چگونه برند شویم

چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی برند خود را بسازیم؟


Rate this post

چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی برند خود را بسازیم؟

رسانه های اجتماعی بهترین ابزار برای ساخت برند شخصی!!

آیا می‌خواهید در حرفه‌ی خود به موفقیت‌های بی‌نظیر برسید و در زمینه‌ی کاری خود به نامی معتبر تبدیل شوید؟ وقت آن است که دست به کار شوید و خودتان را تبدیل به یک برند کنید.

شبکه‌های اجتماعی، نقشی اساسی را در این زمینه ایفا می‌کنند. زیرا که این رسانه‌ها، اولین جایی هستند که مردم برای کسب شناخت بیشتر از شما، به آن‌ها سر می‌زنند.

هر فعالیت آنلاینی که انجام دهید، تبدیل به بخشی از برند شما خواهد شد. پس، دقت کنید پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید؛ نمایانگر همان چیزی باشند که دوست دارید مردم از برند شما ببینند.

در این‌جا به چند روش برای توسعه‌ی برند شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی اشاره خواهیم کرد تا خود را از دیگر رقیبان متمایز کنید!

 

۱) حساب شخصی را از کاری جدا کنید

احتمالاً بسیاری از افرادی که قصد فعالیت با شما را داشته باشند؛ قبل از این‌که با شما همکاری کنند، حساب‌های شما در شبکه‌های اجتماعی را بررسی خواهند کرد.

بنابراین، به این نکته توجه داشته باشید که فعالیت‌های شما در آن رسانه‌ها، کاملاً حرفه‌ای باشند. اگر در گذشته، پروفایل شما پر از عکس‌های بی‌ربط و شخصی بوده؛ توصیه می‌کنیم که تمام آن‌ها را پاک کنید و از صفر شروع کنید. یا این‌که برای کسب و کار خود، حساب جداگانه‌ای ایجاد کنید.
البته، اگر می‌خواهید هم‌زمان یک اکانت شخصی و یک اکانت تجاری داشته باشید؛ توصیه می‌کنیم که اکانت شخصی خود را در حالت شخصی (Private) قرار دهید و در مورد افرادی که پروفایل شما را می‌بینند وسواس به خرج دهید.

 

۲) محوریت برند خود را مشخص کنید

شبکه‌های اجتماعی مختلف، هرکدام برای نوع مشخصی از فعالیت مناسب هستند. پس، به دنبال جایی باشید که حضور شما در آن‌جا بیشترین تاثیر را داشته باشد و تمرکز خود را روی همان شبکه‌ بگذارید.

البته، در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم، با تمام توان فعالیت کنید؛ ولی یکی از آن‌ها را به عنوان محور فعالیت خود انتخاب کنید. برای مثال، اگر به‌دنبال همکاری با کسب و کارهای دیگر هستید؛ تمرکز بر روی «لینکداین»، بهترین کار است. در آن‌جا می‌توانید به عضویت گروه‌های مختلف درآیید و به صورت فعال با سایر افراد حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید.

از طرف دیگر، اگر در زمینه‌ای فعالیت می‌کنید که مستلزم نشان دادن خلاقیت فراوان است، تمرکز بر روی شبکه‌های اجتماعی مثل «اینستاگرام» و «پینترست» می‌تواند بهترین کار باشد. چرا که در این مکان‌ها، احتمال دریافت پیشنهاد کاری و یا خریده شدن محصولات شما بسیار زیاد است.

 

روش های برند سازی
روش های برند سازی

۳) وجه تمایز برند خود را مشخص کنید

قبل از این‌که رسماً فعالیت برندسازی خود را آغاز کنید، لازم است برای خود مشخص کنید که می‌خواهید شهرت برند شما در چه زمینه‌ای باشد.

هرچقدر در این مورد خاص‌تر باشید، برای شما بهتر خواهد بود. این‌کار باعث دیده شدن شما از بین هزاران کسب و کار مشابه خواهد شد و می‌توانید در یک زمینه‌ی خاص از نیازهای مردم، تبدیل به برندی شناخته‌شده شوید.

در انتخاب زمینه‌ی کاری خود دقت کنید. بهتر است که برند شما در راستای کاری باشد که به آن علاقه‌مند و مشتاق هستید.

 

۴) یکپارچگی برند را حفظ کنید

برای این‌که مطمئن شوید برند شخصی شما، در ذهن‌ها ماندگار می‌شود و از بین برندهای دیگر قابل تشخیص است؛ باید روال کاری خود در تمام آن‌ها را یکپارچه و به‌هم پیوسته کنید.

به عبارتی، سعی کنید موضوع (Theme) شما در تمام آن‌ها یکسان باشد. از تصویر پروفایل خود شروع کنید. در تمام آن شبکه‌ها، از تصویری متحد استفاده کنید. از انتخاب چند نام کاربری مختلف در شبکه‌های اجتماعی برای برند خود خودداری کنید. با این‌کار، مخاطب شما را راحت‌تر به خاطر خواهد سپرد.

هم‌چنین، می‌توانید برای برند خود یک رنگ سازمانی انتخاب کنید و در تمام مطالبی که به اشتراک می‌گذارید از آن رنگ استفاده کنید تا مطالب شما هوشمندانه و مرتبط به برند به‌نظر برسند. برای مثال، اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید؛ استفاده از یک فیلتر ثابت، بسیار چشم‌نواز خواهد بود.
این را هم به‌خاطر داشته باشید که لازم است در تمام شبکه‌های اجتماعی، کلیه‌ی اطلاعات مربوط به برند خود را در قسمت پروفایل وارد کنید تا مردم بدانند که با چه کسی طرف هستند و چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند.

 

۵) شروع به تولید محتوا کنید

بعد از آن‌که زمینه‌ی فعالیت خود را مشخص کردید، شروع به انتشار محتوای مرتبط در آن زمینه بکنید. این محتوا می‌تواند متن، خبر، داستان و یا محتوای تصویری مثل عکس، اینفوگرافی و ویدئو باشد.

شما می‌توانید نظرات شخصی خود در رابطه با موضوع‌های مرتبط با آن زمینه را هم با دیگران به اشتراک بگذارید (سعی کنید نظرات حرفه‌ای بدهید!).
به‌خاطر داشته باشید که همیشه اطلاعات موثق و معتبر را منتشر کنید. از لحاظ نگارشی و املایی نیز، مطالب خود را بررسی کنید. چراکه مشاهده‌ی یک اشتباه از جانب شما، می‌تواند وجهه‌ی حرفه‌ای شما را در نظر مخاطبان مخدوش کند.

 

۶) برقراری روابط را جدی بگیرید

ایجاد روابط مستحکم، بخشی جدایی ناپذیر از توسعه‌ی برند شخصی شما هستند. گروه‌های ایجاد شده در «لینکداین»، «فیس‌بوک» و جوامع توئیتری از جمله جاهای شگفت‌انگیزی هستند که می‌توانید افراد مرتبط با بازار هدف خود را پیدا کنید و روابط خوبی را با آن‌ها پایه‌ریزی کنید.

مطالب باکیفیت و جالب را با آن‌ها به اشتراک بگذارید تا زمینه‌ساز ایجاد بحث و گفتگو شوند. به‌صورت فعال و دائمی در بحث‌ها شرکت کنید و مطمئن شوید که توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده‌اید.

بهترین راه اداره مالی استارتاپ

۷) پیگیر کیفیت فعالیت خود باشید

همیشه دقت کنید که مطالب شما چه بازخوردی دریافت می‌کنند. بررسی این بازخوردها به شما کمک خواهد کرد تا مسیر آینده‌ی فعالیت خود را به خوبی ترسیم کنید.

هم‌چنین، در شبکه‌های اجتماعی مختلف، اسم برند خود را جستجو کنید و ببینید که مردم در مورد شما چه چیزهایی گفته‌اند. این موضوع، نه‌تنها می‌تواند به بهبود کیفیت برند شما کمک کند؛ بلکه می‌توانید با کسانی که در مورد شما حرف زده‌اند، وارد گفتگو شوید و از آن‌ها به‌خاطر نظرات‌شان تشکر کنید. همین کار، می‌تواند منجر به ایجاد ذهنیتی مثبت در مخاطبان شود.

مشاوره رایگان کسب‌ و کار و کارآفرینی در تکتو

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

آدرس: تهران، میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، خیابان فلسطین شمالی نبش کوچه راد پلاک ۴۳۹ واحد سوم

ایمیل: takto.ir@gmail.com

تلفن: ۰۹۳۸۰۲۴۲۹۴۸

 

کمک به آغاز کسب وکار

 

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *