خدمات مشاوره و عارضه یابی کسب و کار تکتو
مفهوم بهره وری، ایجاد نظام و مکانیزمی است که به طور پیوسته تلاش هایی را در راه انطباق فعالیتهای تولیدی و خدماتی یک سازمان با شرایط محیطی متغیر انجام دهد تا حاصل آن استفاده هر چه بهتر از منابع در تعامل با محیط درونی و بیرونی سازمان باشد.
خدمات مشاوره و عارضه یابی تکتو با هدف تعریف، توسعه و مدیریت بهره وری در بخش صنعت و شرکت های کوچک و متوسط ، همچنین توسعه مفاهیم نوین مدیریت بهره وری و الگوهای رایج به فعالیت پرداخته و در این مسیر پروژه های گوناگونی را به اجرا در آورده است که از آن جمله میتوان به پروژه های زیر اشاره کرد:
• شناخت مسائل و ریشه یابی مشکلات
• طراحی نظام مدیریت بهرهوری در شرکت های کوچک و متوسط
• اجرای پروژه مشاوره مدیریت و بهره وری در صنایع کوچک و متوسط
• استقرار نظام بهره وری
• ساماندهی مدیریت بهره وری در شرکت های مختلف صنعتی
گروه آموزشی پژوهشی تکتو با اتکا به تجارب ارزشمند، توانمندیها و ظرفیت موجود، گروه تکتو آمادگی دارد خدمات خود را در قالب مشاوره، به صورت ذیل ارائه کند:
– ساماندهی مدیریت بهره وری به منظور اشاعه فرهنگ بهرهوری در سطح شرکت و کمک به برنامه ریزی بهبود بهرهوری در سطوح مختلف مدیریتی انجام میشود تا با آموزش های لازم و تعیین شاخص های مناسب بهره وری و اندازه گیری و تحلیل آن، زمینه پیاده سازی و اجرای چرخه مدیریت بهره وری مشتمل بر برنامه ریزی بهبود، اجرای برنامه های بهبود، اندازهگیری و تجزیه و تحلیل بهرهوری فراهم شود.
– بررسی مسایل و ریشه یابی مشکلات برای شناخت دقیق وضعیت سازمان با روشهای گوناگون انجام میشود، به نحوی که مشکلات و تنگناهای اصلی بهره وری به صورت ساختار یافته و نظام مند تعیین و دسته بندی شود، سپس با تحلیل این مشکلات و نیازمندیی های سازمان، الویتهای اجرایی برنامه ها و اقدامات لازم پیشنهاد میشود.
مزایای استقرار نظام های ارتقاء بهرهوری:
• صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع و فرآیندها
• کاهش ضایعات و انرژی
• افزایش راندمان تولید و ارائه خدمات مفید
خدمات تکتو در زمینه مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی
۱- تشخیص مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی
۲- تکنیک ها و مدل های متفاوت در حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی
۳- چگونگی پیدا کردن راه حل های جایگزینی
۴- طراحی یک برنامه مناسب برای فعالیتهای اثربخش در حل مشکلات تولیدی –اقصادی و بازرگانی
۵- چگونگی پیاده سازی برنامه مطرح شده در واحدهای تولیدی و اقتصادی
۶- ارزیابی موفقیت آمیزبودن راه حل ها و برنامه ها
بازاریابی در ایران چگونه است؟
در بسیاری از مشاغل باید به موارد زیادی توجه شود که شاید از لحاظ مدیر و کارکنان، ناچیز و بی ارزش باشد اما از نظر مشتری بسیار مورد پذیرش است. به عنوان مثال کیفیت ، قیمت ، توزیع و خدمات پس از فروش جز مواردی هستند که شاید برخی مشاغل به آنها توجه خاصی نکنند اما برای مشتریان امری مهم و ضروری است. در بازار و بازاریابی باید به دنبال رقابت باشید و انتقادات مشتری از شما برایتان مهم باشد چون باعث پیشرفت شما در حیطه کسب و کارتان میشود .
شما یک سوپر مارکت را در نظر بگیرید؛ اگر به چهارچوبهای علمی در راه اندازی سوپر مارکت توجه نشود، ضربه مهلکی بر کسب و کار شما وارد خواهد کرد. در این باره باید به مواردی چون مکان مناسب که در معرض دید عموم قرار داشته باشد، برانداز شیوه فعالیت سوپر مارکتهای محله، قدرت اقتصادی برای شروع کار و سود آوری، طبقه اجتماعی، نوع محصولات ارائه شده برای جذب مشتری و امکانات کافی در نظر گرفته شود.
چند مورد از مهم ترین مشکلات بازاریابی و فروش محصولات
• ارائه محصولات نامتناسب با نیاز مشتریان
عدم درک مناسب و تشخیص نیازهای مشتریان یکی از مشکلات بزرگ محسوب میشود. اگر شرکتها، سازمانها و یا افرادی محصولات خود را نسبت به نیازهای عموم و مشتریان انتخاب نکنند، صدمه مهلکی به کسب و کارشان خواهد خورد.
محصولات باید ارزیابی شوند و بر اساس دیدگاههای مناسب به مشتریان ارائه بشوند تا کسب و کارتان در معرض خطر و یا ورشکستگی ایجاب نشود.
• شرایط و موقعیت مکانی نامناسب
انتخاب نادرست محل کار از لحاظ شرایط زمانی و بازدید کنندگان یکی از مشکلاتی است که هنوز هم رعایت نمیشود.
برای اینکه شما در کسب و کارتان موفق باشید باید علاوه بر محصولات ، مکان مناسب برای راه اندازی کسب و کارتان در نظر بگیرید همچنین محل کارتان به گونه ای باشد که نیازهای مردم در آن موقعیت فعلی در نظر داشته باشید.
• عدم معرفی مناسب خود و تبلیغات نامنظم برای جذب مشتری
برای تبلیغات چند راه وجود دارد که یکی از این راه ها دیجیتال مارکتینگ است. به عبارتی مجموع همهی فعالیتها و بازاریابیهایی که برای ارائه محصولات و خدمات در حوزه دیجیتال (وب، اینترنت، لپتاپ، موبایل و…) را دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی گویند.
برخی از شرکتها و یا افراد تبلیغات برای کسب و کار را نادیده گرفته اند و یا به صورت نامنظم و پراکنده تبلیغات ساده برای محصولاتشان را انجام میدهند.
برای اینکه بازده خوبی داشته باشید باید روزانه تبلیغ کسب و کارتان را انجام بدهید به عنوان مثال تبلیغاتی همانند پخش تراکت، پیامکهای محلهای، تعیین جایزه به ازای هر خرید و… میتوانید انجام بدهید.
• عدم نارضایتی و سلب اعتماد مشتریان
اخلاق خوش و خلق مهربان یکی از مزایای کسب و کار در فروش محصولات است علاوه بر این مسئله قیمتهای مناسب کالا و محصولات و همین طور کیفیت در حد عالی، باعث جلب اعتماد مشتریان میشود. اگر طوری رفتار کنید که مشتری احساس کند شما روی کسب و کارتان متمرکز هستید و روی برنامه ریزی دقیق عمل میکنید حتما اعتمادشان بیشتر از آنچه قبل بوده، میشود.
• عدم برنامه ریزی برای آینده کسب و کار
اکثر استارتآپها توسط افرادی که از مهارت خاصی برخوردار نیستند، استارت میخورند. برنامه ریزی باعث میشود تا برای هر روز کاری یک ایده داشته باشید که این عمل مشتریان را جذب میکند.
ایدههای متفاوت در ارائه محصولات باعث افزایش فروش میشود. اگر برنامههای مرتب روزانه داشته باشید این کار عملی خواهد شد و از سود بیشتری برخوردار میشوید.