توسعه مهارت فروش تلفنی در ایران و به اصطلاح ایرانیزه کردن مهارت های فروش تلفنی همسو با آداب و فرهنگ بازار ایرانی، مهارتی است که تمام فروشندگان و بازاریابان تلفنی باید آن را فرا بگیرند.
آموزش توسعه مهارت فروش تلفنی در کال سنتر
امروز پاسخگویی تلفنی امری جدا نشدی از کسب و کارها است. هر چند وسایل ارتباطی بیشتر از گذشته شده اند ولی همچنان تلفن نقش مهمی در فروش و متقاعد کردن مشتریان برای خرید دارد.
حتی پس از فروش نیز این تماس و ارتباط تلفنی است که همچنان حرف نخست را در بیزینس های ایرانی می زند.
بهبود مهارتهای فروش تلفنی در کال سنتر
آیا میخواهید مهارتهای فروش تلفنی خود را در کال سنتر بهبود بخشید؟ اینجا مجموعهای از راهکارهای کارآمد برای شماست:
۱- آموزش مداوم کارکنان کال سنتر
آموزشهای مداوم به شما کمک میکنند تا بهترین تکنیکها و راهکارهای فروش را فرا بگیرید.
۲- پذیرش بازخورد
بازخوردهای مثبت و منفی را به جدیت در نظر بگیرید و بر اساس آنها عمل کنید.
۳- مطالعه مشتری
به نیازها و مشکلات مشتریان خود گوش کنید و راهکارهای مناسب را ارائه دهید.
۴- تسلط بر مهارتهای ارتباطی
به مهارتهای ارتباطی خود کار کنید تا ارتباط موثر با مشتریان برقرار کنید.
۵- استفاده از فناوری
از فناوریهای مدرن مانند CRM برای بهبود مدیریت اطلاعات مشتری استفاده کنید.
۶- ایجاد روحیه مثبت
روحیه مثبت و انگیزه کاری باعث موفقیت در فروش تلفنی میشود.
با اعمال این راهکارها، میتوانید مهارتهای فروش تلفنی خود را بهبود بخشیده و در کال سنتر عملکرد بهتری داشته باشید.
کلمات ممنوعه در بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی یکی از روشهای موثر برای ارتباط با مشتریان است، اما استفاده نادرست از آن میتواند به نتایج منفی منجر شود. به منظور احترام به مشتریان و رعایت قوانین مربوط، باید از کلمات معینی در تبلیغات تلفنی خود پرهیز کنید.
برخی از کلمات ممنوعه در بازاریابی تلفنی شامل:
۱- “فروش اضطراری” یا “فروش فوری”
۲- “پیشنهاد ویژه”
۳- “جایزه رایگان”
۴- “بازاریابی چند سطحی”
۵- “تبلیغات تقلبی”
۶- “شغل ایدهآل”
۷- “تقلب”
۸- “محصولات غیرقانونی یا ممنوع”
۹- “تبلیغات نامناسب”
۱۰- “استفاده از شمارههای تلفن جعلی یا ناشناس”
توجه داشته باشید که رعایت قوانین مربوط به بازاریابی تلفنی در هر منطقه یا کشور بسیار حائز اهمیت است. از این رو، اطمینان حاصل کنید که تبلیغات تلفنی شما با مقررات محلی و ملی هماهنگ است.
نکات مهم در مذاکره از طریق تلفن با توجه به فرهنگ ایران:
علاوه بر نکات کلی که در پاسخ قبلی ارائه شد، در هنگام مذاکره تلفنی با افراد ایرانی، توجه به برخی نکات فرهنگی نیز حائز اهمیت است:
احترام:
- ادب و احترام: در فرهنگ ایرانی، احترام به افراد مسن، مقامات و افراد با جایگاه اجتماعی بالاتر بسیار مهم است. در شروع و پایان مکالمه از الفاظ مودبانه مانند “سلام” و “تشکر” استفاده کنید.
- نام ها: به نام خانوادگی طرف مقابل با احترام اشاره کنید. از به کار بردن نام کوچک بدون اجازه خودداری کنید.
- عناوین: در صورت دانستن عنوان سمتی طرف مقابل، از آن در حین مکالمه استفاده کنید.
مهمان نوازی:
- خوشرویی و خوش زبانی: لحنی گرم و صمیمی داشته باشید و از کلمات مثبت و تشویق کننده استفاده کنید.
- صبوری: به صحبت های طرف مقابل با دقت گوش دهید و در حین صحبت او میان کلامش نپرید.
- تواضع: از خودستایی و بزرگنمایی دستاوردهایتان خودداری کنید.
مذاکره:
- چانه زنی: چانه زنی تا حدودی در فرهنگ تجاری ایران رایج است. از ارائه اولین پیشنهاد بهترین خود خودداری کنید و برای رسیدن به توافق نهایی آماده مصالحه باشید.
- تعهد: به قول و قرارهایتان عمل کنید و در صورت نیاز به تعویق انداختن کار با پیشاطلاع طرف مقابل و با لحنی مودبانه این موضوع را مطرح کنید.
- غیرمستقیم بودن: در برخی موارد، ایرانیان به صورت غیرمستقیم “نه” می گویند. به اشارات غیرکلامی و لحن طرف مقابل توجه کنید و در صورت نیاز بیشتر تطبیق وضوح بخواهید.
نکات تکمیلی:
- آشنایی با آداب و رسوم: قبل از برقراری تماس اطلاعاتی راجع به آداب و رسوم و تعصبات فرهنگی مربوط به زمینه مذاکره خود کسب کنید.
- حفظ حوصله: ممکن است مذاکره تلفنی با ایرانیان به طول انجامد. حوصله خود را حفظ کنید و از برخورد عصبی خودداری کنید.
- مثبت اندیشی: با ذهنی باز و مثبت وارد مذاکره شوید و به دنبال یافتن راه حلی باشید که برای هر دو طرف مفید باشد.
رعایت این نکات فرهنگی می تواند به شما در برقراری ارتباطی موثر و صمیمی با افراد و انجام مذاکرات تلفنی موفق کمک کند.
برخی دوره های آموزشی برگزار شده در گروه آموزشی پژوهشی تکتو
- آموزش بازاریابی و پاسخگویی تلفنی در انتشارات مهر و ماه
- آموزش استعدادیابی و جانشین پروری شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد
- آموزش پاسخگویی تلفنی برای پرسنل خدمات پس از فروش شرکت نوین چرم
- آموزش پاسخگویی تلفنی برای پرسنل فروشگاه اینترنتی شرکت نوین چرم
- آموزش کارکنان کال سنتر شرکت لبنیات میهن
- آموزش کارکنان فروش تلفنی و مشاوره تلفنی داروخانه آنلاین داروکده
- کلینیک درمانی دکتر شادی مظلومی
- آموزش بازاریابی تلفنی ویژه مربیان کارآفرینی سازمان فنی و حرفه ای کشور
- آموزش کارکنان سازمان اتکا
همچنین:
- شرکت صرافی گلکسی پی جی (Galaxy PG)
- شرکت مراقبت و پرستاری سلامت اول
برگزاری کلاس پاسخ گویی تلفنی برای کارکنان فروش
دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها
دوره آموزشی مهارت های نرم
دوره آموزشی رفتار سازمانی
دوره آموزشی روش تدریس
دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع
دوره آموزشی خدمات پس از فروش
دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری
دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی
دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران
دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان
دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل
دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری
دوره آموزشی بازاریابی
دوره آموزشی فروش
دوره آموزشی بازاریابی تلفنی
دوره آموزشی مدیریت زمان
دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ
دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها
دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری
دوره آموزشی کارآفرینی
دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری
دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.
معیارهای مرکز تماس یا کال سنتر برای فروش بیشتر تلفنی بیمه چی هست؟
معیارهای ارزیابی برای بهبود فروش بیمه در مراکز تماس
در مراکز تماس یا کال سنترهای بیمه، به دنبال بهبود عملکرد و افزایش فروش میباشیم. برای دستیابی به این هدف، از معیارهای ارزیابی خاصی برای اندازهگیری عملکرد استفاده میکنیم:
۱٫ **تبدیل تماسها به معاملات**: نسبت تعداد معاملات بیمه موفقیتآمیز به تعداد کل تماسهای ورودی، که نشان دهنده توانایی ما در تبدیل تماسها به فروش بیمه است.
۲٫ **میزان تماسهای موفق**: تعداد معاملات بیمه موفقیتآمیز نسبت به تعداد کل تماسهای ورودی.
۳٫ **متوسط مبلغ پرداختی**: میانگین مبلغ پرداختی برای هر معامله بیمه، که نشاندهنده ارزش معاملات است.
۴٫ **رضایت مشتریان**: ارزیابی نظرات و بازخوردهای مشتریان پس از انجام معامله و خدمات ارائه شده.
۵٫ **پیگیری و پشتیبانی پس از فروش**: ارزیابی میزان خدمات پس از فروش ارائه شده به مشتریان برای حفظ رضایت آنها و افزایش احتمال معاملات آینده.
۶٫ **معیارهای کیفیت مکالمه**: ارزیابی کیفیت و کارایی مکالمات نمایندگان با مشتریان، از جمله ارتباط، دانش فنی و حل مشکلات.
استفاده از این معیارها به ما کمک میکند تا عملکرد خود را ارزیابی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنیم تا به فروش بیشتری دست یابیم.
[…] کارکنان: به کارکنان مرکز تماس آموزش های لازم را در زمینه مهارت های ارتباطی، محصولات و خدمات شرکت و […]