مخاطبین دوره آموزش مدیریت منابع انسانی ویژه کلینیکهای درمانی چه کسانی هستند؟
فعالان حوزه سلامت در طیف گستردهای از فعالیتهای بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که میتوانند از محتوای غنی این دوره استفاده کنند
مدیران ارشد و میانی مراکز تشخیص درمانی، بهداشتی و موسسات شامل:
بیمارستان ها
درمانگاه ها
مراکز جراحی محدود
آزمایشگاه ها
مراکز رادیولوژی
مراکز فیزیوتراپی، مطب ها و …
شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی
نخستین بخشی که در این آموزش که برای مدیریت منابع انسانی در درمانگاهها تدارک دیده شده است، بحث استخدام نیرو برای مراکز درمانی است.
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
همواره بیاد داشته باشید: سازمانهایی که از هوش تجاری بهره میبرند، درک درستی از بخش منابع انسانی خود دارند.
جذب و استخدام اثربخش برای مراکز درمانی
بهتر است کسانی را که میخواهیم در کادر درمان جذب کنیم دارای این سه مهارت اولیه باشند:
خوشبینی
همدلی
یادگیری
مهارت یادگیری مهارتی است که همواره برای پرسنل نیاز است!!
هزینه استخدام یک فرد نامناسب در کلینیکها، معادل ۲۴ برابر حقوق و مزایای سالیانه فرد است؟
جذب و استخدام از مهمترین تصمیمات در حوزه مدیریت منابع انسانی است که اگر نادرست انجام شود چیزی فراتر از یک اشتباه ساده است، به سایر فرایندهای مدیریت منابع انسانی نظیر آموزش و مدیریت عملکرد لطمه وارد کرده و هزینههای جبران ناپذیری به همراه دارد.
استخدام افراد مناسب برای کار در کلینیک و درمانگاه
“در کتابهای مدیریتی ادعا میشود ۹۵ درصد موفقیت سازمانها به استخدام بهترین کارکنان بستگی دارد.”
این دوره آموزشی به صورت کاملا کاربردی و عملیاتی طراحی شده است، به گونهای که طی آن گام به گام نحوه طراحی فرایند جذب و استخدام اثربخش را به همراه کلیه ابزارهای لازم(نمونه فرمهای مورد نیاز، تستهای شخصیت، سوالات مصاحبه و…) را فرا گرفته و در پایان دوره قادر خواهید بود با استفاده ازآموختهها پروژه طراحی و یا بازنگری جذب و استخدام در سازمانتان را شروع کنید.
در طی این دوره آموزشی میآموزیم
تجزیه و تحلیل شغل
آموزش سازی مدل شایستگی
طراحی و پیاده سازی فرایند جذب و استخدام
پیاده سازی فرایند آموزش کارکنان
آموزش طراحی و پیاده سازی فرایند مدیریت عملکرد کارکنان
ارزیابی و توسعه
طراحی فرایند جانشین پروری
انگیزش و دلبستگی سازمانی
اندازه گیری رضایت شغلی کارکنان
اهمیت گزینش و انتخاب درست کارکنان
همواره بیاد داشته باشید: اگر نگرش مثبتی نداری استخدامت نمیکنیم، حتی اگر از مهارتهای بالایی برخوردار باشی! چراکه ما میتوانیم سطح مهارتها را با آموزش ارتقا دهیم اما نمیتوانیم نگرش تو را تغییر دهیم.
همچنین ببینید
با فرآیند شش مرحلهای استخدام اثربخش و گامهای عملی آن در سازمان آشنا میشوید.
نحوه برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمندیابی را یاد میگیرید.
با نحوه مدیریت و غربال رزومهها و یا فرمهای درخواست کار آشنا میشوید.
انواع مصاحبه و سایر روشهای ارزیابی را میآموزید.
ابزارهای لازم برای طراحی فرایند استخدام(فرمها، سوالات مصاحبه، تستهای شخصیت و …) را در سازمانتان رادریافت میکنید.
گام به گام یک پروژه بهبود فرایند استخدام را مرور کرده و
میتوانید با استفاده از راهنمای عملی و گام به گام پروژه طراحی/ بازنگری فرآیند جذب و استخدام اثر بخش در سازمانتان را شروع کنید.
اهمیت تستهای روانشناسی در انتخاب کارکنان مناسب
تقریباً ۱۸ درصد شرکتها در حال حاضر از تستهای روانشناسی شخصیتشناسی در فرآیند استخدام خود استفاده میکنند.
تیم سازی در کلینیکها و درمانگاهها
تیمسازی و مدیریت تیمهای کاری یکی از مهارتهای نرمی است که امروزه مدیران عالی را از مدیران متوسط و ضعیف جدا میکند.
چطور یک تیم موفق و خوب را در بیمارستان و درمانگاه تشکیل دهیم؟
در یک تیم چه نقشهایی نیاز داریم؟
بوم تیم چیست و چطور طراحی میشود؟
چطور عملکرد اعضای تیم را پایش کنیم؟
از چه تمرینها و فعالیتهایی برای بهبود عملکرد تیمها کمک بگیریم؟
اصلیترین موانع کار تیمی کدامند؟
اهداف مدیریت منابع انسانی
این اهداف را می توان به چهار دسته عمده تقسیم کرد:
اهداف اجتماعی: اقداماتی در نظر گرفته شده است که پاسخگوی نیازهای اخلاقی و اجتماعی یا چالش های شرکت و کارکنان آن است. این مورد شامل حقوقی، مانند فرصت برابر و حقوق برابر، برای کار برابر است.
اهداف سازمانی: اقداماتی که به اطمینان از کارایی سازمان کمک می کند. این مورد شامل ارائه آموزش، استخدام تعداد مناسب کارمندان برای یک کار مشخص یا حفظ نرخ بالای نگهداری کارکنان است.
اهداف عملکردی: رهنمودهایی برای عملکرد مناسب منابع انسانی در کل سازمان است. این مورد شامل اطمینان از تخصیص منابع انسانی به تمام پتانسیل خود می باشد.
اهداف شخصی: منابعی که برای حمایت از اهداف شخصی هر کارمند استفاده می شود. این مورد شامل ارائه فرصت برای تحصیل یا پیشرفت شغلی و همچنین حفظ رضایت کارکنان است.
1 دیدگاه