رضایتمندی بیماران، و همراهان آنان یکی از مشخصه های اثربخشی خدمات بیمارستان محسوب میشود. لازمه دستیابی به رضایتمندی بیماران، رعایت حقوق بیماران است.
امروزه، علیرغم تلا شهای پزشکان و کارکنان بخش بهداشت و درمان و وجود امکانات وسیع، میزان نارضایتی و شکایت بیماران رو به افزایش نهاده است. عوارض ناشی از اقدامات پزشکی، که منجر به دادخواهی بیماران میشود، تأثیر عمیق و جدی بر زندگی فرد و خانواده بیمار داشته و تأثیر طولانی و نامطلوبی بر شغل و زندگی اجتماعی وی باقی می گذارد و حتی این امر سبب اضطراب، استرس، افسردگی و انزواطلبی بیمار میگردد.
بدون شک، بخش عمده ای از رضایتمندی بیماران در مراکز درمانی، مربوط به رعایت حقوق آنان توسط کارکنان مراکز درمانی و کمک به آنان برای برآورده ساختن نیازهایشان می شود. با در نظر گرفتن منشور حقوق بیماران، میتوان از بیماران مراقبت های مؤثرتری را به عمل آورد. دریافت کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی خواستار رعایت و اجرای منشور حقوق بیماران هستند و انتظار دارند ضمن برآورده شدن نیازهای بهداشتی و درمانی آنها به حقوقشان احترام گذاشته شود.
نظام سلامت کارآمد نیازمند مشارکت فعالانه و تعامل مناسب میان گیرندگان و ارائه کنندگان خدمات سلامت است.
مراکز ارائهی خدمات سلامت، باید نهادی برای درک و احترام به حقوق و مسئولیتهای گیرنده خدمت، خانوادهی آنان، پزشکان و سایر مراقبتکنندگان باشد
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
دوره آموزش رعایت حقوق گیرندگان خدمت ویژه بیمارستان و کلینیک در تهران
برگزاری دوره آموزشی برابر با استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی در تهران و سایر شهرهای کشور
[…] متقاعد سازی برای پزشکان آموزش رعایت حقوق گیرندگان خدمت و ارتقای مهارتهای رفتار… آموزش جذب بیمار در کلینیک های زیبایی تاثیر واحد خوش […]