تیم سازی برای فروش محصول و خدمات

تیم سازی برای فروش محصول و خدمات با توجه به بازار ایران


4.9/5 - (17 امتیاز)

تیم سازی برای فروش محصول و خدمات با توجه شرایط بازار ایران.

تیم سازی یکی از عوامل کلیدی برای موفقیت در فروش است. برای ساختن یک تیم فروش موفق، مهم است که افرادی با توانایی های متفاوت و قابل اعتماد انتخاب شوند. در ادامه چند نکته کلیدی در مورد تیم سازی برای فروش آورده شده است:

  1. تعیین اهداف: اولین قدم برای ساختن یک تیم فروش موفق، تعیین اهداف و رسیدن به یک توافق مشترک در مورد آنهاست. اهداف باید واضح، قابل اندازه گیری و قابل دسترس باشند.
  2. توانایی های متفاوت: تیم فروش باید از افراد با توانایی های متفاوت تشکیل شده باشد. افراد با تخصص های مختلف مانند فن بیان، مذاکره، فناوری و … باید در تیم حضور داشته باشند.
  3. آموزش: تیم فروش باید آموزش های لازم را دریافت کرده باشد. آموزش ها باید در مورد محصولات و خدمات، فرآیند فروش، مذاکره و … باشد.
  4. ارتباط و هماهنگی: تیم فروش باید ارتباط و هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته باشند. این کار می‌تواند با برگزاری جلسات هفتگی یا ماهیانه، ارائه گزارشات و برنامه های پیگیری از فعالیت های هر فرد، انجام شود.
  5. تشویق و پاداش: افراد تیم فروش باید تشویق و پاداش شوند تا انگیزه بیشتری برای کار کردن داشته باشند. بهتر است پاداش ها با اهداف تعیین شده مطابقت داشته باشند و به افراد بر اساس عملکردشان اعطا شوند.
Building a sales team for businesses
ساخت تیم فروش برای کسب و کارهای ایرانی

۳۸ فعالیت سریع و آسان تیم سازی که کارمندان شما دوست خواهند داشت
فعالیت های تیم سازی اکنون به بخشی ضروری از فرهنگ شرکت تبدیل شده است. در دنیای امروز، اگر یک کسب و کار نیاز به رونق دارد، اولین و مهمترین نیاز، داشتن فرهنگ کار تیمی در سازمان است. وقتی همه کارمندان دور هم جمع شوند و هماهنگ کار کنند، می توان گفت که کسب و کار در مسیر درستی حرکت می کند.

 

ثابت شده است که رقابت باعث افزایش بهره وری می شود. تیم‌ها می‌توانند با هدایت افزایش بهره‌وری خود به یک فعالیت تیم‌سازی سرگرم‌کننده و فراگیر، به‌طور مؤثرتری نسبت به سایر روش‌ها پیوند برقرار کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا یک تیم یاد بگیرد که چگونه با هم خوب کار کند، اما از اینکه تیم‌ها چقدر سریع می‌توانند وقتی انگیزه برای موفقیت وجود دارد، تعجب کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از سازمان‌ها در حال حاضر هر اقدام ممکنی را انجام می‌دهند که تیم را گرد هم می‌آورد و فعالیت‌های تیم‌سازی نقش بزرگی در این فرآیند ایفا می‌کند. بازی های تیم سازی مختلفی مانند قطره تخم مرغ، چیزهای بی اهمیت اداری، اتاق فرار و غیره وجود دارد که می توانید آنها را سازماندهی کنید تا تیم های خود را نزدیک تر کنید. در عین حال چنین بازی هایی را می توان با تیم های کوچکتر نیز انجام داد.

از این رو، برای کمک به شما برای تقویت همکاری تیم خود با افزایش اعتماد و اطمینان آنها به یکدیگر، ۲۰ بهترین فعالیت تیم سازی را فهرست کرده ام. علاوه بر این، این فعالیت ها همچنین مهارت هایی را آموزش می دهند که کارکنان شما می توانند در زندگی حرفه ای و شخصی خود از آنها استفاده کنند.

تمرین تیم سازی
تیم سازی برای فروش

۱- تیم سازی برای فروش محصول و خدمات – بازی نقاشی کور

هدف: یک تمرین تیم سازی بسیار محبوب و موثر، این فعالیت برای گروه های کوچک خوب است. این به توسعه مهارت های ارتباطی، تفسیری و رهبری کمک می کند.

ابزار: خودکار، کاغذ، و تصاویر. (برای صرفه جویی در کاغذ، شخصی که توضیح می دهد می تواند تصویر را در تلفن خود داشته باشد)

زمان: ۱۰-۱۵ دقیقه

شرکت کنندگان: چند نفر از ۲

نحوه بازی: افراد را در گروه های دو نفره جفت کنید و از آنها بخواهید پشت به هم بنشینند. به یک نفر یک عکس و دیگری کاغذ و یک خودکار بدهید. از فرد دارای تصویر بخواهید آن را برای شریک زندگی خود توصیف کند بدون اینکه واقعاً بگوید چه چیزی در تصویر است.

به عنوان مثال، تصویر “سگ در حال خوردن بستنی” را نشان می دهد. شخصی که تصویر دارد باید به همسرش کمک کند تا بدون گفتن «سگ در حال بستنی خوردن» تصویر را بکشد.

نتیجه: به ایجاد مهارت‌های رهبری در فردی که با قلم و کاغذ به شخص هدایت می‌کند تا تصویر را بکشد، کمک می‌کند. روشی که او جهت می دهد باعث می شود که “هنرمند” تا چه اندازه تصویر را به خوبی درک کرده و ترسیم کند. همچنین بستگی به ارتباط بین اعضای تیم و میزان واضح درک و تفسیر یکدیگر دارد.

ساخت تیم فروش قوی
ساخت تیم فروش قوی ویژه بازار ایران

۲-  تیم سازی برای فروش محصول و خدمات – بازی آن را برگردانید

هدف: هدف کمک به افرادی است که در گروه ها کار می کنند، مهارت های حل مسئله، خلاقیت و ارتباط قوی را کسب کنند.

ابزار: برزنت یا تکه لباسی به اندازه یک سفره.

زمان: ۲۰ دقیقه

شرکت کنندگان: ۶-۱۰

نحوه بازی: یک بازی خلاقانه، در اینجا شما از یک گروه ۶-۱۰ نفره می‌خواهید که دور هم جمع شوند و بالای یک برزنت بایستند. چالش این است که آنها باید برزنت را برگردانند، در طرف دیگر پارچه ایستاده اند. تنها شرط این است که فقط از پاهای خود استفاده کنند! آنها نمی توانند از پارچه خارج شوند یا اجازه دهند پاهایشان به زمین برسد.

نتیجه: گروه را وادار می‌کند تا به روش‌های خلاقانه برای کار گروهی فکر کند و بدون اینکه از صفحه خارج شود، مشکل را حل کند. این یک بازی تیم‌سازی عالی است که اعضای تیم را ترغیب می‌کند مطمئن شوند که هیچ‌کس از صفحه خارج نمی‌شود. این تضمین می کند که در یک موقعیت غیر بازی نیز، آنها همه را در گروه قرار می دهند و همه را مسئول رسیدن به هدف نهایی کار می کنند.

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
تصویر دو نفر
آموزش تیم سازی

۳- تیم سازی برای فروش محصول و خدمات – بازی برنده/بازنده

هدف: افراد را ترغیب می کند که از منظر مثبت به مسائل نگاه کنند و آن را به یک تجربه یادگیری تبدیل کنند.

ابزار: هیچ مورد نیاز نیست

زمان: ۱۰ دقیقه

شرکت کنندگان: چند نفر از ۲

نحوه بازی: برنده/بازنده نیز یک بازی یخ شکن عالی است. کارمندان را به گروه های دو نفره تقسیم کنید. پس از این، یکی از اعضای تیم یک تجربه منفی زندگی را با شریک زندگی خود به اشتراک می گذارد. اکنون، دیگر عضو تیم همان داستان را بازگو می کند و در عین حال جنبه های مثبت تجربه را برجسته می کند.

شرکا باید پس از صحبت در مورد هر موضوع، نقش خود را تغییر دهند.

نتیجه: در پایان بازی، هر یک از اعضا خط نقره‌ای تجربیات زندگی خود را پیدا می‌کنند که احتمالاً نمی‌خواستند آن را دوباره زنده کنند. این به آنها می‌آموزد که سختی‌های زندگی (چه شغلی و چه شخصی) را از منظر مثبت ببینند و از آن درس بگیرند.

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
ساخت تیم فروش برای کسب و کار
تیم سازی برای فروش محصولات و خدمات

 

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *