چگونه پولدار شویم

کارهایی که برای پولدار شدن باید ترک کنید


Rate this post

کارهایی که برای پولدار شدن باید ترک کنید

خیلی‌ها در زندگی برای پولدار شدن روش خودشان را دارند. بعضی از راه شانس ثروتمند می‌شوند؛ برخی دیگر ممکن است از طریق کار زیاد درآمدشان را افزایش دهند.

معمولا افرادی که همیشه ثروتمند هستند، نقاط مشترکی باهم دارند.

بااین‌حال، چه آنهایی که شانس داشته‌اند و چه آنهایی که از طریق کار زیاد پولدار شده‌اند، ممکن است به دلیل عادت‌های بد نتوانند پول‌شان را حفظ کنند. اینکه چرا برخی افراد همیشه پولدار باقی می‌مانند و برخی دیگر همیشه اندر خم یک کوچه‌اند، سؤالی است که ممکن است ذهن همه‌ی ما را گاهی به خود مشغول کند. برای پاسخ به این سؤال، پژوهشگران در یک مطالعه به‌مدت ۵ سال دو گروه از افراد پولدار و بی‌پول را با یکدیگر مقایسه کردند (منظور از افراد بی‌پول لزوما قشر کم‌درآمد نیست، چه بسا افرادی که درآمد خوبی دارند ولی در مدیریت پول خود مهارت کافی ندارند و بنابراین همیشه جیب‌شان خالی است).

نتایج مطالعه نشان داد بزرگترین تفاوت‌های ثروتمندان و فقرا به عادات رفتاری آنها مربوط است. بنابراین اگر می‌خواهید پولدار شوید، این مطلب را بخوانید و عادت‌ها و طرز تفکر افراد بی پول را ترک کنید.

۱. افراد بی‌پول فقط به سرنوشت تکیه می‌کنند

فقط در موارد بسیار نادر می‌توان به شانس یا سرنوشت تکیه کرد؛ مثل مواقعی که نمی‌دانید بلوز قرمز را انتخاب کنید یا آبی. اما هرگز نباید در مسائل بسیار مهم زندگی به این چیزها اعتقاد داشته باشید. افراد پولدار معتقدند که مسیر زندگی‌شان را خودشان تعیین می‌کنند. در مقابل، ۹۰ درصد مردمی که بی‌پول هستند برای بدبختی و عواملی که نمی‌توانند آنها را کنترل کنند سرنوشت را سرزنش می‌کنند. این افراد برای بهبود رفاه‌شان ‌به‌جای آنکه پول‌شان را در راستای یادگیری و تحصیل خرج کنند، آن را برای پدیده‌های ماورایی و بخت‌آزمایی‌ها خرج می‌کنند.

 

 

۲. افراد بی‌پول از آشنایی با افراد جدید دوری می‌کنند

عادت‌های افراد پولدار - دوست دارند با افراد جدید آشنا شوند

٪۶۸ پولدارها عاشق آشنایی و برقراری ارتباط با افراد جدید هستند، درحالی‌که فقط ۱۱% از افراد بی‌پول این‌گونه رفتار می‌کنند. بیشتر کسانی که از لحاظ مالی در وضعیت پایداری هستند، برای داشتن یک حس خوب و حفظ آن تلاش می‌کنند. آنها حتی ممکن است روزهای مهم مانند روزهای عید و نظایر آن را به آشنایان جدید (و البته آشنایان قدیمی) تبریک بگویند، درحالی‌که بسیاری از افراد بی‌پول این‌کار را نمی‌کنند.

 

 

۳. بی‌پول‌ها معمولا از شغل‌شان نفرت دارند

۸۵ درصد از افرادی که در زمینه‌ی مالی موفق هستند، به کارشان علاقه دارند. برعکس افراد بی‌پول فقط معایب شغل‌شان را می‌بینند. با چنین نگرشی، هرگز وضع مالی‌تان بهبود پیدا نخواهد کرد. اگر کارتان را دوست ندارید آن را تغییر دهید، اما ناله نکنید. اگر هم نمی‌توانید آن را تغییر دهید سعی کنید جنبه‌های مثبت آن را ببینید. (بد نیست بدانید دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود افراد به‌دنبال کار و شغلی که دوست دارند، نروند!)

 

 

۴. بی‌پول‌ها به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند

افراد پولدار زمان زیادی را به سلامتی‌شان اختصاص می‌دهند. این افراد به طور منظم به پزشک‌شان مراجعه می‌کنند، شیوه زندگی سالم را انتخاب کرده‌اند، از فواید ورزش برای سلامتی آگاه‌اند و ورزش می‌کنند (۷۶% از افراد پولدار ۴ روز در هفته ورزش می‌کنند)، رژیم غذایی آنها متعادل است و موفق به ترک عادت های بد زندگی‌شان شده‌اند. اما در بین افراد بی‌پول، فقط ۱۳% قبول دارند که سلامتی و موفقیت با یکدیگر ارتباط دارند.

 

۵. بی‌پول‌ها ریسک نمی‌کنند

عادتهای افراد پولدار - پذیرش ریسک

فقط ۶% از افراد بی‌پول حاضرند برای بهبود وضعیت مالی‌شان ریسک‌ها کنند. درحالی‌که میزان این ریسک پذیری برای افراد پولدار بیش از ۵۰% است. بسیاری از افراد پولدار در این مطالعه خاطرنشان کردند که در طول زندگی‌شان حداقل یک‌بار با ریسک‌هایی مواجه شده‌اند که به شکست‌های بزرگ منجر شده است. اما آنها سعی کرده‌اند به‌جای گیرکردن در آن، با موفقیت از آن عبور کنند.

 

۶. افراد بی‌پول به برنامه‌های تلویزیون وابسته هستند

در میان افرادی که پولدار نیستند، ۷۸% عاشق برنامه‌هایی هستند که در آن جزئیات زندگی خصوصی دیگران نشان داده می‌شود. درحالی‌که فقط ۶% پولدارها چنین عادتی دارند. به‌طورکلی افراد پولدار وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون نمی‌کنند و شاید کمتر از یک ساعت در روز به آن اختصاص می‌دهند (شاید اگر افراد با ضررهای اعتیاد به تلویزیون آشنا شوند، زمان کمتری را به تماشای آن اختصاص بدهند). همین امر در مورد اینترنت نیز صادق است؛ افراد موفق کمتر از یک ساعت در روز در محیط اینترنت گشت می‌زنند، مگر اینکه به‌طور کلی کارشان برمبنای اینترنت باشد.

۷. بی‌پول‌ها زیاد مطالعه نمی‌کنند

عادت‌های افراد پولدار - مطالعه‌ی زیاد

داستایوسکی بزرگ می‌گوید: «مطالعه‌نکردن به‌معنای فکرنکردن است». ۸۸% افراد پولدار با این گفته موافق هستند. آنها حداقل ۳۰ دقیقه در روز کتاب‌هایی درباره‌ی مسائل حرفه‌ای و شغلی، رشد فردی و ادبیات تاریخی مطالعه می‌کنند. درحالی‌که فقط ۲% درصد افراد کم‌درآمد چنین کاری انجام می‌دهند. البته همان‌طور که گفته شد، منظور از افراد بی‌پول، لزوما قشر کم‌درآمد جامعه نیست. بسیاری از افراد به‌اندازه‌ی کافی درآمد دارند و آن را خرج چیزهای غیرضروری می‌کنند، اما به کتاب که می‌رسند دیگر پول ندارند. خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای مطالعه وجود دارد (مانند کتابخانه‌ها، کانال‌های تلگرام مخصوص مطالعه‌ی کتاب و نظایر آنها) و حتما نیاز نیست کتاب بخرید تا مطالعه کنید. بنابراین بهانه نیاورید و سعی کنید عادت به مطالعه را در خود بپرورانید.

 

۸. افراد بی‌پول صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند

بیش از نیمی از صاحبان کسب‌وکار با درآمد بالا، حداقل ۳ ساعت پیش از آغاز روز کاری بیدار می‌شوند. آنها این ساعت‌های صبح را برای ورزش، برنامه ریزی برای کارهایی که باید انجام دهند، بررسی و انجام پروژه‌های شخصی‌شان و نظایر آنها صرف می‌کنند. بسیاری از افراد موفق ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را به مراقبه اختصاص می‌دهند یا اینکه در سکوت فکر می‌کنند.

البته زود بیدارشدن این افراد به این معنا نیست که کمبود خواب دارند. اتفاقا ۸۹% از پولدارها خواب کافی دارند و بین ساعت‌های ۹ تا ۱۰ شب به رختخواب می‌روند و ۷ تا ۸ ساعت در شب می‌خوابند.

