روش های فروش بیشتر

برنامه ریزی برای بازاریابی


Rate this post

چگونه یک برنامه بازاریابی موفق داشته باشیم؟

شرکت‌هایی که در زمینه‌ی بازاریابی موفق هستند، از همان روز اول با یک برنامه‌ی دقیق بازاریابی شروع کرده‌اند.

برنامه‌ی جامع بازاریابی شرکت‌های بزرگ، شامل صدها صفحه می‌شود؛ در حالی که برنامه‌ی شرکت‌های کوچک، صفحات کم‌تری دارد.

یک کلاسور برای برنامه‌های خود تهیه کنید. هر سه ماه یک‌بار می‌توانید این برنامه و روند آن‌را بررسی کنید. البته بهتر است که هر ماه این‌کار را انجام دهید. برگه‌هایی برای گزارش‌های ماهیانه در آن قرار دهید. نوشتن این گزارش‌ها، باعث می‌شود تا بتوانید روند عمل‌کرد خود را در خلال اجرای برنامه بررسی کنید.

 

حتما بخوانید: از روش های ایجاد تفکر خلاق در کسب و کار چه می‌دانید؟

 

برنامه‌ی یک‌ساله
هر برنامه‌ای باید بازه‌ی زمانی «یک ساله» را پوشش دهد. برای شرکت‌های تازه‌کار، بهترین راه برای ورود به بازاریابی، داشتن برنامه‌های یک‌ساله است.

چراکه مردم به‌سرعت عوض می‌شوند؛ بازارها تکامل پیدا می‌کنند و مشتریان هم می‌آیند و می‌روند. در ادامه، از برنامه‌ریزی‌های چندساله برای شما خواهیم گفت. ولی، اساس کار شما باید روی سال جاری متمرکز باشد.

باید فرصت کافی و چندماهه برای نوشتن این برنامه به خودتان بدهید. حتی اگر در انتها، این برنامه به چند صفحه‌ی کوتاه ختم شود؛ ارزش وقت گذاشتن و تفکر را دارد.

نوشتن برنامه، سنگین‌ترین بخش بازاریابی شما به‌حساب می‌آید. در حالی که بخش عملی و اجرایی بازاریابی شما هم چالش‌های مخصوص به خودش را دارد؛

تصمیم‌گیری درمورد این‌که چطور و چگونه باید آن را اجرایی کرد، سخت‌ترین بخش قضیه است. نقطه‌ی آغازین برنامه‌های بازاریابی را اکثراً با آغاز سال تنظیم می‌کنند. اما بعضی‌ها هم متفاوت عمل می‌کنند و آغاز آن‌را با آغاز «سال مالی» شرکت تنظیم می‌کنند.

 

با چه کسانی مشورت کنیم؟

چه‌کسانی می‌توانند برنامه‌ی بازاریابی شما را ببینند و درمورد آن اظهار نظر کنند؟ تمام افراد تاثیرگذار در شرکت شما. شرکت‌ها معمولاً برنامه‌های بازاریابی خود را به صورت خیلی محرمانه تنظیم می‌کنند.

این‌کار آن‌ها به دو دلیل متفاوت انجام می‌گیرد: الف) این برنامه‌ها بسیار ضعیف هستند و مدیریت ترجیح می‌دهد تا کسی از آن‌ها باخبر نشود. ب) این برنامه‌ها، بسیار قوی و حاوی اطلاعات سری هستند و فاش شدن آن‌ها، موجب لطمه خوردن شرکت در عرصه‌ی رقابتی می‌شود.

شما نمی‌توانید یک برنامه‌ی بازاریابی منسجم را بدون مشورت گرفتن از افراد زیاد، انجام دهید. اصلاً اهمیتی ندارد که شرکت شما چقدر بزرگ است. علاوه‌بر خود بخش بازاریابی، از تمام بخش‌های دیگر شرکت، بازخورد دریافت کنید. این بازخوردها بسیار حیاتی هستند. چون می‌توانید تمام جنبه‌های تاثیرگذار در شرکت‌تان را در برنامه‌ی خود اعمال کنید.

 

چطور کسب کار جدید راه اندازی کنیم

افراد کلیدی شما، می‌توانند دید واقع‌بینانه‌ی خود را با شما به اشتراک بگذارند. این افراد می‌توانند به شما بگویند که چه چیزهایی قابل دسترس هستند و چگونه می‌توان به اهداف موردنظر شرکت رسید.

کارکنان شما می‌توانند شما را از پتانسیل‌های کشف‌نشده‌ی بازار آگاه کنند و ابعاد جدیدی را به برنامه‌ی شما بیافزایند. شما نمی‌توانید با یک دست چند هندوانه را بردارید و به‌تنهایی، برنامه‌ی بازاریابی را تنظیم کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه مشکلات کسب و کار خود را شناسایی و برطرف کنیم؟

رابطه‌ی برنامه‌ی بازاریابی و برنامه‌ی کلی شرکت

برنامه‌ی تجاری و چشم‌انداز شرکت چه ارتباطی با برنامه‌ی بازاریابی دارد؟

برنامه‌های کلی شرکت شما علاوه‌بر مشخص کردن اهداف نهایی شرکت، درمورد این هستند که چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید و از انجام دادن چه کارهایی باید پرهیز کنید. برنامه‌ی بازاریابی، زیرمجموعه‌ای از این برنامه محسوب می‌شود.

برنامه‌ی کلی شرکت، بیشتر دیدگاه محور است. این برنامه، مانند قانون اساسی هر کشور، خط مشی کلی بخش‌های مختلف را تعیین می‌کند و آن بخش‌ها برنامه‌های خود را بر اساس این برنامه تنظیم می‌کنند.

برنامه‌ی بازاریابی هم بر اساس برنامه‌ی کلی شرکت تنظیم می‌شود. شما نمی‌توانید برای انجام دادن کاری، قانون اساسی کشور خود را زیر پا بگذارید. یا باید عقیده‌ی خود را عوض کنید یا درخواست اصلاح در قانون را بدهید. این دو برنامه باید با هم مرتبط و در تعامل مستقیم باشند.

 

چگونه بیشتر و بهتر بفروشیم
راه های فروش بیشتر

 

اگر بیشتر درباره برنامه بازاریابی می‌خواهید بیاموزید، با ما در گروه آموزشی پژوهشی تکتو همراه باشید!

مشاوره توسعه‌ی کسب و کار و بازاریابی

قابل توجه مدیران، تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار :

 اگر تصور می کنید در مسیر کسب و کار یا سرمایه گذاریتان، با وجود تخصص و مهارتی که دارید و زمان و هزینه ای که صرف می کنید، آنچنان که باید سود نمی‌کنید؛ اگر بر این باورید که با توجه به کیفیت کار یا محصولتان، شما شایسته فروش بیشتر و سهم وسیع تری از مشتریان هستید؛ اگر بر این باورید که مکان فروشگاه، رستوران یا هر کسب و کار دیگری که دارید ظرفیت و توان درآمدزایی بیشتری دارد؛ اگر به این موضوع اعتقاد دارید که بازاریابی و تبلیغات و جذب و حفظ مشتری برای کسب و کار شما احتیاج به برنامه ریزی و تخصص دارد؛ و اگر بر این باورید که با وجود تعداد زیادی از رقبا در بازار، تبدیل شدن نام کسب و کار شما به یک برند معتبر و پرطرفدار نیازمند کاری تخصصی است؛ باید با مشاورین متخصص و با تجربه‌ی گروه آموزشی پژوهشی تکتو مشورت کنید. 

چرا که صرف هزینه برای امر مشاوره و برنامه ریزی علمی کسب و کار و بازاریابی، از اتلاف سرمایه و وقت شما در آینده به سبب فعالیتهای تبلیغاتی کور و بی نتیجه جلوگیری می کند و در واقع شما در مسیر مدیریت و بازاریابی علمی کسب و کارتان “سرمایه گذاری” می کنید.


دفتر مشاوره کسب و کار و بازاریابی گروه آموزشی پژوهشی تکتو :
در خدمت شما عزیزان در زمینه ارائه مشاوره و یا برنامه ریزی کامل ومدیریت امور بازاریابی، تبلیغات و برندسازی کسب و کار شما می باشد. 

زمینه های کسب و کار دارای اولویت:
کارخانجات تولید کننده کالاهای دارای مصرف عمومی(صنایع غذایی،لوازم خانگی،پوشاک،محصولات بهداشتی و …)،فروشگاهها،رستوران ها،مراکز خدماتی و آموزشی و موارد مشابه

 

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را بهتر مدیریت کنید و از مشکلات کسب و کار و سازمان خود رها شوید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

تلفن: ۰۹۳۸۰۲۴۲۹۴۸

کمک به آغاز کسب وکار

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *