بیزینس کوچینگ و کوچ حرفه ای

خانم منیره دارستانی بیزینس کوچینگ در ایران. گروه آموزشی پژوهشی تکتو کوچ حرفه ای


Rate this post

کوچ حرفه ای کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ مهارت‌هایی که یک بیزینس کوچ حرفه ای باید داشته باشد تا بتواند به کسب و کارها کمک کند و موجد رشد و شکوفایی آنها گردد.

چگونه یک بیزنیس کوچ حرفه ای میتواند به کسب و کار شما کمک کند؟

در دنیای کسب و کارهای امروزی، بیزینسی موفق است که بتواند چالش های پیش رو را شناسایی کند و نسبت به آنها واکنش های مناسبی داشته باشد. اما این چالش ها را چه کسی باید تشخص دهد و یا با راهنمایی چه افرادی میتوان از این چالش ها عبور نمود؟

پاسخ این سوال، وجود یک بیزینس کوچ حرفه ای در کنار مدیران شرکت است

اما این بیزینس کوچ یا مربی کسب و کار دارای چه مهارت‌هایی است؟ در زیر به برخی از مهارت‌های که یک کوچ حرفه ای با توجه به شرایک ایران باید داشته باشد می پردازیم.

۱- داشتن مهارت های کوچینگ

داشتن مهارت و تجربه کوچ یکی از مهمترین شاخصه های یک بیزینس کوچ حرفه ای است.

مهارت های که یک کوچ حرفه از آن ها باید برخوردار باشد شامل مهارت های زیر است:

مهارت‌های ارتباطی، قدرت شنوایی و گوش دادن فعال، توانایی تحلیل و ارزیابی، اصالت‌ محوری، توانایی تحلیل و فهمیدن مشکلات، توانایی پذیرش واقعیت، ایجاد اعتماد، توانایی پرسیدن سوالات توصیفی و انگیزشی، قابلیت پایبندی به اصول و رویه‌ها و توانایی مدیریت زمان است.

تیم متخصص
ما چگونه تیم متخصص فروش را می‌سازیم

 

۲- داشتن قدرت تحلیل و ارزیابی کسب و کار

یک کوچ حرفه‌ای باید بتواند نقاط ضعف و قوت مشتری را شناسایی کند و بر اساس آنها برنامه‌های کاری مناسب ارائه دهد. تا با استفاده از این تحلیلی ها مشتری بتواند از بحران های پیش رو عبور کند.

مهارت و قدرت تحلیل و ارزیاب کسب و کار بسیار حیاتی است زیرا اطلاعات دقیق و تحلیل شده به کوچ کمک می‌کند تا مشتری را بهتر درک کند.

کوچینگ
مربی کسب و کار به کسب و کار برای رسیدن به اهداف کمک می کند

۳- قدرت و مهارت های ارتباطی یک کوچ حرفه ای

یکی دیگر از ویژگی‌های کوچ حرفه‌ای توانایی برقراری ارتباط موثر با مخاطبان است. یک کوچ باید بتواند ارتباط خوبی با مخاطب خود بر قرار کند تا به مخاطب احساس دوستی و امنیت دست دهد که بتواند مشکلات خود را به خوبی و روشنی بیان کند.

یکی از ویژگی‌های که باعث برقراری ارتباط موثر با مخاطب می‌شود، مهارت گوش دادن فعال و ایجاد اعتماد است.

زمانی که کوچ به خوبی گوش می‌دهد میتواند مشکلات مخاطب خود را به خوبی درک کند و حس انگیزه به مخاطب منتقل کند.

اگر مخاطب نتواند ارتباط خوبی با کوچ خود برقرار کند می‌تواند با مخاطب خود در فرایند کوچینگ همراه شود.

 

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *