ویژگی های یک تیم خوب
معرفی الگوها و منابع کاربردی کار تیمی
اصول تیم سازی حرفه ای
رهبری صحیح و کارتیمی
اصول رهبری در تیم های کاری
انواع نقش های فردی در کارتیمی
چالش های موجود در تیم ها
تصمیم گیری در تیم های کاری

مدیریت زمان

خودشناسی

مفهوم خودشناسی
ضرورت خودشناسی در دنیای کسب و کار
بحث خودشناسی را از کجا آغاز کنم؟
رابطه خودشناسی و دوره های زندگی
معرفی تست MBTI
خودشناسی و انتخاب صحیح شغل
خودشناسی و انتخاب های ما

مهارت حل مسئله

چگونه مشکلات را شناسایی کنیم؟
مفهوم مشکل
ارئه ی راه کار های برطرف کردن مشکلات کسب و کارها
ارائه روش های شناسایی مسائل
ارائه روش های انتخاب مسائل
ارائه روش های تجزیه و تحلیل مسائل

دوره تخصصی اصول و تکنیک های کال سنتر و پاسخگویی به تلفن مشتریان
چرا آموزش مهارت های نرم مهم است؟

یافته های موسسه تحقیقاتی استنفورد  و بنیاد کار نشان داد که ۷۵٪ موفقیت شغلی طولانی مدت به تسلط بر مهارت های نرم و تنها ۲۵٪ به مهارت های فنی بستگی دارد.

لینکدین علاوه بر انجام تحقیقات گسترده در مورد تغییر چهره یادگیری در محل کار ، در شناسایی بیشترین تقاضای مهارتهای نرم برای کارمندان آینده پیشگام بوده است.

خوشبختانه ، مهارتهای نرم بسیار قابل آموزش هستند. برخلاف ضریب هوشی ، که تا حد زیادی ثابت کل زندگی ما است ، هوش هیجانی ما – توانایی یادگیری و اعمال همدلی ، سازمان و رهبری – قابل انعطاف است. توسعه هوش هیجانی ما تقریباً نامحدود است و برای موفقیت در هر زمینه کاری بسیار مهم است.

ما در تمام خدماتی که ارائه می‌دهیم تلاش می‌کنیم تا به مشتریانمان کمک کنیم مرزهای دید و تفکر خود را گسترش دهند و فرصت‌های جدید را لمس و کشف کنند.

 

حتی وقتی ضریب هوشی دو کارمند متفاوت باشد ، مهارت نرم می تواند پیش بینی کند که چه کسی بیشتر یاد خواهد گرفت ، حتی فراتر از توانایی پیش بینی شده توسط ضریب هوشی آنها. در حالی که همه کارمندان با گذشت زمان و  پیشرفت خواهند کرد ، افرادی که مهارت نرم بسیار بالاتری دارند ، بدون آنها بیش از همکاران خود هستند.

 

مهارت های نرم از جنس عادت هستند و فرد تا این مهارت ها را به عنوان یک عادت، نه تنها در محیط کار بلکه در زندگی روزمره تبدیل نکند، نمی‌تواند در موقعیت های حساس از آن ها به خوبی استفاده کند. تمرین تمرین و بازهم تمرین! تنها راه برای نهادینه کردن مهارت های نرم در فرد است.

مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
خلق، جذب، نگهداری و توسعه مشتریان، از جمله بخش‌های مهم مدیریت بازاریابی است.

دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها

دوره آموزشی مهارت های نرم
دوره آموزشی رفتار سازمانی
دوره آموزشی روش تدریس
دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع
دوره آموزشی خدمات پس از فروش
دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری
دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی
دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران
دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان
دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل
دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری
دوره آموزشی بازاریابی
دوره آموزشی فروش
دوره آموزشی بازاریابی تلفنی
دوره آموزشی مدیریت زمان
دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ
دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها
دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری
دوره آموزشی کارآفرینی
دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری
دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت

برگزاری دوره آموزش پاسخگویی تلفنی در تهران
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

آموزش پرسنلآموزش تبلیغ نویسیآموزش خلاقیتآموزش ضمن خدمتآموزش مهارت های نرمآموزش مهارت های نرم برای پرسنلآموزش مهارت های نرم در ایراناصول راه اندازی یک کسب و کاربهترین مشاوره رونق کسب و کاربهنرین مدرس مهارت های نرمتکتوچگونه بیشتر بفروشیمرونق کسب و کارکلاس مهارت های نرمگروه آموزشی پژوهشی تکتومدرس آموزشمدرس مهارت های نرممشاوره رونق کسب و کارمنیره دارستانیمهارت های نرم
پیام ها (1)
Add Comment
  • فرشته خدابخشی

    استرس یکی از مواردی است که کارمندان در محیط های کاری با آن درگیر هستند. آیا در آموزش مهارت های نرم به رفع استرس کارمندان هم توجه شده است؟