۹. بیشتر بی‌پول‌ها نمی‌توانند افراد منفی را از خودشان دور کنند

%۹۶ از افرادی‌که بی‌پول هستند، حداقل یک نفر را در اطراف‌شان دارند که عاشق شایعه‌پراکنی و شکایت از زندگی (یا افراد منفی) است. افراد موفق با کسانی معاشرت می‌کنند که نه‌تنها جزو افراد منفی گرا نیستند، بلکه مثبت و الهام‌بخش نیز هستند. شما نیز می‌توانید چنین افراد فوق‌العاده‌ای را در رویدادهای فرهنگی، کارهای داوطلبانه یا عضویت در سازمان‌های غیرانتفاعی پیدا کنید. تمام وقت‌تان را صرف یافتن این افراد باارزش کنید و ببینید که چگونه زندگی‌تان تغییر می‌کند.

 

۱۰. ول‌خرجی بدترین عادت بی‌پول‌هاست

عادت‌های افراد پولدار - مدیریت دخل و خرج

بسیاری از افراد بی‌پول بیش از درآمدشان خرج می‌کنند و روی امور مالی‌شان مدیریت ندارند. احتمالا شما نیز افرادی را می‌شناسید که برای اتومبیل، تلفن همراه و وسایل گران‌قیمت دیگر پول خرج می‌کنند، درحالی‌که نه استطاعت خرید آنها را دارند و نه حتی به آنها نیاز دارند. مثلا کسی را درنظر بگیرید که در حساب بانکی‌اش فقط ۱۰۰ هزار تومان پس‌انداز دارد، اما تلفن همراهش دو میلیون تومان می‌ارزد. این‌کار ضعف در مدیریت مالی‌اش را نشان می‌دهد. افراد پولدار حساب‌وکتاب دخل‌وخرج‌شان را دارند و معمولا درآمد‌شان را به این شیوه توزیع می‌کنند:

  • ۲۰ درصد پس‌انداز
  • ۲۵ درصد پرداخت اجاره، رهن و نظایر آن
  • ۱۵ درصد غذا
  • ۱۰ درصد سرگرمی
  • ۵ درصد هزینه‌ی وسایل‌نقلیه (اعم از اتومبیل شخصی یا حمل‌ونقل عمومی)
  • مابقی پول برای مواردی مانند لباس، دارو و آموزش مصرف می‌شود.

پیشنهاد چطور به شما این است که؛ این عادت‌ها را هر چه زودتر ترک کنید. افراد موفق بی‌دلیل موفق نیستند. راز آنها این است که اول به‌دنبال کارهای موردعلاقه‌شان می‌روند و سپس آن کارها را به منبع درآمدشان تبدیل می‌کنند. اگر هنوز به‌دنبال یک حرفه یا شغل هستید، یک طرح کاملا عملی را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • فهرستی از چیزهایی که از انجام آنها لذت می‌برید تهیه کنید. آنهایی را که به مهارت خاصی نیاز دارند مشخص کنید.
  • سپس ۱۰ مورد از آنها را که بیشتر دوست دارید جدا کنید و به آنها از ۱ تا ۱۰ امتیاز بدهید.
  • ۱۰ فعالیت انتخاب‌شده را از نظر درآمد احتمالی ارزیابی کنید. برای مثال، محاسبه کنید که چند شال‌گردن می‌توانید در ماه ببافید و اگر آنها را بفروشید چقدر درآمد خواهید داشت.
  • اکنون امتیاز کلی هر کار را محاسبه کنید. آن کارهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند می‌توانند اهداف زندگی شما باشند.

چه موارد ضروری دیگری برای افزایش درآمد و بهبود وضعیت مالی‌تان به ذهن‌تان می‌رسد؟ آنها را با ما درمیان بگذارید.

 

سرفصل های خدمات عارضه یابی و رفع عارضه گروه آموزشی پژوهشی تکتو

خدمات عارضه یابی و رفع عارضه در دسته بندی های مختلف اعم از مدیریتی، بازاریابی و فروش و تبلیغات، تولید و R&D، منابع انسانی، سیستمی و ساختاری (چارت، فلوچارت، مالی، حقوقی) و دیجیتال مارکتینگ ارائه می گردد که در ادامه سرفصل خدمات هر یک از حوزه های ذکر شده را خواهید دید.

لازم بذکر هست که تعداد زیادی از خدمات ارائه شده در سرفصل های ذیل، قابلیت برگزاری دوره های آموزشی را نیز دارا بوده که تا کنون دوره های موفقی در بسیاری از حوزه های مذکور، برگزار شده است.

عارضه یابی حوزه تولید

در فرآیند عارضه یابی و رفع عارضه این حوزه فازهایی از قبیل برنامه ریزی، تامین، تولید، نگهداری و تعمیرات و انبار در نظرگرفته شده است.

عمده خدمات حوزه تولید و R&D عبارتند از :

  • مشاوره سیستم های مدیریت کیفیت (سری ایزو)
  • راه اندازی سیستم کدینگ انبار
  • راه اندازی سیستم ارزیابی تامین کنندگان
  • راه اندازی سیستم ۵S
  • راه اندازی سیستم برنامه ریزی تولید (BOM, OPC, …)
  • آدیت فرآیند تولید
  • ممیزی داخلی
  • راه اندازی سیستم نگهداری تعمیرات
  • استقرار MFCA (استاندارد ۱۴۰۵۱ و ۱۴۰۵۲)
  • کنترل پروژه
  • کنترل موجودی
  • کنترل کیفیت
  • طراحی و استقرار سیستم مدیریت دانش

 

حوزه مدیریت

خدمات حوزه مدیریتی بیشتر در حوزه مدیریت کلان صورت می پذیرد. به تجربه سالیان به این نتیجه رسیده ایم که نگرش مدیریت ارشد سازمان، در همه بخش ها ریشه می دواند. پس این حوزه یکی از مهمترین حوزه ها در بخش عارضه یابی و رفع عارضه فرآیند توسعه کسب و کار شرکت می باشد.

عمده خدمات حوزه مدیریت عبارتند از :

  • عارضه یابی و ارزیابی سازمان ۱+۵ محوره
  • عارضه یابی با روش bsc
  • تدوین طرح کسب و کار BP
  • استقرار فرآیند هدف گذاری و بهبود کسب و کار
  • EFQM
  • منتورینگ و کوچینگ مدیران ارشد
  • طراحی شاخص های کنترل و بهره وری مدیریت
  • طراحی دشبورد مدیریتی مدیرعامل

 

حوزه منابع انسانی

ما منابع انسانی را به عنوان یکی از سرمایه های اصلی سازمان شناخته و به منظور مدیریت و توسعه منابع انسانی شرکت ها و کسب و کارها با دیدگاه چابک و عملیاتی، خدمات خود را از برنامه ریزی منابع انسانی و تعریف شغل تا جذب و استخدام و طراحی سیستم جذب و پاداش ارائه می نماییم.

عمده خدمات حوزه منابع انسانی HR عبارتند از :

  • تدوین شاخص های بهره وری HR
  • برنامه ریزی منابع انسانی
  • تجزیه تحلیل شغل (تدوین شرح شغل و شرایط احراز شغل)
  • کارمندیابی، جذب و استخدام منابع اثربخش و کارآمد
  • معارفه و آموزش منابع انسانی مبتنی بر محتوای کسب و کار
  • راه اندازی مکانیزم ارزیابی عملکرد منابع انسانی
  • استقرار سیستم حقوق و دستمزد
  • استقرار سیستم تنبیه و پاداش
  • تدوین آئین نامه انضباطی
  • تهیه شناسنامه شغلی

حوزه بازاریابی و فروش

مشکل بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط در بخش بازاریابی و فروش می باشد. رشد و توسعه شرکت مستلزم داشتن طرح مدون بازاریابی و فروش و سازمانی قدرتمند جهت اجرای طرح های بازاریابی می باشد.

گروه آموزشی پژوهشی تکتو افتخار دارد با طراحی و اجرای پروژه های متنوع در این بخش همراه سازمان شما باشد. دیده شدن محصول یا خدمت در دنیای امروز وجه تمایز شرکت های موفق با شرکت های رو به افول می باشد. به این منظور ارائه خدمات در حوزه تبلیغات با محوریت تهیه طرح تبلیغات شرکت ها و بالاخص شرکت های فناور در دستور کار رایمندسرویس قرار دارد.

عمده خدمات در حوزه بازاریابی، فروش و تبلیغات عبارتند از :

  • تدوین بوم کسب و کار
  • طراحی و راه اندازی سازمان فروش (مویرگی)
  • طراحی سیستم حقوق و پورسانت تیم فروش و درگاههای فروش
  • تدوین استراتژی های بازاریابی
  • مطالعات و تحقیقات بازار
  • تحقیقات بازاریابی
  • تدوین برنامه بازاریابی MP
  • تدوین برند بوک واستراتژی برند
  • طراحی و اجرای برنامه ها و راهکارهای فروش
  • راه اندازی سیستم CRM
  • راه اندازی باشگاه مشتریان
  • طراحی و اجرای برنامه تبلیغاتی با متد ۵M
  • تهیه متریال پرزنت و معرفی شرکت و محصول
  • طراحی کمپین تبلیغاتی
  • تدوین طرح روابط عمومی
  • تدوین استراتژی و برگزاری سمینار، همایشات و رونمایی

رفع مشکلات سیستمی و ساختاری

یکی از اصول اولیه مدیریت کسب و کار و شرکت؛ طراحی چارت، فلوچارات سازمانی، داشتن سیستم مالی، مالیاتی، حقوقی و قراردادهای صحیح است. گروه آموزشی پژوهشی تکتو با ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در زمینه تهیه انواع طرح های امکان سنجی فنی و اقتصادی پیش از راه اندازی کسب و کار، به مدیریت و کاهش ریسک کسب و کار شما کمک می کند.

عمده خدمات حوزه سیستمی و ساختاری عبارتند از :

  • تدوین چارت و ساختار سازمانی
  • مهندسی فرآیندهای سازمانی، مکانیزم های اجرایی، سیستم سازی و مستند سازی
  • طبقه بندی مشاغل
  • طراحی الگوهای سازمان یادگیرنده
  • پیاده سازی سیستم های بهره وری
  • طراحی، برنامه ریزی و کنترل پروژه
  • طراحی برنامه مالی
  • طراحی منابع مالی
  • طراحی و استقرار امور حسابداری/ انجام امور مالی
  • انجام امور مالی/ ثبت سیستمی اسناد مالی
  • انجام امور حقوق و دستمزد
  • راه اندازی واحد امکان سنجی
  • ارزیابی و مدیریت ریسک
  • تدوین طرح امکان سنجی اقتصادی
  • حقوقی و قراردادها (ثبت و تنظیم قراردادهای تجاری و پرسنل)

دیجیتال مارکتینگ 

همانطور که می دانید وبسایت و شبکه های اجتماعی و … ویترین کسب و کار و شرکت یا سازمان شما بوده و از طرفی هم با توجه رشد روز افزون تمایل کاربران به استفاده از فضای مجازی و دریافت خدمات از این بستر، اهمیت فعالیت در این بستر دو چندان شده است. تا جایی که اغلب کاربران خدمات و محصولات شما را با توجه به وضعیت برند کسب و کار شما در فضای مجازی، قضاوت کرده و نسبت به میزان ارتباط با شما تصمیم می گیرند.

خدمات این حوزه مکمل بخش آفلاین مارکتینگ بوده و البته از استراتژی کلان مجموعه نیز تبعیت خواهد کرد.

عمده خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ عبارتند از :

  • طراحی و مدیریت وبسایت
  • UI/ UX/ UX PITCH
  • تولید محتوا (متن، صوت، تصویر)
  • آشنایی با اصول dm
  • SEM بازاریابی توسط موتورهای جستجو
  • SEO بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • سوشیال مارکتینگ
  • بلاگ مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات (بنری، کلیکی و …)
  • موبایل مارکتینگ

 

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

تلفن: ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰

 

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

7 دیدگاه

  • من ۲۱ سالمه و رشته من کامپیوتر هستش اوایل فکر میکردم بهش علاقه دارم ولی الان زیاد نه نمیدونم چیکار کنم نمیدونم به چی علاقه دارم در چه کاری موفق میشم پدر من کارگر هستش و من یک زندگی خیلی خوب میخوام خسته شدم .

  • چطور با حقوق کارمندی پولدار بشیم؟
    من کارمند سازمان آب هستم و هرکاری میکنه نمی توانم پول جمع کنم و دست به کار تازه ای بزنم؟
    آیا آموزشی در زمینه جمه کردن پول و سرمایه گذاری برای کارمند ها دارین؟

  • یکی از مشکلات مردم برای اینکه پول دار نمی شوند و پول جمع نمی کنند این است که پس انداز کردن را بلد نیستند.
    برای این کار باید اول پس انداز کردن را یاد بگیریم بعد سرمایه گزاری را.

  • از مطالب خوب سایت تکتو استفاده کردم
    امیدوارم موفق باشید.
    بیشتر فیلم آموزشی تهیه کنید

  • تجارت شخصی راه‌اندازی کنید

    بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کارهای جانبی درآمد بیشتری عایدشان می شود.

    این کار تمرکز و وقت زیادی می طلبد و استرس زیادی به شما وارد می کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می توانید نتیجه آن را ببینید.

    علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان‌های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه‌های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

  • بنظر من یکی از بهترین راه های پولدار شدن این است که در مستغلات سرمایه گذاری کنید و زمین و ملک بخرید

    خرید املاک استیجاری یا زمین در مکان های رو به رشد، سرمایه گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود.

    با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید.

    اگر فرد ریسک پذیری نیستید می توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید.

    اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می شود به صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت وساز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *