تشخیص مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی

عارضه یابی و رفع مشکلات کسب و کارها - تکتو


Rate this post

خدمات عارضه یابی و رفع مشکلات کسب و کارها

خدمات گروه آموزشی پژوهشی تکتو در زمینه مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی، آموزشی و اقتصادی

۱- تشخیص مشکلات کسب و کارها و واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی

۲- تکنیک‌ها و مدل‌های متفاوت در حل مشکلات کسب و کارها و واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی

۳- چگونگی پیدا کردن راه حل های جایگزینی برای حل مشکلات کسب و کارها و واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی

۴- طراحی یک برنامه مناسب برای فعالیت‌های اثربخش در حل مشکلات تولیدی، صنعتی، اقتصادی و بازرگانی

۵- چگونگی پیاده سازی برنامه مطرح شده در واحدهای تولیدی، صنعتی، اقتصادی و بازرگانی

۶- ارزیابی موفقیت آمیزبودن راه حل ها و برنامه های اجرای در واحدهای تولیدی، صنعتی، اقتصادی و بازرگانی

 

چطور کسب کار جدید راه اندازی کنیم
راه اندازی کسب و کار

 

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

تلفن: ۰۹۳۸۰۲۴۲۹۴۸

 

لوگو - گروه آموزشی پژوهشی تکتو

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

1 دیدگاه

  • عارضه یابی از کسب و کارها(چرا کسب و کار ها نمی توانند؟)
    یکی از استعاره های معروفی که در دنیا در خصوص سازمانها وجود دارد، تشبیه سازمان به موجود زنده مثل انسان است : دارای نیازها، توانمندیها، ارتباطات متنوع با محیط و … .

    هر سازمانی با در نظر گرفتن اهدافی متولد می شود و شروع به رشد می کند.هر چقدر که سازمان در مسیر حرکت خود به اهداف مدیران و مالکان خود نزدیک تر شود، می توانیم بگوییم که از سلامت مناسبی برخوردار است.عوامل و مسائل بسیاری هستند که سلامت یک سازمان را می توانند تهدید کنند و یا به خطر بیندازند.

    برخی از این عوامل در داخل خود سازمان هستند و برخی عواملی در محیط و خارج از سازمان.زمانیکه عامل یا عواملی سازمان را دچار اختلال می کنند، پیش از آنکه مدیران پی به وجود مشکلات ببرنند، می توانند نشانه هایی را در خصوص اختلال به وجودآمده مشاهده نمایند.این امر مستلزم رصد کردن پیوسته سازمان توسط مدیران ارشد سازمان است.

    با توجه به پیچیدگی های موجود در سازمانهای امروزی و تعدد عوامل تاثیر گزار در سلامت و عملکرد موفقیت آمیز سازمانها ، بسیاری از شرکتها و سازمانها موضوع چک کردن سازمان و عارضه یابی (پیدا کردن مسائل و مشکلات احتمالی )را به شرکتهای متخصص در این زمینه می سپارند.

    این شرکتها با بررسی همه جانبه سازمان(وضعیت نیروی انسانی،عوامل مدیریتی،فرایندها،بازاریابی و فروش،قیمت گذاری محصولات و خدمات، استراتژی ها و…) می توانند تشخیص دهند مشکل سازمان در کجاست و چه کاری باید برای رفع آن انجام شود.

    اگرچه در کشور ما تعداد مجموعه هایی که بصورت واقعی بتوانند عارضه یابی را حرفه ایی و درست انجام بدهند بالا نیست ولی استفاده از این خدمات می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.

    سازمان هم مثل انسان ممکن است دچار بیماری شود و آن عملکرد مطلوب شما را به شما ندهد پس مراجعه به یک پزشک در این خصوص لازم و ضروری است.نکته دیگر این است که نتیجه عارضه یابی الزاما پیدا کردن مشکلات عدیده و تجویز نسخه نخواهد بود بلکه شما ممکن است با عارضه یابی بتوانید از سلامت کامل سازمانتان اطمینان حاصل کنیدو

    اگر به من بگویند فقط و فقط یک شاخص را جهت سنجیدن سلامت سازمان نام ببر من شاخص هزینه جذب مشتری جدید را پیشنهاد خواهم داد و مقایسه آن با ارزش طول عمر مشتری.اگر ارزش طول عمر مشتری در سازمان شما بیشتر از هزینه جذب مشتری باشد، نگرانی عمده ایی در سازمانتان نیست و فقط و فقط باید به افزایش ارزش طول عمر و کاهش هزینه جذب فکر کنید.

    استفاده از خدمت عارضه یابی مستلزم آنست که پرسش نامه های تخصصی مربوطه توسط سازمان شما پر شود و توسط متخصص عارضه یابی آنالیز گردند.هر چقدر ساختار سازمانتان پیچیده تر باشد و اندازه آن بزرگتر باشد، مدت زمان مورد نیاز برای تحلیل وضعیت فعلی شما طولانی تر خواهد بود ولی معمولا در کمتر از سه ماه این امکان وجود دارد تا مسائل موجود کشف شوند و حدود ۶ ماه مورد نیاز است تا راهکارهای مورد نیاز تهیه شوند و در سازمان شروع به پیاده سازی کنیم.

    گاهی اوقات آنقدر مشکلات پیش چشمند که کسی فکر نمی کند چیزی که به سازمانش آسیب می زند همین مورد کوچکی است که همیشه بهش چشمک می زده قبلا.

    آرزو می کنم حال سازمان شما همیشه خوب باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *