راه های برند سازی - تکتو

برند سازی


Rate this post

از روش‌های معروف شدن برند چه می‌دانید؟

چگونه میتوانیم برند خود را در ذهن دیگران جاودان کنیم؟

امروزه یک استراتژی برندسازی همه جانبه و موثر، می تواند بسیار موثرتر از روش‌های بازاریابی سنتی (همانند تبلیغات روزنامه‌ای یا تلویزیونی یا مانند اینها) باعث رشد و توسعه کسب و کار شما باشد و نظر دیگران را به سمت شما جلب کند.

استراتژی برندسازی راهی است که از طریق آن می توانید کاری کنید که مشتریان شما بهتر از قبل محصولات شما، لوگو و نام، و شعارتان را بشناسند و دوست داشته باشند.

با ایجاد یک برند شناخته شده، و با داشتن مشتریانی ثابت و وفادار، هم از طریق آنها به دوستان‌شان سفارش خواهید شد، و هم هزینه‌های بازاریابی شما نیز به‌شدت کاهش می‌یابد.

 

هدیه‌ دادن راهی برای برند سازی

افراد، عاشق گرفتن هدایای رایگانند. اعطا کردن هدیه‌هایی که با کسب و کار شما هم مرتبط باشند، یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌های رشد برند شماست. و این هزینه‌ای است که خیلی بهتر از تبلیغات به کمک شما می‌آید و شما را می‌شناساند.

هدیه دادن تبیلغاتی
راه‌های برند سازی

 

آیتم‌های تبلیغاتی‌ای که به کار افراد می‌آیند و نام شما را هم بر خود دارند، راهی است که تاثیرگذاری عالی‌اش هیچگاه کهنه و از مد افتاده نمی‌شود، چرا که بر تمایلات همیشگی انسان ها بر هدیه‌های زیبا و موثر گرفتن، و آن را در معرض دید گذاشتن استوار است.

 

با برندهای دیگر همکاری کنید

در سطح جامعه هدف شما سازمان‌های زیادی به فعالیت مشغولندکه حتما به بخشی از خدمات شما نیاز دارند. در حالت عادی، هم آنها باید برای استفاده از امکانات‌تان به شما مبلغی را بپردازند و هم شما باید نسبت به امکانات آنها چنین کنید.

از این به بعد شما برای توسعه برند خود می توانید در طی یک مذاکره ساده که بر مبنای برد-برد استوار باشد، بخشی از امکانات خود را به رایگان در اختیار آنها بگذارید و در عوض از امکانات آنها در جهت توسعه و معرفی کسب و کار خود بهره ببرید.

مثلا اگر شما یک شرکت خدمات وبسایت هستید، در ازای مشاوره و حتی اجرای رایگان سئو برای یک شرکت بزرگ که در شبکه‌های اجتماعی خود دارای دنبال‌کننده‌های مناسبی است، از آنها بخواهید شما را به رایگان به افراد خود معرفی کنند. از طریق این مبادله‌ها شما کم‌کم شبکه‌ای بزرگ و قدرتمند از کسب و کارها خواهید ساخت و بسیار بهتر شناخته خواهید شد.

 

تلاش کنیم مشتری های وفادار داشته باشیم!!

همیشه گفته‌اند که هزینه حفظ یک مشتری تا ده برابر کمتر از پیدا کردن یک مشتری جدید است. راهی که شما برای هدف‌گیری، بازاریابی، جلب اعتماد، و فروش به یک مشتری تازه می‌پیمایید، بسیار پرهزینه‌تر و طولانی‌تر است از اینکه بخواهید یک خریدار قبلی را برای بار دوم به سمت خود بکشانید.

 

داشتن مشتری های وفادار
مشتری وفادار

 

ما در بازار کسی را “مشتری” خود می‌خوانیم که خریدار همیشگی و معمول ما باشد. آغاز کردن یک برنامه پاداش‌دهی به مشتریان یک راه مناسب برای این منظور است. این پاداش می‌تواند دادن کارت‌های تخفیف (که افراد بسیار به آن علاقه‌مندند) یا برنامه‌های پاداش‌دهی به آنها باشد.

وفادارسازی مشتریان که هزینه‌ای بسیار کمتر از بازاریابی دارد، یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه مناسب و همه جانبه یک کسب و کار نوپا و همچنین برندسازی موثر آن می‌باشد.

 

توصیه دوستان و آشنایان

تقریبا تمامی افراد، به نام برندی که از دوستان‌شان می‌شنوند توجه بیشتری می کنند تا نامی که آن را در تبلیغات می بینند. چون در حالت اول توصیه شما را از یکی مثل خودشان می‌شنوند، و در حالت دوم با ادعای شما درباره خودتان روبرو هستند.

 

چگونه برند سازی کنیم
نکات مهم برند سازی

 

بنابراین عاقلانه‌ترین کار این است که شما خود وارد این جریان شوید و توصیه شدن خود را آسان‌سازی کنید یا برای آن انگیزه بیافرینید.

می توانید کار را از اینجا آغاز کنید که برای معرفی کنندگان‌تان به دیگران مزایای ویژه‌ای قرار دهید. این مزایا می‌تواند تخفیف‌های قابل توجه یا پاداش‌های جذاب برای هر کسی باشد که دیگری را به شما معرفی می‌کند.

این کار بشدت بر جلب رضایت درونی آنها نسبت به شما، و همچنین ایجاد شبکه‌ای از دوستداران و معرفی‌کنندگان برند شما می انجامد.

 

حتما بخوانید: چگونه کسب و کار خود را بزرگ و پر سود کنیم؟

برندسازی کار زمان‌بر و روندی با استراتژی و برنامه‌ریزی است. برندسازی با تبلیغات گسترده به‌دست نمی‌آید؛ برای برند شدن باید کاری کرد که مشتری و مخاطبین، ما را دوست داشته باشند.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

تلفن: ۰۹۳۸۰۲۴۲۹۴۸

 

کمک به آغاز کسب وکار

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *