سی ار ام چیست؟

سی ار ام چیست؟ و چه کمکی به ما می کند


5/5 - (1 امتیاز)

سی ار ام یا مدیریت ارتباط با مشتری دقیقا چیزی که امروزه همه‌ی کسب و کارها باید از آن استفاده کنند. مدیریت ارتباط بهینه و درست با مشتری شاه کلید موفقیت در بیزنس های آینده است.

اصول سی ار ام مدیریت ارتباط با مشتری
اصول CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

اصول CRM
سیستم‌های CRM عموماً برای ساده‌سازی و بهبود تعامل با مشتری، فرآیند فروش و اجرای کمپین‌های بازاریابی طراحی شده‌اند.
آنها این کار را با بهبود کارایی در سراسر گردش کار فروش – خودکار کردن وظایف، و تجزیه و تحلیل داده ها انجام می دهند.
یک استراتژی قوی CRM یک راه حل همه کاره برای مدیریت نقاط تماس صوتی، چت و ایمیل تیم شما ارائه می دهد. آنها سرنخ ها، نیازهای مشتری، پیشنهادات و تبدیل ها را در یک مکان ردیابی می کنند و به بهینه سازی وب سایت شما و اجرای کمپین های تبلیغاتی کمک می کنند.
این مکانیسم پشت کسب و کار شما را بهبود می بخشد و به طور چشمگیری دید تیم، پایگاه مشتری و عموم مردم را افزایش می دهد.

مدیریت ارتباط با مشتری  و CRM چگونه به کسب و کارها و شرکت‌ها کمک می‌کند؟ 

CRM چیست و چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

مزایای استفاده از CRM برای کسب و کار شما چیست؟

CRM – مدیریت ارتباط با مشتری – سیستمی است که هدف آن بهبود روابط با مشتریان فعلی، یافتن مشتریان بالقوه جدید و جلب مجدد مشتریان سابق است. نرم افزار CRM جمع آوری، سازماندهی و مدیریت اطلاعات مشتری را در یک مکان تسهیل می کند.

CRM ها دیگر فقط برای سازمان های بزرگ مقیاس با پایگاه داده های عظیم مشتریان نیستند، بلکه حتی برای سازمان های کوچک و متوسط نیز سودمند هستند.

آموزش ساخت تیم فروش
ساخت تیم فروش

یک سیستم CRM که برای پیگیری و ساده کردن فرآیندهای شما طراحی شده است، می تواند یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدیریتی در زرادخانه شما باشد. برخی از نتایج باورنکردنی سیستم های CRM شامل بهبود خدمات مشتری، تعمیق روابط با مشتری، حفظ مشتریان جدید و ابتکارات فروش و بازاریابی بسیار موفق تر است.

مزایای سیستم های CRM چیست؟ و چگونه می تواند تجارت شما را بهبود و گسترش دهد!

مزایایی استفاده از سی ار ام
سی ار ام چه کاربردی دارد؟

۱- بهبود رضایت مشتری

یکی از مزایای اصلی استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، بهبود خدمات مشتری از طریق ذخیره اطلاعات مشتری ایمن است. با استفاده از این استراتژی، کلیه معاملات شامل خدمات، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شما به مشتریان شما می تواند به صورت سازمان یافته و سیستماتیک انجام شود. همچنین می توانید از نرم افزار CRM برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان از طریق درک بهتر مسائل آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نیاز به حل مشکلی برای مشتری دارید، نمایندگان شما می‌توانند تمام فعالیت‌های مربوط به آن مشتری، از جمله خریدهای گذشته، اولویت‌ها و هر چیز دیگری را که ممکن است به یافتن سریع راه‌حل کمک کند، بازیابی کنند. به این ترتیب می توانید از CRM برای دریافت بازخورد مستمر مشتریان خود در رابطه با محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

سر نخ ها و لید های فروش
آموزش بازاریابی و فروش

۲- بهبود حفظ مشتری (و درآمد)

CRM به بهبود روابط با مشتری کمک می کند – اما چگونه؟ با استفاده از یک نرم افزار CRM برای کسب و کار خود، می توانید نرخ نگهداری خود را برای مشتریان فعلی بهبود بخشید – که اغلب منجر به افزایش درآمد برای سازمان شما می شود. طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو، کاهش ۵ درصدی در نرخ فرار مشتری می تواند فروش یا سود شما را از ۲۵ درصد به ۸۵ درصد افزایش دهد. تا آنجا که مزایای CRM وجود دارد، این یک امتیاز طلایی برای خدمات مشتری است. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده، تیم شما می‌تواند از CRM برای رسیدگی فعالانه به حساب‌های در معرض خطر و همچنین ارتباط با مشتریان راضی در لحظه مناسب استفاده کند تا خریدهای تکراری را تشویق کند.

 

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

 

۳- ارتباطات داخلی بهتر

پیروی از یک استراتژی CRM به ایجاد ارتباطات بهتر در شرکت کمک می کند. به اشتراک گذاری داده های مشتری بین بخش های مختلف به شما امکان می دهد که به عنوان یک تیم کار کنید و به بهینه سازی تجربه مشتری کمک کنید – یکی از چندین مزیت اصلی یک پلت فرم CRM. هر کارمند همچنین می تواند به سؤالات مشتری در مورد آنچه در مورد محصول یا خدمات آنها می گذرد پاسخ دهد. با عملکرد به عنوان یک تیم آگاه، به افزایش کارایی شرکت کمک می کند و خدمات بهتری به مشتریان ارائه می دهد.

خدمات مشتری
آموزش تخصصی خدمات مشتری

۴٫ بازاریابی خود را بهینه کنید

یکی دیگر از مزایای مهم نرم افزار CRM؟ این به شما امکان می دهد برنامه بازاریابی هدفمندتر و مقرون به صرفه تری داشته باشید، به ویژه کمپین های بازاریابی ایمیلی. با درک نیازها و رفتار مشتری خود، می توانید زمان مناسب برای تبلیغ محصول خود را شناسایی کنید و از پیشنهادات اتوماسیون بازاریابی توسط یک سیستم CRM به نفع خود استفاده کنید. یک سیستم CRM همچنین به شما کمک می کند تا مشتریان خود را تقسیم بندی کنید و به شما بینشی در مورد اینکه کدام گروه های مشتری سودآورتر هستند، می دهد. با استفاده از این اطلاعات، می توانید تبلیغات مربوطه را برای گروه های خود تنظیم کرده و در زمان مناسب آنها را اجرا کنید. با بهینه سازی منابع بازاریابی خود به این روش، بهترین شانس ممکن برای افزایش درآمد خود را به خود می دهید. همه اینها به نوبه خود به تیم فروش شما کمک زیادی می کند.

آموزش مدیریت فروش در کلینیک ها
آموزش مدیریت فروش در کلینیک ها برای بازار ایران

۵- بینش ارزشمندی به دست آورید

واقعاً سازمان شما چقدر خوب کار می کند؟ از آنجایی که نرم افزار CRM تمام اطلاعات را در یک مکان متمرکز ذخیره می کند، تجزیه و تحلیل عملکرد شما به طور کلی بسیار آسان تر می شود. با مشخص کردن اطلاعات مهم مانند درآمد ایجاد شده، سرنخ ها، و همچنین نتایج کمپین های بازاریابی خود، می توانید به راحتی گزارش تولید کنید. داده های گزارش بهتر به این معنی است که می توانید تصمیمات تجاری موثری بگیرید و درآمد را در بلندمدت بهبود بخشید.

 

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *