چگونه یک مطب یا کلینیک درمانی را مدیریت کنیم؟
چگونه برای درمانگاهها مشتری و بیمار جذب کنیم؟
چطور نیروهای مورد نیاز برای بخش درمان و گلینیک را باید جذب کنیم؟
چگونه میتوانیم برای کلینیک و درمانگاه بازاریابی کنیم؟
روشهای نوین قیمت گذاری محصولات و خدمات در مراکز درمانی
مشکلات اصلی در مدیریت درمانگاه چیست؟
آموزش بهبود خدماتدهی به بیماران و مراجعین کلینیکها
افزایش رضایت بیماران و مراجعین
کمک به افزایش درآمد کلینیکها
مدیریت منابع انسانی در درمانگاهها
اصول اصلی تیم سازی برای بیمارستانها و کلینیکها
اصول نگهداری از تجهیزات و امکانات موجود در کلینیک های درمانی چیست؟
مهارتهای نرم مورد نیاز در کلینیک و درمانگاه چیست؟
دوره آموزشی ویژه مدیران کلینیک ها در تهران
آموزش مدیریت حرفه ای درمانگاه، مطب و بیمارستان.
یادگیری همهی آنچه برای مدیریت حرفه ای درمانگاه و کلینیک نیاط است که یاد بگیرید.
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
برخی سرفصلهای دروه آموزشی مدیریت کلینیک و درمانگاه
اقتصاد کسب و کار برای بخش درمان
دوره های مدیریت مراکز درمانی (بیمارستان، درمانگاه، کلینیک و مطب) به منظور رشد و سودآوری مراکز، توسط گروه آموزشی پژوهشی تکتو در ایران طراحی و اجرا می گردد.
همواره درمانگاهها با چالشهای فراوانی برای ماندگاری و برتری در بازار های رقابتی روبرو بوده و هستند . رهبران و مدیران کلینیک ها و درمانگاهها مسئول سودآوری و افزایش ارزش کسب و کار درمانی هستند.
کشف تاثیراتی که نیروها و پیشران های اقتصادی بر محیط کسب و کار می گذارند نیاز به تیزفهمی در مدیریت بیزنس درمانی دارد . برای نشان دادن تیز فهمی در این کسب و کار؛ مدیران و صاحبان کسب و کار می بایست توانایی خلق ارزش اقتصادی برای کسب و کار را داشته باشند که این مستلزم درک عمیقی از کاربرد مفاهیم ، داده ها و محیط اقتصادی و تاثیر آن ها در فرایند های هدف گذاری ؛ تصمیم گیری؛ پیشبرد استراتژی های سازمان ، بودجه ریزی ، تامین مالی سازمان و در نهایت فرآیند تصمیم گیری ذینفعان است.
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- کاربرد تفکر هزینه فایده و تخصیص بهینه د رتصمیم گیری
- درک مفاهیم بازار و رقابت پذیری و کاربرد آنها در تصمیم گیری اقتصادی
- کاربرد تکنیک های افزایش درامد و کاهش هزینه ها به منظور سوداوری کسب و کار ها
- به کارگیری تکنیک های قیمت گذاری
- درک اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی ایران و تاثیر ان بر نتایج کسب و کار
- برنامه ریزی کسب و کار بر اساس متغیرهای اقتصادی کلان
- تجزیه و تحلیل بازارهای سرمایه
تفکر انتقادی ، تصمیم گیری و حل مسئله ویژه مدیران کلینیک درمانی:
یک مهارت ضروری در محیط کار امروزی توانایی تفکر، درک وپردازش اطلاعات به منظور تصمیم گیری منطقی م بمی باشد. شما به عنوان یک رهبر، باید همیشه برای کسب نتایج خوب تلاش کنید .بیاموزید که چگونه تصمیم گیری خود را ارزیابی کنید و چگونه از مهارت های تفکر انتقادی، تفکر خلاق و حل مسئله موثر برای تصمیم گیری صحیح استفاده کنید. این درس جعبه ابزاری از دانش و مهارتهایی را ارائه میدهد که میتوانید در بسیاری از موقعیتهای محل کار و زندگی شخصی خود به کار ببرید.
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
• تجزیه و تحلیل انتقادی داده و اطلاعات مربوطه به تصمیم گیری
• ارائه استدالال های قوی در ساختن، تجزیه و تحلیل و ارزیابی انتقادی دیدگاه ها و موقعیت های متنوع کسب و کار
• توانایی تصمیم گیری موثر و به موقع
• به اشتراک گذاری مفاهیم، ایدهها و راهحلهای پیچیده با مخاطبان متخصص و غیرمتخصص با هدف تأثیرگذاری و ترغیب دیگران به اتخاذ مواضع
آموزش اصول بازاریابی در مطبها، کلینیک و بیمارستان
پیشرفت هر کسب و کاری نیازمند استفاده از راهکار های بازاریابی و تصمیم گیری هیا متمرکز بر بازار می باشد، اصول بازاریابی زیرساخت پیاده سازی این موضوع می باشد تا بتوان با شناخت بهتر مخاطب هدف راهکاری مشتری مدارانه در جهت افزایش رضایت و وفادار سازی آن ها ارایه نمود.
این درس با ارائه اطلاعات علمی و عملی مورد نیاز برای جاری سازی بازاریابی ، پیش نیاز دروس اصلی دوره نیز می باشد.
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- تغییر نگرش به بازاریابی و درک جایگاه درس آن در سازمان
- شناخت فرایند بازاریابی و چگونگی پیاده سازی آن در سازمان
- درک چگونگی ایجاد ارزش بر اساس دسته های مشتریان
- به کار گیری تاکتیک های هفتگانه بازاریابی در موقعیت و شرایط مختلف بازار
- شناخت روند ها و رویکرد نوین بازاریابی
آموزش رفتار سازمانی و رهبری در بخش درمان
کلینیک و بیمارستان مانند هر سازمانی به عنوان یک موجود زنده دارای رفتارهای خاص و منحصر به فرد خود می باشد رفتار هر سازمان نشات گرفته از رفتارهای تک به تک افراد آن سازمان ؛ رفتارهای خلق شده در دل گروههای سازمانی و در نهایت رفتار مبتنی بر ساختار و فرهنگ آن سازمان می باشد.
در درس رفتار سازمانی و رهبری در نظر داریم درک عمیقی از مولفه های موثر بر رفتار های فردی و گروهی برای مدیران ایجاد کنیم .
به دلیل اهمیت رهبری در دوره مدیریت مطب و درمانگاه به صورت مفصل به مبحث رهبری ؛ تئوری ها و سبک ها و تکنیک های توسعه رهبری می پردازیم.
لازم به ذکر است مباحثی نظیر تصمیم گیری و ارتباطات نیز به دلیل اهمیت بسیار زیاد و ارتباط مستقیم با اهداف یادگیری دوره در دروس مجزا مورد بحث و گفتگو قرار می گیرند. همنچنین مباحثی نظیر فرهنگ سازمانی و توسعه سازمانی در سطوح بالاتر یادگیری نیز ارائه خواهد شد .
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- بتواند رفتار خود و دیگران را در سطح فردی تحلیل کند
- بتواند رفتار خود و دیگران را در سطح گروه را تحلیل کند
- بتواند رفتار خود و دیگران را در سطح سازمان تحلیل کند .
- فرایند رهبری را درک کند و مهارتهای رهبری را در خود توسعه دهد
- بتواند تعارضات را شناسایی و حل نماید .
آموزش مدیریت فروش برای بخش درمان
یکی از مصداق های تیزفهمی در کسب و کار ؛ ایجاد برنامه هایی برای افزایش سوداوری کسب و کار هاست .مدیران و راهبران کسب و کار به منظور افزایش سوداوری نیازمند به کارگیری استراتژی هایی برای افزایش درامد و کاهش هزینه ها می باشند .
یکی از مهمترین استراتژی ها تمرکز بر بهبود عملکرد و فرایند فروش می باشد چرا که نه تنها وجود یک سازمان فروش قوی منجر به افزایش درامد می شود بلکه می تواند منجر به کاهش هزینه های بازاریابی گردد. .
هدف از درس مدیریت فروش در دوره مدیریت کلینیک و درمانگاه ارتقاء توان فکری و اجرایی مدیران در هر سطح و سمت سازمانی برای ایفای نقش موثر در عملیات فروش سازمان است .
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- به کارگیری مدل ها ، تکنیک ها و مهارتهای فروش در سازمان
- بتواند درفرایند توسعه استراتژی ها ، برنامه ریزی و بودجه بندی فروش مشارکت کند.
- بتوانددر انتخاب ، جذب و به کارگماری نیروی فروش مشارکت کند .
- بتواند در سازماندهی تیم فروش مشارکت کند.
- بتواند در فرایند توانمندسازی و رهبری تیم فروش مشارکت کند.
- ارزیابی عملکرد و پایش تیم فروش را انجام دهد .
مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی در درمانگاه و بیمارستان
یکی از مصداق های تیزفهمی در کسب و کار ، سواد مالی به معنای توانایی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و روشهای تامین مالی پروژه ها و تلاش های کسب و کارو همچنین درک تاثیر نتایج واحدهای مختلف کسب و کار بر نتایج مالی سازمان است . در درس مدیریت مالی ویژه مدیران غیر مالی در نظر داریم بتوانیم نگاهی نقادانه در مدیران غیرمالی نسبت به مفاهیم و اصول مدیریت مالی ایجاد کنیم تا بتوانند در سلامت مالی سازمان خود وتصمیم گیری مالی نقشی فعال و مشارکتی داشته باشند .
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- درک ادبیات مدیران مالی و مفاهیم مالی برای ایجاد ارتباط اثربخش در سطوح مختلف
- درک ارتباط معنا دار بین عملکرد دپارتمان های مختلف کسب و کار با نتایج مالی آن سازمان
- درک و به کارگیری روش های تامین مالی برای تلاش ها و پروژه های کسب و کار
- توانایی انجام هزینه فایده برای تصمیم گیری های مالی
- توانایی استفاده از ابزارهای تحلیل مالی و ارائه تفسیر معنادار برای توسعه کسب و کار
- به کارگیری روش های بودجه بندی و کنترل آن برای رسیدن به اهداف مالی کسب و کار
- توانایی به کار گیری تکنولوژی مناسب برای تصمیم گیری های مالی
تفکر و برنامه ریزی استراتژیک برای مدیران درمانگاه و بیمارستان
مدیریت استراتژیک یکی از مهمترین مهارتهای کلیدی مدیران و راهبران کسب و کار است که زیر چتر مهارت تیزفهمی قراردارد. تفکر استراتژیک یعنی توانایی دیدن تصویر بزرگ (Big Picture) از کسب و کار .
تفکر استراتژیک به مدیران و راهبران توانایی طراحی و ارائه برنامه های موثر برای مقابله با موقعیت های تجاری و ایجاد استراتژی هایی برای تحقق اهداف سازمانی ارائه می دهد .
تفکر استراتژیک به مدیران کمک می کند با انعطاف پذیری ؛الویت بندی ،نگاه به اینده و همگام با تغییرات و ترندهای حاکم بر کسب وکار موقعیتی رقابتی برای کسب و کار خود خلق کنند .
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- بتواند تصویر بزرگی از سازمان ببنید
- بتواند محیط داخلی و بیرونی سازمان را تحلیل کند
- جهت گیری استراتژیک سازمان را تعیین کند
- لزوم هماهنگی برنامه های عملیاتی با استراتژی های سازمان را درک کند .
- پاسخ های استراتژیک و چابک به محیط در حال تغییر کسب و کار ارائه دهد.
مدیریت برند و تبلیغات برای کلینیک و بخش درمانی
مدیریت برند تابعی از بازاریابی است که از تکنیک هایی برای افزایش ارزش درک شده خط محصول یا برند در طول زمان استفاده می کند. مدیریت مؤثر برند، مشتریان وفادار ایجاد کند. تدوین یک برنامه استراتژیک برای حفظ ارزش ویژه برند یا به دست آوردن ارزش برند مستلزم درک جامعی از برند، بازار هدف آن و چشم انداز کلی شرکت است.
تبلیغات به زبان ساده معرفی و فروش محصول است. مدیریت تبلیغات یک فرآیند پیچیده از به کارگیری رسانه های مختلف برای فروش یک محصول یا خدمات است. این فرآیند خیلی زود از تحقیقات بازاریابی شروع می شود و کمپین های رسانه ای را در بر می گیرد که به فروش محصول کمک می کنند.
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- درک مفهوم برند و برند سازی و تاثیر ان در موفقیت کسب و کار
- درک و به کارگیری مدل های برند سازی
- اطمینان از هماهنگی هویت بصری برند با هویت برند
- اطمینان از هماهنگی برنامه های کسب وکار با هویت برند و در راستای تقویت ارزش برند
- مشارکت در طراحی ؛ نظارت و مدیریت کمپین های ارتباطی
آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه کلینیک و مطب و بیمارستان
بازاریابی دیجیتال به یکی از اجزای اساسی استراتژی بازاریابی هر کسب و کار بخصوص مراکز درمانی تبدیل شده است، اما مدیران بیمارستان ها و کلینیک ها هنوز با این رسانه که به طور مداوم نیز در حال تکامل است دست و پنجه نرم می کنند. در دهه اخیر تمامی نوآوریهای جدید متناسب با توانایی های دیجیتالی انجام میشوند و کسب و کارها بر مفهوم اشتراک منابع و مبتنی بر ساختارهای دیجیتال توسعه می یابند.
در درس دیجیتال مارکتینگ در دوره مدیریت کلینک و درمانگاه در نظر داریم مدیران را با تغییر پارادایم های کسب و کار و مزایا و ابزارهای بازاریابی دیجیتال و لزوم آن برای موفقیت کسب و کار آشنا سازیم.سپس به آنها نگرش و ابزارهایی را ارائه می دهیم که آنها را برای پیاده سازی ؛راهبری و مشارکت در کمپین های دیجیتال مارکتینگ آماده سازیم.
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- لزوم پیاده سازی بازاریابی دیجیتال در سازمان خود را درک می کند .
- بتوانند بیک پیکچری از بازاریابی دیجیتال به دست آورند
- از طریق بازاریابی دیجیتال برای سازمان ایجاد ارزش کنند
- مناسب ترین استراتژی ها و تکنیک ها را برای بازاریابی دیجیتال خود در راستای تحقق اهداف کسب و کار انتخاب می کند.
- بتوانند ابزارها و شاخص های عملکرد لازم در فضای دیجیتال مارکتینگ را برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده به کار گیرد .
آموزش مدیریت منابع انسانی در درمانگاه ها و بیمارستان ها
منابع انسانی هر سازمان مهمترین و کلیدی ترین منابع به منظور نیل به اهداف کسب و کار می باشند. منابع انسانی توانمند و دارای انگیزه و اساسا وجود یک نظام کارامد مدیریت منابع انسانی منجر به خلق ارزش افزوده برای سازمان و برای مشتریان آن کسب وکار می گردد. ضروری است که مدیران اجرایی در هر جایگاه و سطح مدیریتی اصول و کاربرد فرایندهای مدیریت منابع انسانی را به منظور افزایش اثریخشی آن سازمان درک و به کارگیرند و بتوانند به عنوان راهبران کسب و کار و یا درکنار آنها در خلق نتایج مشارکت ، همراهی و همسویی داشته باشند. در درس مدیریت منابع انسانی در این دوره ابتدا به ضرورت و تبیین اهمیت مدیریت منابع انسانی پرداخته ، سپس مهمترین و کاربردی ترین زیر نظام های مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی را تشریح کرده و تکینک های هر یک را با یکدیگر تمرین می کنیم .
آنچه دانشپذیران در پایان این درس فراخواهند گرفت:
- منابع انسانی را به عنوان مهمترین سرمایه سازمان بداند و در نظام ارزشی خود منابع انسانی را به عنوان یک پدیده اجتماعی بپذیرد.
- فرایند برنامه ریزی و تامین منابع انسانی را با زیر فرایندهای آن را درک کرده و با موقعیت های عملی در سازمان خود تطبیق دهد.
- فرایند حفظ و نگهداشت منابع انسانی را با زیر فرایندهای آن را درک کرده و با موقعیت های عملی در سازمان خود تطبیق دهد.
- فرایند توسعه و بالندگی منابع انسانی را با زیر فرایندهای آن را درک کرده و با موقعیت های عملی در سازمان خود تطبیق دهد.
- نتایج حاصل از فرایندهای منابع انسانی نظیر رضایت؛تعلق ؛ تعهد و وفاداری را را در سازمان خود درک و اندازه گیری کند.
آموزش تیم سازی برای کلینیک و درمانگاه
ما در گروه آموزشی پژوهشی تکتو این توانایی را داریم تا با تکیه بر تجربه و دانش قبلی نسبت به تیم سازی برای درمانگاهها و کلینیکها اقدام نماید.
روشهای نوین قیمت گذاری محصولات و خدمات در مراکز درمانی
ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان مراکز درمانی نسبت به سایر رقبا و استفاده از گامهای صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در کلینیکها و مراکز درمانی است.
بنابراین یک کلینیک باید قادر به قیمتگذاری محصولات و خدماتش بهگونهای باشد که بتواند درآمدهایی متناسب با ارزش ارائهشده به مشتری به دست آورد و به این ترتیب موقعیتش را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل، رقبا و تازهواردان بالقوه حفظ نماید.
قیمتگذاری مهمترین جزء از مدل کسب وکار در بازارهای رقابتی مراکز درمانی است و تصمیمات در مورد آن تاثیر زیادی بر روی سودآوری مرکز به همراه دارد.
قیمتگذاری و تاثیر آن بر ایجاد مزیت رقابتی در بازار کنونی
تشریح اهمیت قیمتگذاری بهعنوان یکی از عناصر آمیزه بازاریابی
تاثیر قیمتگذاری در رفتار مصرف خریداران کنونی
تقسیم بازار و انتخاب بازار هدف با هدف انتخاب روش قیمتگذاری
بیان قانون ۸۰-۲۰ و ارتباط آن با قیمتگذاری
تشریح اصول گشتالت و ارتباط هر اصل با قیمت گذاری
تشریح روشهای قیمتگذاری مختلف و نحوه پیادهسازی آنها در بازار کنونی شامل:
قیمتگذاری بر پایه ارزش ادراکشده/ قیمتگذاری پرستیژی/قیمتگذاری بر پایه قیمت تمامشده/قیمتگذاری ثابت/
قیمتگذاری به روش برابری با رقبا/ قیمتگذاری پویا/قیمتگذاری نفوذی/ قیمتگذاری سبدی/ قیمتگذاری بستهای و…
همچنین
مدیریت عمومی
برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک
سازمان و مدیریت بیمارستان
مدیریت منابع انسانی
رفتار سازمانی
اعتبار بخشی
ایمنی بیمار
سازمان یاد گیرنده
آمار حیاتی
امور مالی و حسابداری در بیمارستان
آشنایی با کمیته های بیمارستانی
گردشگری و سلامتIPD
روش تدوین کیس
اخلاق حرفه ای
ارتباطات سازمانی
بهبود کیفیت و نظام پایش فرآیند ها
تاسیسات در بیمارستان
تجهیزات پزشکی در بیمارستان
بهداشت محیط در بیمارستان
بهداشت حرفه ای در بیمارستان
اصطلاحات پزشکی
مدارک پزشکی در بیمارستان (مدیریت اطلاعات سلامت )
نظام انفورماتیک و HISدر بیمارستان
مکاتبات اداری
مدیریت خطر حوادث و بلایا
امور قراردادها و مناقصات
مدیریت خدمات پرستاری
تکنیک های بهبود کیفیت
پذیرش و ترخیص و امور بیمه گری
مدیریت پایش فرآیند های بیمارستانی
کاربرد کامپیوتر در بیمارستان
کار تیمی
اصول و فنون مذاکره
اصول تنظیم و کنترل بودجه
نظام تعرفه و ارزش نسبی خدمات
مشتری مداری در بیمارستان
تور بازدید
مزایایی دوره آموزشی مدیریت کلینیک تکتو
- آماده سازی مدیران جهت مدیریت بهینه کلینیک و درمانگاه
- انتقال دانش و تجربه از کیس های موفق و ناموفق به دانش پذیران و مقایسه رویکرد ها
- بررسی چالش ها و ارائه راهکار های مؤثر
- بررسی پتانسیل های بالقوه سازمان و بازار در راستای ایجاد مزیت رقابتی و تحول سازمان
- رونق کسب و کار و استفاده از ابزار های آنلاین و تحت وب جهت ارتباط بهتر با مشتریان
- کاهش هزینه ها و افزایش اثر بخشی تبلیغات
- برند سازی و ساخت ارزش برای مخاطبان و مشتریان
- پیش بینی بازار و برنامه ریزی استراتژیک
بدون دیدگاه