چگونه کسب و کار خودمان را رشد و توسعه دهیم؟

Rate this post

چگونه کسب و کار خودمان را رشد و توسعه دهیم؟

چگونه به بیشترین سود ممکن در بازار هدف برسیم؟

عوامل مؤثر در ایجاد یک کسب و کار چه هستند و ارتباط بین آن‌ها باید چطور باشد تا شما  به هدفتان (کسب سود و موفقیت در بازار هدف) برسید؟

برای راه‌اندازی و رشد توسعۀ یک کسب و کار، عوامل زیادی وجود دارند که اگر بتوان ارتباطی خوب بینشان برقرار کرد، رشد، توسعه و پیشرفت کسب و کار را نتیجه می‌دهد.

خلاق بون در کسب و کار از عوامل موفقیت است

خلاق بودن بر ابداع روش‌های نوآور، جهت تولید محصولات و خدمات مورد نیاز بازار هدف، تأکید می‌کند.

اگر شما همواره به فکر ایجاد الگوهای جدیدی برای تولید و عرضه محصول و خدمات خودتان به مصرف کننده باشید، موفق می‌شوید تا توجه مشتریان را به مزیت‌های جدید و کالاهای نوین شرکت خودتان جلب کنید که هم باعث می‌شود تا مشتریان قبلی خودتان را نگه‌ دارید و بر شهرت کسب و کارتان نیز اضافه کنید.

موی‌شکافانه کسب و کار خود را بررسی و تحلیل کنید

موشکافی در کمیت‌ها که بر بررسی و ارزیابی پیوسته گزارش های روندها و عادت‌های جاری در کسب و کار‌ها تأکید دارد و برای این کار (بررسی و ارزیابی پیوسته گزارش‌ها) استفاده از روش‌های نوین تحلیل و بررسی را پیشنهاد می‌دهد.

شما اگر دانش خودتان را در خصوص نحوه استفاده از روش‌های تحلیل، بررسی و ارزیابی آمارها و گزارش‌ها، بالا ببرید و در به روز نگه‌داشتن آن تلاش کنید، قطعاً با مسائلی ناخوشایند (مثل: سرگردانی در اُمور، برهم خوردن نظم در انجامِ فعالیت‌ها و … ) مواجه نخواهید شد.

اصل کلی نگری

کُل نگری که بر توجه به روند‌ها، عادت‌ها و اُمورِ رایج در کسب و کار (شرکت و یا سازمان) در کنار توجه به جزئیات آن‌ها (روند‌ها، عادت‌ها و اُمورِ رایج) به صورت کلان تأکید دارد.

اصل کل‌نگری، می‌گوید تا شما به عنوان مالک یک کسب و کار، باید توانایی این را داشته باشید که در عین توجه به تمامی جزئیات، کلیات امور و مسائل را نیز ببینید و درک درستی از آن‌ها داشته باشید. برای موفق‌تر شدن در نگرش کلی به کسب و کارتان، بهتر است تا از یک فرد سوم شخص (مشاور باتجربه) در کنار کسب و کارتان کمک بگیرید.

هماهنگ‌سازی که به داشتن برنامه‌ای منظم و کارآ، برای بررسی و مدیریت عادات و روندهای انجام کارها، به منظور تولید محصولات کارآتر و ارائه خدماتی متناسب‌تر با نیازهای بازار، تأکید دارد.

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، که تمایل زیادی به رشد و توسعه فعالیت‌های خودش در بازار دارد، به ایجاد الگوهای جدید برای عرضه محصولات جدید و متناسب با نیازهای بازار احتیاج دارید.

 

گروه آموزشی پژوهشی تکتو با دارا بودن کادری مجرب به عنوان یک مشاور کسب و کار در خدمت هموطنان عزیز می باشد، ما به شما کمک می کنیم تا کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید.

 

 

بهتر است تا شما ابتدا با استانداردهای هدفتان آشنا شوید و بعد از اینکه استانداردهای بازار را درک کردید، به تألیف و تعریف استانداردهای مورد نظرتان (قطعاً بر اساس نیازهای آشکار و پنهان بازار باشند) اقدام کنید و توجه داشته باشید که شناخت نیازهای پنهان در بازار، بسیار مهم است.

قبل از شروع هر کاری، اول هدف‌هایتان را بشناسید و آن‌ها را درک کنید، سپس هدف‌هایتان را بر اساس اولویت‌هایتان را بنوسید و برای پیش بردن آن‌ها، ماموریت‌های سازمانی مرتبط با هدف‌هایتان را طراحی کنید.

اینکه فعالیت‌های جزئی و کلی شما (صاحب یک کسب و کار) چه باشند، بستگی به سیاست‌هایی دارد که برای انجام مأموریت‌های سازمانی خودتان پیش می‌گیرید.

بهتر است تا برای تعریف فعالیت‌های جزئی و کلی، ابتدا با کهنه‌کاران در زمینه فعالیت خودتان مشورت کنید و سپس با اعتماد به دانش کسب شدۀ خود، به انتخاب فعالیت‌های جزئی و کلی لازم برای تولید محصولات، ارائه خدمات و نحوۀ انجام فعالیت‌ها (جزئی و کلی) بپردازید.

شما باید برنامه مدیریتی منظمی داشته باشید و آن برنامه را ارزیابی کنید.

یکی از بهترین روش‌های ارزیابی برنامه‌ها و سیاست‌ها، در میان گذاشتن آن با کارمندان کسب و کارتان است؛ زیرا نه تنها باعث می‌شود تا نقاط قوت و ضعف آن برنامه به خوبی مشخص ‌شود، بلکه می‌توانید با استفاده از روش طوفان ذهنی، به برنامه‌ای کاراتر دست یابید که همه جوانب احتیاط را بر اساس تمامی ظرفیت‌های موجود در کسب و کارتان را در نظر بگیرید.

آموزش دیدن مستمر خودتان و کارمندان زیرمجموعه‌تان، لازمه خیلی مهمی برای رشد و توسعۀ کسب و کارتان است. آموزش دیدن مستمر، همان راز ماندگاری‌ِ‌تان به عنوان یک شرکت و یا سازمان مطرح در بازار هدفتان می‌باشد.

سعی کنید تا بر شناخت نیازهای گوشۀ بازار ( Niche Market ) متمرکز شوید، زیرا بر رشد و توسعۀ کسب و کارتان قطعاً تأثیر زیادی می‌گذارد.

آگاهی داشتن از تیپ شخصیتی بازار هدف، کارکنان و ذی‌نفعان کسب و کارتان، نقشی مهم در زمینه‌های مختلفی ایفا می‌کند.

یافتن تیپ شخصیتی غالب یا اکثریت جامعه هدف  مشتریان و کارمندانِ زیرمجموعه کسب و کار خودتان، بر اساس سیستم‌های تیپ‌شناسی می‌باشد

 

 

راه اندازی کسب و کار

 

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

تلفن: ۰۹۳۸۰۲۴۲۹۴۸

 

 

اصول هدفگزاریافزایش فروشبازاریابیتکتوتهیه بیزنس پلنچطور در کسب و کارمان موفق شویمچگونه کسب و کار خود را توسعه دهیمچگونه کسب و کار خود را رشد دهیمچگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیمراه اندازی کسب و کارراه های رسیدن به هدفراه های رونق کسب و کارراه های شروع یک کسب و کاررشد کسب و کاررشد و توسعه کسب و کاررفع مشکلات کسب و کاررونق کسب و کارعارضه یابیعارضه یابی کسب و کارغلامرضا ایسوندفروش بیشترکار آفرین باید چه نوع مهارت هایی را داشته باشدکارآفرینیکسب و کارکمک به راه اندازی کسب و کارکمک به رشد و توسعه کسب و کارهاگروه آموزشی تکتومدیریت کسب و کارمشاوره راه اندازی کسب و کارمشاوره رشد کسب و کارمشاوره فروشموفیقت در فروش
پیام ها (0)
Add Comment