روند استخدام نیرو

چگونه یک نیروی خوب استخدام کنیم؟


Rate this post

جدیدترین روندهای استخدامی 

بدون شک طی یک دهه گذشته، چشم انداز استخدام تغییر چشمگیری داشته است. در حالی که برخی تغییرات تدریجی بوده‌اند، برخی دیگر با سرعت رعد و برق اتفاق افتاده‌اند! امروزه، استخدام از دوران تاریکی بیرون آمده و دوران فن آوری‌های مدرن ما را در آغوش گرفته است و استراتژی‌های جدید مانند تأکید بر ارزیابی مهارت‌ها و مصاحبه‌های ویدئویی نیز در حال افزایش است.

بر اساس این استراتژی‌های جدید، استخدام از “استخدام واکنشی” و “انتخاب تصادفی” به سمت “استخدام فعال” و “انتخاب متمرکز” تغییر کرده است. با تغییرات بسیار مهیجی که با چنین سرعتی اتفاق می‌افتد، امسال از روند استخدام چه انتظاراتی داریم؟ بیایید جدیدترین روندهای استخدامی سال ۲۰۲۰ را بررسی کنیم.

۵ روند استخدام در سال ۲۰۲۰

۱- فرهنگ سازمانی در صدر فرهنگ سازمانی مفهومی جدید در دنیای کسب و کار نیست. با این حال، از حدود یک دهه پیش، سازمان‌ها شروع به درک اهمیت واقعی آن کردند. بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده‌اند که یک فرهنگ قوی در شرکت‌، اغلب منجر به رضایت بیشتر کارکنان و مشتریان‌، عملکرد مالی بهتر و جذب استعدادهای کارآمدتر می‌شود.

داده های حاصل از نظرسنجی از Glassdoor نشان می‌دهد که ۷۷ درصد از کارکنان قبل از درخواست شغل، فرهنگ یک شرکت را در نظر می‌گیرند.

کارکنان باانگیزه استخدام کنید
کارکنان باانگیزه استخدام کنید

علاوه بر این‌، ۵۶ درصد از آنها بر این باورند که فرهنگ شرکت در میزان رضایت شغلی مهمتر از حقوق است. از آنجا که رضایت شغلی و عملکرد به هم می پیوندند، به نظر می‌رسد که فرهنگ شرکت برای بهره‌وری تیم نیز ضروری است. بنابراین هنگام استخدام کارمندان جدید‌، حتما اطمینان حاصل شود که آنها متناسب با فرهنگ شرکت هستند. چرا که یک کارمند نامتناسب، نه تنها در سطح فردی عملکرد ضعیفی خواهد داشت بلکه ممکن است بر بازده کلی تیم نیز تأثیر بگذارد.

 

۲- افزایش اهمیت تجربه داوطلبین به نظر می‌رسد استخدام اخیراً تغییراتی را به نفع افراد جویای کار ایجاد کرده است. امروزه، در یک بازار بسیار رقابتی که همه شرکت‌ها در تلاش هستند تا استعدادهای برتر را جذب کنند، تجربه داوطلبان از فرایند استخدام اهمیت بسیاری پیدا کرده است. داوطلبانی که از روند کلی استخدام رضایت دارند، ۳۸ درصد بیشتر احتمال دارد که به یک پیشنهاد شغلی “بله” بگویند. علاوه بر این، ۸۷ درصد از کاندیداها می‌گویند که یک تجربه استخدامی استثنایی می‌تواند باعث شود آنها نظر خود را درباره شرکتی که در ابتدا به آن شک کرده بودند، تغییر دهند.

مشاوره و انجام دیجیتال مارکتینگ تکتو - گروه آموزشی تکتو
مشاوره و انجام دیجیتال مارکتینگ – افزایش سریع فروش

۳- شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار استخدام قابل اعتماد امروزه به لطف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، هم کارمندان بالقوه و هم کارفرمایان بالقوه تنها با چند کلیک از یکدیگر فاصله دارند. بر هیچ کس پوشیده نیست که اینترنت دروازه‌ها را به سمت دنیای کاملاً جدیدی برای اتصال کارفرمایان با افراد متقاضی کار باز کرد.

عصر دیجیتال روش انجام بازاریابی استخدام را تغییر داده است. به نظر می‌رسد یکی از قدرتمندترین ابزارهای استخدامی امسال شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

بسترهای نرم افزاری مانند LinkedIn ، Facebook ، Instagram و YouTube مفید هستند زیرا به استخدام کنندگان این امکان را می‌دهد که داوطلبین را در نکات بسیار خاص از جمله علایق، سن، منطقه و شرح شغل مورد ارزیابی قرار دهند. هدف قرار دادن داوطلبین به طور مشخص احتمال ارتباط شما با افرادی متناسب‌تر را افزایش می دهد. شکی نیست که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فرآیند استخدام یک وضعیت برنده-برنده هم برای جویندگان کار و هم برای استخدام کنندگان است.

 

دوره آموزش بازاریابی تلفنی
دوره آموزش بازاریابی تلفنی در تهران

۴- اهمیت مهارت‌های نرم مهارت های نرم مهم‌تر از مهارت‌های سخت نیستند. با این حال، آنها نسبت به دو سال پیش اهمیت بیشتری یافته اند. اما چرا این تغییر اتفاق افتاد؟ اول از همه، همانطور که در بالا ذکر شد، امروزه فرهنگ یک شرکت اهمیت بسیاری دارد. مهارت‌های نرم داوطلبین مانند ارتباطات، همدلی، کار تیمی و… همان چیزی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا با یک فرهنگ جدید سازگار شوند. یک دلیل دیگر که باعث می‌شود

استخدام‌کنندگان به دنبال مهارت‌های نرم در کاندیداها باشند این واقعیت است که مهارت‌های نرم به افراد کمک می‌کند تا با تغییر نقش‌ها در ساختارهای سازمانی منعطف سازگار شوند.

انتظار می‌رود تقاضا برای مهارت‌های نرم در کل صنایع تا ۲۶ درصد در ایالات متحده و ۲۲ درصد در اروپا تا سال ۲۰۳۰ رشد کند.

 

آموزش جذب مشتری ویژه شرکت ها
جذب مشتری ویژه شرکت ها و سازمان ها

۵- برند کارفرمایی استعدادهای برتر را جذب می‌کند. مطمئناً جذب استعدادهای برتر اولویت هر شرکتی است. اما واقعاً چه چیزی استعدادهای برتر را جذب می‌کند؟ آیا حقوق و دستمزد بالا به اندازه کافی برای قلاب و نگه داشتن استعدادها کافی است؟ خیر‌! داوطلبین برتر بیش از این می‌خواهند. داده‌ها حاکی از آن است که شرکت‌هایی با برند کارفرمایی جذاب‌تر ۵۰ درصد متقاضیان واجد شرایط‌تر را دریافت می‌کنند. بنابراین شهرت و محبوبیت یک شرکت در جذب بهترین افراد بسیار مهم است. سخن آخر این که یک دهه مملو از چالش‌ها و نوآوری‌ها هم برای کارجویان و هم متخصصان استخدام پیش روست، چقدر برای ورود به آن آماده‌ایم؟

 

دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها
دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها

دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها

  • دوره آموزشی رفتار سازمانی
  • دوره آموزشی روش تدریس
  • دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع
  • دوره آموزشی خدمات پس از فروش
  • دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری
  • دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی
  • دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران
  • دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان
  • دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل
  • دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری
  • دوره آموزشی بازاریابی
  • دوره آموزشی فروش
  • دوره آموزشی بازاریابی تلفنی
  • دوره آموزشی مدیریت زمان
  • دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ
  • دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها
  • دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری
  • دوره آموزشی کارآفرینی
  • دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری
  • دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت 
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰ تماس بگیرید

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *