شعار تبلیغاتی برای شرکت ها

شعار تبلیغاتی برای برندهای مختلف


4.9/5 - (16 امتیاز)

شعار تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه یک شعار تبلیغاتی بسازیم؟

چه برای یک استارتاپ کار کنید، چه صاحب یک کسب و کار کوچک یا در تیم بازاریابی یک شرکت بزرگ باشید، یک شعار عالی می تواند به مشتریان شما کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند تا در میان رقبا متمایز شوید.

شعار تبلیغاتی یک جمله یا یک عبارت است که به طور خلاصه و قاطعانه مزایا، خصوصیات یا ایده‌های مرتبط با یک محصول، خدمات یا یک برند را بیان می‌کند. هدف اصلی از استفاده از شعار تبلیغاتی، جلب توجه مخاطبان و ترغیب آن‌ها به عمل به عنوان مشتریان پیشنهادی است. شعارهای تبلیغاتی معمولاً کوتاه، قابل حفظ و جذاب هستند و می‌توانند با استفاده از ابزارهای زبانی مختلف مانند طنز، ریمکس کلمات، هم‌صداها و غیره، به شکلی خلاقانه و جذاب مطرح شوند.

برخی مثال‌های معروف از شعارهای تبلیغاتی عبارتند از:
– “Just Do It” (Nike)
– “Think Different” (Apple)
– “Because You’re Worth It” (L’Oreal)
– “I’m Lovin’ It” (McDonald’s)
– “The Happiest Place on Earth” (Disneyland)

در طراحی یک شعار تبلیغاتی موفق، انتخاب کلمات قوی، بیان ویژگی‌های منحصربه‌فرد، القاب یا شخصیت‌ها، ایجاد ارتباط با احساسات مشتریان هدف و استفاده از زبان آرمانی و خلاقانه مهم هستند. همچنین، شعار تبلیغاتی باید با ایدئولوژی و مقصود کلی شرکت یا برند سازگاری داشته باشد و از طریق تکرار و استفاده در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف به مرور زمان در ذهن مخاطبان جا بیفتد و ارتباط قوی با برند برقرار کند.

تمرین تیم سازی
تیم سازی برای فروش

شعار تبلیغاتی چیست؟

شعار یک عبارت ساده و به یاد ماندنی است که مخاطب را به سمت یک برند یا محصول خاص می کشاند. یک شعار موثر در کنار لوگو و نام برند شما جزء کلیدی بازاریابی موفق است. شعارها و شعارها اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند، اما شعارها به محصولات یا کمپین‌های خاصی گره خورده‌اند، در حالی که برچسب‌ها عباراتی دائمی هستند که مأموریت شرکت شما را بیان می‌کنند. شاید رسیدن به شعار مناسب برای یک محصول خاص به طوفان فکری زیادی نیاز داشته باشد، اما ارائه یک عبارت خلاقانه، به یاد ماندنی و ساده می تواند به شما کمک کند در ذهن مردم بمانید.

۶ نوع شعار تبلیغاتی برای شرکت‌ها

انواع مختلفی از شعارها برای دستیابی به یک سری اهداف مختلف برای محصولات شرکت شما وجود دارد. در اینجا به بررسی شش نوع شعار می پردازیم:

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

۱٫ شعارهای تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی شعاری است که محصول، خدمات یا برنامه خاصی را برای مخاطبان شما تبلیغ می کند. ممکن است با تغییر محصولات شما تغییر کند یا با کمپین های تبلیغاتی مختلف تغییر کند.

۲٫ شعارهای تجاری: شعار تجاری عبارتی جذاب است که با برند یا خدمات کلی شرکت شما صحبت می کند.

۳٫ شعارهای خلاقانه: شعارهای خلاقانه برای کمک به برند شما در مقابل رقبا ایجاد می شوند. یک شعار خلاقانه باید منحصر به فرد و مختص برند شما باشد، اما هنوز به اندازه کافی قابل درک باشد تا مخاطب شما بلافاصله پیام را دریافت کند.

۴٫ شعارهای توصیفی: یک شعار توصیفی، کاری را که کسب و کار شما انجام می دهد یا آنچه می تواند به مشتریان بالقوه ارائه دهد را در یک عبارت به یاد ماندنی توصیف می کند.

۵٫ شعارهای احساسی: شعارهای احساسی از محصول یا خدمات شما به عنوان راهی برای ایجاد یک احساس خاص یا برآورده کردن یک نیاز عاطفی-مانند آرامش، ارتباط، شادی یا هیجان- به مخاطب استفاده می کنند.

۶٫ شعارهای متقاعد کننده: یک شعار متقاعد کننده تلاش می کند تا مشتریان شما را متقاعد کند که برند یا محصولات شما می توانند به آنها در حل یک مشکل خاص کمک کنند.

تفاوت بین شعار و شعار تبلیغاتی خوب چیست؟

تفاوت اصلی بین یک شعار و یک شعار خوب در این است که یک شعار یک هدف موقتی را انجام می دهد، اغلب برای تبلیغ کوتاه مدت یک کمپین بازاریابی خاص. یک شعار، محصولات و خدمات برند شما را فراتر از تبلیغات یا برنامه های خاص توصیف می کند و اغلب یکی از اولین چیزهایی است که مردم هنگام فکر کردن به نام شرکت به آن فکر می کنند.

راهنمای تحقیقات مصرف کننده

 

یک شعار خوب چیست؟

در حالی که هیچ قانون مشخصی برای ایجاد یک شعار جذاب وجود ندارد، چند ویژگی کلیدی وجود دارد که شعار شما باید داشته باشد.

 

مختصر: دامنه توجه انسان کوتاه است و کوتاه کردن شعارتان به مخاطبان احتمال بیشتری در حفظ اطلاعات می دهد.

وضوح: بهترین شعارها به ایجاد هویت برند یا محصول شما به روشی واضح و ساده کمک می کنند. به آنچه می خواهید مخاطب بداند و احساس کند فکر کنید و آن را به روشی بدون پیچیدگی در میان بگذارید.

قدرتمند: کمپین های تبلیغاتی از زبان فعال با افعال قوی یا کلمات فوری استفاده می کنند تا مصرف کنندگان بالقوه را به سمت یک برند خاص هدایت کنند. اطمینان حاصل کنید که زبان شما باعث می شود مخاطبان شما بخواهند اقدام کنند.

خاطره انگیز: یک شعار به یاد ماندنی از ترکیبی از کلمات قدرتمند و یک پیام مختصر استفاده می کند تا تأثیری ماندگار در جمعیت شما ایجاد کند.

آموزش تیم سازی در ایران ویژه کسب و کارهای بزرگ

چگونه یک شعار تبلیغاتی بسازیم

شعار عالی برای ارتقای هویت برند و فروش برای شرکت شما تا حد زیادی به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد. شعار شرکت می‌تواند بخش مهمی از آگاهی از برند و استراتژی‌های بازاریابی شما باشد، و ارزش آن را دارد که به دقت در ساختن عبارت مناسب توجه کنید.

 

۱٫ تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید بگویید. به چند سوال اساسی در مورد آنچه می خواهید با شعار خود برسید پاسخ دهید. محصول شما چه فایده ای دارد؟ چرا نسبت به سایرین موجود در بازار برتری دارد؟ مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و محصول شما چگونه نیازهای آنها را برآورده می کند؟ آنچه را که می خواهید در مورد محصول یا کسب و کار خود بیان کنید را در نظر بگیرید. دقیقاً مشخص کنید که محصول یا خدمات شما چگونه نیازهای مشتری شما را برآورده می کند.

۲٫ آن را ساده نگه دارید. ممکن است چیزهای زیادی در مورد کسب و کار خود داشته باشید، اما بهتر است پیام خود را واضح و مختصر نگه دارید. اگر محصولات مو را می فروشید، شعار شما ممکن است بخواهد بر روی این موضوع تمرکز کند که موهای زیبا چقدر می توانند احساس شادی را در افراد ایجاد کنند، یا اینکه چرا محصول شما ارزش زمان و پول آنها را دارد.

۳٫ صدای شرکت خود را ایجاد کنید. هنگامی که شعار خود را می سازید به صدای برند خود فکر کنید. آیا طنز است؟ آیا احساسی است؟ آیا انتزاعی است؟ به لحن خاصی پایبند باشید که به برندسازی شما کمک می کند ثابت بماند و به طور موثر با مخاطبان هدف خود صحبت کنید.

۴٫ شعار خود را طوفان فکری کنید. هنگامی که مشخص کردید چه می خواهید بگویید و چگونه می خواهید بگویید، شروع به طوفان فکری برای شعارهای خود کنید. تمام ایده های شعاری خود را بنویسید، حتی آنهایی که فکر می کنید بد هستند. در مورد اولین تاثیری که نام کسب و کارتان ایجاد می کند فکر کنید و با در نظر گرفتن شعارهایی که می توانند پیام موجود کسب و کار شما را تقویت یا تقویت کنند، بر روی آن تمرکز کنید. اگر گیر کردید، به یک شعارساز آنلاین یا تولید کننده شعار مراجعه کنید. این قالب ها می توانند سکوی پرشی برای ایده های حتی بهتر باشند.
آیا می خواهید درباره کسب و کار بیشتر بدانید؟

آموزش کارمندان بخش خدمات پس از فروش
آموزش کارمندان بخش خدمات پس از فروش
شرکت نوین چرم

دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها

  • دوره آموزشی رفتار سازمانی
  • دوره آموزشی روش تدریس
  • دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع
  • دوره آموزشی خدمات پس از فروش
  • دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری
  • دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی
  • دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران
  • دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان
  • دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل
  • دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری
  • دوره آموزشی بازاریابی
  • دوره آموزشی فروش
  • دوره آموزشی بازاریابی تلفنی
  • دوره آموزشی مدیریت زمان
  • دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ
  • دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها
  • دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری
  • دوره آموزشی کارآفرینی
  • دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری
  • دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت 
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

 

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *