بازاریابی و فروش تلفنی
معرفی دوره
بازاریابی و فروش تلفنی نیز در کنار سایر شیوههای بازاریابی و فروش توانسته است به سازمانها و بنگاههای اقتصادی در دستیابی به اهداف اساسی نظام بازاریابی شامل جذب، نگهداری و رشد دادن مشتری کمک کند. این شیوه یکی از رایجترین ابزارهای بازاریابی و فروش است. شرکتهای پرقدرت برای رونق بخشیدن به فعالیتهای خود قادرند به بهترین نحو از این ابزار کارآمد و پرسود بیشترین درآمد را کسب کنند. بازاریابی و فروش تلفنی دانشی علمی به همراه پشتوانههای تجربی و مهارتهای عملی است که تنها افراد واجد آموزش قادرند از آن بهره ببرند.
سرفصل های دوره بازاریابی و فروش تلفنی
بررسی علل خرید کردن مشتریان
مروری بر شناسایی تیپهای شخصیتی
ابزارهای لازم برای بازاریابی و فروش تلفنی
تأثیر صدا و لحن در بازاریابی و فروش تلفنی
تکنیک هدفگذاری در بازاریابی و فروش تلفنی
تعاریف و مفاهیم اصول بازاریابی و فروش تلفنی
تکنیکهای یادداشتبرداری صحیح و گوش دادن فعال
کلمات و عبارات ممنوعه در بازاریابی و فروش تلفنی
رسیدگی به شکایات مشتریان در بازاریابی و فروش تلفنی
مهارتها، تکنیکها و تاکنیکهای بازاریابی و فروش تلفنی
شناسایی باورهای محدودکنندهی یک بازاریاب و فروشندهی تلفنی
آموزش تهیهی متن معرفی (Script) تأثیرگذار به صورت عملی در کارگاه
مخاطبین دوره بازاریابی و فروش تلفنی
بازاریابان و کارشناسان فروش و فروش تلفنی
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
مدرس آموزش فنون کال سنتر و بازاریابی تلفنی: خانم دکتر منیره دارستانی
مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – مولف کتاب تکنیک ها و کاربردهای بازاریابی تلفنی
برای آموزش بهتر بازاریابی این مطالب را بخوانید
نتایج تحقیقات سالانه موسسه SBI بررسی و ارزیابی تعداد زیادی از واحدهای بازاریابی سازمانها بینالمللی میپردازد، نشان میدهد که ۷۱ درصد از استراتژیهای بازاریابی اشتباه است. به این معنا که این میزان از فروش در سطح بینالمللی تنها ناشی از ۲۹% از فعالیتهای بازاریابی است.
یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است.
آیا محصولی خوب دارید، اما مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟
آیا از روش دسترسی به مشتریان خود اطمینان ندارید یا پیام فروشتان گیجکننده است؟
روزنامهها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصتهای تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصبهای شرکتها بخوانید.
شعارها و استراتژی های بازاریابیتان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتیتان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
نمونههای محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
از زمان پاسخگویی به سفارشها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.
حالا بعد از اجرای نکتههای مهم بالا، از این ۹ استراتژی افزایش فروش برای دستیابی به مشتری مناسبی که محصولتان را خریداری خواهد کرد، استفاده کنید.
آموزش بازاریابی و فروش بهتر
۱ -شناخت الگوی خرید مشتریان.
آیا در مورد فرایند تصمیمگیری خریداران موجود در بخشبندی مشتریان، اطلاعات کافی دارید؟
برای هر نوع از تصمیمگیری چه برنامهای دارید؟
۲- بخشبندی مشتریان.
کافی است که بدانید که کدام بخش از مشتریان بیشترین پول را برای سازمانتان به همراه خواهند آورد. درنتیجه مانند نور لیزر که از تمرکز نور درون یک کریستال ایجاد میگردد، بر روی آن تمرکز نمایید.
۳- منفعتها.
مردم محصول را خریداری نمیکنند بلکه نتایجی را که آن محصول ارائه میدهد، میخرند.
▫️فرآیند شناسایی مشتری ایدهآل خود را با تهیه لیستی از تمامی فوایدی که مشتریان از استفاده از محصول یا خدمات شما میبرند، آغاز کنید.
▫️مسابقه «تقسیم نوشابه»
مسابقه «تقسیم نوشابه» فقط با اضافه کردن اسامی شخصی به بطریهای نوشابه کوکاکولا باعث افزایش ۴ درصدی در فروش شد.
▫️آنها نیاز مردم برای شخصیسازی را جذب کردند، هیچ چیزی مانند نوشیدن یک نوشابه با نام خودتان روی آن نیست.
۴ – امتیاز رقابتی.
شما امتیاز رقابتی خود را تعریف میکنید.
دلیل خرید محصولات و خدماتتان را ازنقطهنظر فواید، نتایج یا پیامدهایی که مشتری با خرید محصول یا خدماتتان از آن لذت میبرد و با خرید از رقیبتان آن مزایا را به دست نمیآورد. روی فوایدی تمرکز کنید که محصولتان را بهتر از دیگران میسازد.
۵-برنامهریزی محتوا .
برای مشتری خود محتوای مناسب تولید نمایید تا با دریافت اطلاعات مناسب در خصوص محصولات و خدمات، به دانش، مهارت و تجربه شما پی ببرد. بازاریابی محتوایی/بازاریابی مفهومی یکی از عوامل ارتباط پایدار با مشتری است.
۶- استراتژی نفوذ در بازار.
اجرای این استراتژی مستلزم فروش بیشتر محصولات کنونی شرکت به بازارهای کنونی آن است
در اجرای این استراتژی، محصولات و خدمات اصلی شرکت، بدون تغییر باقی میمانند و شرکت فقط: تنوع محصولاتش را افزایش میدهد، روش قیمتگذاریاش را تغییر میدهد، برنامههای تبلیغاتی متنوعتری را طراحی و اجرا میکند و شبکههای توزیع گستردهتری را به کار میگیرد.
۷- استراتژی توسعه بازار.
اجرای این استراتژی مستلزم شناسایی و توسعه بازارهای جدید برای محصولات کنونی شرکت میباشد
بازارهای جدید میتوانند بازارهای جغرافیایی جدید و یا بخشهای جدید بازار باشند
۸- استراتژی توسعه محصول.
اجرای این استراتژی مستلزم افزودن محصولات ارتقاء یافته یا جدید به سبد محصولات شرکت میباشد
۹- استراتژی تنوعبخشی.
اجرای این استراتژی مستلزم راهاندازی یا خرید کسبوکارهایی فراتر از کسب و کار و سبد محصولات کنونی شرکت است.
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
آموزش تخصصی مرکز تماس (Call Center) کال سنتر
شخصی سازی آموزش های مرکز تماس (Call Center) با توجه به نیاز شرکت ها و سازمان ها
پاسخگویی به تماس های ورودی
برقراری تماس های خروجی
اجرای طرح های نظرسنجی
تنظیم وقت ملاقات
تل مارکتینگ (بازاریابی تلفنی)
فروش تلفنی خدمات و محصولات
پیگیری پس از فروش
پیگیری ارسال مرسولات
یادآوری تمدید اشتراک
فیلم آموزش بازاریابی تلفنی ، اصول و تکنیک های بازاریابی تلفنی ویژه بازار ایران
برخی از سرفصل ها و موضوعات مطرح شده در این دوره بازاریابی،مذاکره و فروش تلفنی :
آشنایی با اهمیت مذاکره تلفنی
مهارت های پیش از شروع مکالمه تلفنی
مهارت های مورد نیاز هنگام شروع مکالمه
مهارت های مورد نیاز هنگام مکالمه
مهارت های مورد در پایان مکالمه
نکاتی برای برقراری ارتباط بهتر
نکاتی برای استفاده از پیغام گیر
نکاتی برای گذاشتن پیغام
نکات مهم در مذاکره از طریق تلفن همراه
مکالمات بین المللی
چند نکته مهم برای سازمان ها
آشنایی با کلمات و جملاتی که به کاربردن آنها درست نیست
نکاتی برای صحبت با مشتری شاکی
نکاتی برای بازاریابی پیامکی موثر
نمایش فیلم آموزشی از مذاکره تلفنی
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
آموزش بازاریابی تلفنی در تهران و تمام ایران
ما در گروه آموزشی پژوهشی تکتو این امکان را داریم که دوره آموزشی بازاریابی تلفنی را در تهران و همه شهر های ایران بصورت حضوری و مجازی برگزار کنیم.
هر چند که مدرسین ما اعتقاد دارند که با توجه به ماهیت عملی بودن کلاس ها، بهتر است کلاس ها حضوری باشند.
جذب مشتری و مخاطب از طریق بازاریابی تلفنی
در کلاس بازاریابی تلفنی شما یاد میگیرید چگونه میتوانید مشتری و مخاطب برای کسب و کار خود جذب کنید.
همچنین شیوه و رش های نگهداشت مشتریان فعلی و قدیمی را نیز یاد خواهید گرفت.
کلاس بازاریابی تلفنی ویژه سازمان ها و شرکت ها
کلاس بازاریابی تلفنی ویژه سازمان ها و شرکت ها می آموزید چگونه مذاکرات تلفنی اثربخش انجام دهید؟ چگونه اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنید؟ و چگونه مشتریان شاکی را آرام کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید؟ از این طریق فروشتان به طور قابل توجهی افزایش می یابد، که این قضیه منجر به ارتقای شغلی و یا رشد کسب و کارتان می شود. درآمدی که در ماه اول از این طریق کسب می کنید بسیار بیشتر از مبلغ ناچیزی است که برای شرکت در این دوره می پردازید. عدم رعایت نکات گفته شده در این کلاس باعث می شود که بسیار کمتر از آنچه که شایسته آن هستید درآمد داشته باشید.
- چگونه مذاکره،بازاریابی و فروش موفق داشته باشید؟
- در تماس اول چه بگویید و چگونه توجه مخاطب را جلب کنید؟
- چگونه برای بازاریابی و فروش تلفنی برنامه ریزی کنید؟
- چرا باید جزئیات تماس را یادداشت کنید؟
- چگونه با منشی ها صحبت کنیم و آن ها را متقاعد کنیم ما را به تصمیم گیرنده اصلی وصل کنند؟
- محرک های ذهنی مشتریان کدام ها هستند؟
- چگونه بر بهانه ها و اعتراضات مشتریان برای نخریدن غلبه کنید ؟
- مهمترین عامل در بازاریابی تلفنی چیست؟
- چگونه در مذاکرات تلفنی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؟
- چه زمانی به سراغ مشتری برگردید؟
- چگونه مذاکره تلفنی خود را با مشتری شروع کنید؟
- چه اندازه باید از رقبا یا مزایا و معایب محصول اطلاعات داشته باشید؟
- چگونه در ذهن مشتری اتصال ذهنی ایجاد کنید؟
- چگونه در مذاکره تلفنی مشتری را برای خرید متقاعد کنید؟
- چگونه مشتری را پای تلفن نگاه داریم و محصول خود را معرفی کنید؟
- چرا باید راجع به شغل و جنسیت مشتری تحقیق کنید؟
- چگونه با استفاده از بازاریابی تلفنی فروش خود را متحول کنید؟
مدرس دوره بازاریابی و فروش تلفنی و تکنیک های کال سنتر : خانم دکتر منیره دارستانی
دوره های آموزشی قابل ارائه برای سازمان ها و ادارات و شرکت ها
دوره آموزشی مهارت های نرم
دوره آموزشی رفتار سازمانی
دوره آموزشی روش تدریس
دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع
دوره آموزشی خدمات پس از فروش
دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتری
دوره آموزشی رشد فردی و رشد سازمانی
دوره آموزشی ایجاد انگیزه در کارکنان ویژه مدیران
دوره آموزشی افزایش بهره وری کارکنان
دوره آموزشی ایجاد تعامل بین پرسنل
دوره آموزشی جذب مشتری و نگهداشت مشتری
دوره آموزشی بازاریابی
دوره آموزشی فروش
دوره آموزشی بازاریابی تلفنی
دوره آموزشی مدیریت زمان
دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ
دوره آموزشی امنیت اطلاعات در سازمان ها
دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری
دوره آموزشی کارآفرینی
دوره آموزشی ارتقاء سلامت اداری
دوره آموزشی ارتقاء بهداشت و سلامت
برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید
در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.
1 دیدگاه