رفع مشکلات کسب و کار ها

رفع مشکلات کسب و کار ها


5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رفع مشکلات کسب و کار

سوالی که در اکثر جلسات مشاوره و عارضه یابی کسب و کار از من پرسیده می‌شود:
آقای ایسوند کسب و کار من مشکل دارد!!

سوالاتی که در زمینه بهبود و رفع مشکلات کسب و کارها توسط مدیران از من پرسیده می شود و راه حل های کلی برای حل مشکلات و چالش های رایج این دیالوگ ها.

اگر شما هم فکر می‌کنید نیازمند بهبود در کسب و کارتان هستید مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می دهم.

رونق و توسعه کسب و کار خواسته اصلی هر مدیری است و هر مدیری دوست دارد کسب و کار خود را رشد دهد.

 

حتما بخوانید: از هدف‌گذاری در فروش و تحقیقات بازار چه می‌دانید؟

 

ایجاد چشم انداز روشن و حرکت به سوی پیشرفت و همچنین سودآوری مناسب با کمترین دغدغه و در کنار همه این موارد استفاده بهینه از امکانات و منابع و حداکثر بازدهی مواردی هستند که هیچکس نمی‌تواند از آنها چشم پوشی کند.

سود آوری و پیشرفت اساس راه اندازی و اداره هر کسب و کاری است و همه دوست دارن پیشرفت کنند. اما در زمانی که رونق اقتصادی چشمگیر نبوده و مصرف کنندگان محدود و در مقابل ارایه دهندگان کالا و خدمات افزایش می یابند و همه اینها مصادف با افزایش ضریب ریسک کسب و کارها و کاهش نقدینگی باشد صاحبان کسب و کار وارد چالش هایی می شوند که بسیاری از آنهایی که خواستار گذار از این شرایط هستند.

 

چطور کسب کار جدید راه اندازی کنیم
راه اندازی کسب و کار

استفاده از خدمات عارضه یابی کسب و کار و رفع مشکلات کسب و کارها در این شرایط بد و پیچیده می‌تواند به صاحبان کسب و کار ها کمک کند.

اما واقعا صاحبان و مدیران کسب و کار دنبال چه چیزی هستند؟

”آقای ایسوند کسب و کار من مشکل دارد!!“ شما چطور می توانید به ما کمک کنید؟

در پاسخ به این پرسش ابتدا باید شرحی از مشکلات کسب و کار ها را دریافت کرد. و سپس بر اساس مشکلات و در مقابل آن توانمندی‌ها و منابع موجود راه حل هایی را نیز ارایه نمود.

اما من اینجا تمایل دارم به یک مشکل عمده در اکثر کسب و کار‌ها اشاره کنم که حل آن و تغییر مدل ذهنی ایجاد کننده آن می تواند شروع حل دیگر مشکلات در هر سازمانی باشد.

 

حتما بخوانید: چگونه به یک شرکت موفق تبدیل شویم؟ بررسی برند شیرین عسل

متاسفانه بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار به جای توجه به مشکلات سیستمی که بوجود آورنده اشکالات دیگر در کسب و کار هستند مستقیما به دنبال رفع مشکل ظاهری می باشند.

دنبال مسکن درد هستند به رفع مشکلات!!

این نوع تفکر در واقع تنها به دنبال یک مسکن برای درد فعلی کسب و کار بوده و تاثیری دراز مدت در حل مشکلات نخواهد داشت.

به طور مثال زمانی که با عمکرد ضعیف یک واحد برخورد می کنند اولین تصمیم تغییر مسئول واحد مربوط خواهد بود و این مشابه تعویض یک  قطعه معیوب در سیستم است، هر چند که این کار به ظاهر و برای مدت کوتاه ممکن است بهبودی در سیستم بوجود آورد اما به دلیل عدم توجه به علت عملکرد ضعیف آن واحد ممکن است دوباره ایجاد شود.

مشاوره رشد کسب و کار

در چنین شرایطی از دیدگاه یک مشاور تغییر مسئول واحد آخرین گزینه خواهد بود و گزینه های نخست بررسی علل ایجاد ضعف در آن واحد است.

در بسیاری از موارد دیده شده یک کارمند بی انگیزه در واقع به علت وجود ضعف در سیستم دچار بی انگیزگی و نهایتا اهمال کاری می گردد. این یک نمونه از نوع نگرش حل مشکل در سیستم و یا حل مشکل سیستماتیک است.

 

با چنین دیدگاهی اگر به دنبال بهبود در کسب و کار خود هستید به جای نسخه های آماده و مسکن هایی با اثر کوتاه مدت می توانید به پیشنهاد های زیر توجه کنید.

 

  • آیا کسب و کار من دارای برنامه ای مدون برای بهبود و توسعه می باشد؟ اگر خیر به دنبال تدوین یک برنامه استراتژی مناسب باشید.
  • آیا شما از یک سیستم مدون برای بازاریابی و فروش استفاده می کنید؟ اگر خیر در سریع ترین زمان با بررسی ویژگیهای کسب و کار خود یک طرح بازاریابی مدون ایجاد کنید
  • آیا کارکنان شما و خود شما برای پیاده سازی دقیق سیستم های تدوین شده آموزش دیده اند؟ اگر خیر باید بدانید بهترین برنامه ها هم تاثیری بر کار شما نخواهند داشت و باید آموزش را نهادینه کنید.
  • آیا سیستم مدیریت کیفیت برای تضمین بهبود مستمر در کسب و کار شما وجود دارد؟ اگر خیر باید گفت ممکن است حتی اگر امروز کسب و کار موفقی دارید مشخص نیست که در آینده بتوانید جایگاه خود را حفظ کنید
مشاوره کسب و کار - تکتو
مشاوره کسب و کار – گروه آموزشی پژوهشی تکتو

شاید به نظر برخی موارد ذکر شده صرفا برای کسب و کار ها و تجارت های بزرگ مفید باشد و مدیران گمان کنند که آنها به دلیل عدم گستردگی کسب و کار به چنین مواردی نیاز ندارند اما نکته مهم تغییر چنین تفکری است زیرا این برنامه ها و استراتژی ها لازمه هر کسب و کاری از کوچک تا بسیار بزرگ می باشد.

با ذکر این موارد اگر کسب و کار شما هم دارای مشکلاتی است که برای حل آن به یک مشاور کسب و کار مراجعه نمودید حتما به جای اینکه به دنبال حل مشکل باشید نگاهی هم به علت به وجود آمدن آن مشکلات و رفع آنها داشته باشید.

 

سرفصل های خدمات عارضه یابی و رفع عارضه گروه آموزشی پژوهشی تکتو

خدمات عارضه یابی و رفع عارضه در دسته بندی های مختلف اعم از مدیریتی، بازاریابی و فروش و تبلیغات، تولید و R&D، منابع انسانی، سیستمی و ساختاری (چارت، فلوچارت، مالی، حقوقی) و دیجیتال مارکتینگ ارائه می گردد که در ادامه سرفصل خدمات هر یک از حوزه های ذکر شده را خواهید دید.

لازم بذکر هست که تعداد زیادی از خدمات ارائه شده در سرفصل های ذیل، قابلیت برگزاری دوره های آموزشی را نیز دارا بوده که تا کنون دوره های موفقی در بسیاری از حوزه های مذکور، برگزار شده است.

عارضه یابی حوزه تولید

در فرآیند عارضه یابی و رفع عارضه این حوزه فازهایی از قبیل برنامه ریزی، تامین، تولید، نگهداری و تعمیرات و انبار در نظرگرفته شده است.

عمده خدمات حوزه تولید و R&D عبارتند از :

  • مشاوره سیستم های مدیریت کیفیت (سری ایزو)
  • راه اندازی سیستم کدینگ انبار
  • راه اندازی سیستم ارزیابی تامین کنندگان
  • راه اندازی سیستم ۵S
  • راه اندازی سیستم برنامه ریزی تولید (BOM, OPC, …)
  • آدیت فرآیند تولید
  • ممیزی داخلی
  • راه اندازی سیستم نگهداری تعمیرات
  • استقرار MFCA (استاندارد ۱۴۰۵۱ و ۱۴۰۵۲)
  • کنترل پروژه
  • کنترل موجودی
  • کنترل کیفیت
  • طراحی و استقرار سیستم مدیریت دانش

 

عارضه یابی حوزه مدیریت

خدمات حوزه مدیریتی بیشتر در حوزه مدیریت کلان صورت می پذیرد. به تجربه سالیان به این نتیجه رسیده ایم که نگرش مدیریت ارشد سازمان، در همه بخش ها ریشه می دواند. پس این حوزه یکی از مهمترین حوزه ها در بخش عارضه یابی و رفع عارضه فرآیند توسعه کسب و کار شرکت می باشد.

عمده خدمات حوزه مدیریت عبارتند از :

  • عارضه یابی و ارزیابی سازمان ۱+۵ محوره
  • عارضه یابی با روش bsc
  • تدوین طرح کسب و کار BP
  • استقرار فرآیند هدف گذاری و بهبود کسب و کار
  • EFQM
  • منتورینگ و کوچینگ مدیران ارشد
  • طراحی شاخص های کنترل و بهره وری مدیریت
  • طراحی دشبورد مدیریتی مدیرعامل

 

عارضه یابیحوزه منابع انسانی

ما منابع انسانی را به عنوان یکی از سرمایه های اصلی سازمان شناخته و به منظور مدیریت و توسعه منابع انسانی شرکت ها و کسب و کارها با دیدگاه چابک و عملیاتی، خدمات خود را از برنامه ریزی منابع انسانی و تعریف شغل تا جذب و استخدام و طراحی سیستم جذب و پاداش ارائه می نماییم.

عمده خدمات حوزه منابع انسانی HR عبارتند از :

  • تدوین شاخص های بهره وری HR
  • برنامه ریزی منابع انسانی
  • تجزیه تحلیل شغل (تدوین شرح شغل و شرایط احراز شغل)
  • کارمندیابی، جذب و استخدام منابع اثربخش و کارآمد
  • معارفه و آموزش منابع انسانی مبتنی بر محتوای کسب و کار
  • راه اندازی مکانیزم ارزیابی عملکرد منابع انسانی
  • استقرار سیستم حقوق و دستمزد
  • استقرار سیستم تنبیه و پاداش
  • تدوین آئین نامه انضباطی
  • تهیه شناسنامه شغلی

عارضه یابی حوزه بازاریابی و فروش

مشکل بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط در بخش بازاریابی و فروش می باشد. رشد و توسعه شرکت مستلزم داشتن طرح مدون بازاریابی و فروش و سازمانی قدرتمند جهت اجرای طرح های بازاریابی می باشد.

گروه آموزشی پژوهشی تکتو افتخار دارد با طراحی و اجرای پروژه های متنوع در این بخش همراه سازمان شما باشد. دیده شدن محصول یا خدمت در دنیای امروز وجه تمایز شرکت های موفق با شرکت های رو به افول می باشد. به این منظور ارائه خدمات در حوزه تبلیغات با محوریت تهیه طرح تبلیغات شرکت ها و بالاخص شرکت های فناور در دستور کار تکتو قرار دارد.

عمده خدمات در حوزه بازاریابی، فروش و تبلیغات عبارتند از :

  • تدوین بوم کسب و کار
  • طراحی و راه اندازی سازمان فروش (مویرگی)
  • طراحی سیستم حقوق و پورسانت تیم فروش و درگاههای فروش
  • تدوین استراتژی های بازاریابی
  • مطالعات و تحقیقات بازار
  • تحقیقات بازاریابی
  • تدوین برنامه بازاریابی MP
  • تدوین برند بوک واستراتژی برند
  • طراحی و اجرای برنامه ها و راهکارهای فروش
  • راه اندازی سیستم CRM
  • راه اندازی باشگاه مشتریان
  • طراحی و اجرای برنامه تبلیغاتی با متد ۵M
  • تهیه متریال پرزنت و معرفی شرکت و محصول
  • طراحی کمپین تبلیغاتی
  • تدوین طرح روابط عمومی
  • تدوین استراتژی و برگزاری سمینار، همایشات و رونمایی

رفع مشکلات سیستمی و ساختاری

یکی از اصول اولیه مدیریت کسب و کار و شرکت؛ طراحی چارت، فلوچارات سازمانی، داشتن سیستم مالی، مالیاتی، حقوقی و قراردادهای صحیح است. گروه آموزشی پژوهشی تکتو با ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در زمینه تهیه انواع طرح های امکان سنجی فنی و اقتصادی پیش از راه اندازی کسب و کار، به مدیریت و کاهش ریسک کسب و کار شما کمک می کند.

عمده خدمات حوزه سیستمی و ساختاری عبارتند از :

  • تدوین چارت و ساختار سازمانی
  • مهندسی فرآیندهای سازمانی، مکانیزم های اجرایی، سیستم سازی و مستند سازی
  • طبقه بندی مشاغل
  • طراحی الگوهای سازمان یادگیرنده
  • پیاده سازی سیستم های بهره وری
  • طراحی، برنامه ریزی و کنترل پروژه
  • طراحی برنامه مالی
  • طراحی منابع مالی
  • طراحی و استقرار امور حسابداری/ انجام امور مالی
  • انجام امور مالی/ ثبت سیستمی اسناد مالی
  • انجام امور حقوق و دستمزد
  • راه اندازی واحد امکان سنجی
  • ارزیابی و مدیریت ریسک
  • تدوین طرح امکان سنجی اقتصادی
  • حقوقی و قراردادها (ثبت و تنظیم قراردادهای تجاری و پرسنل)

دیجیتال مارکتینگ 

همانطور که می دانید وبسایت و شبکه های اجتماعی و … ویترین کسب و کار و شرکت یا سازمان شما بوده و از طرفی هم با توجه رشد روز افزون تمایل کاربران به استفاده از فضای مجازی و دریافت خدمات از این بستر، اهمیت فعالیت در این بستر دو چندان شده است. تا جایی که اغلب کاربران خدمات و محصولات شما را با توجه به وضعیت برند کسب و کار شما در فضای مجازی، قضاوت کرده و نسبت به میزان ارتباط با شما تصمیم می گیرند.

خدمات این حوزه مکمل بخش آفلاین مارکتینگ بوده و البته از استراتژی کلان مجموعه نیز تبعیت خواهد کرد.

عمده خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ عبارتند از :

  • طراحی و مدیریت وبسایت
  • UI/ UX/ UX PITCH
  • تولید محتوا (متن، صوت، تصویر)
  • آشنایی با اصول dm
  • SEM بازاریابی توسط موتورهای جستجو
  • SEO بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • سوشیال مارکتینگ
  • بلاگ مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات (بنری، کلیکی و …)
  • موبایل مارکتینگ

 

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

تلفن: ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰

 

لوگو - گروه آموزشی پژوهشی تکتو

آموزش توسعه کسب و کارمشاهده نوشته ها

Avatar for آموزش توسعه کسب و کار

مشاوره راه اندازی و مدیریت کسب و کار. مشاوره توسعه و رونق کسب و کار

13 دیدگاه

  • به نظر شما مهمترین مشکل در کسب و کار ها و تولیدی های کوچک چیست؟
    چرا این کسب و کار ها با مشکلات زیادی روبرو هستند؟
    چگونه مشکلات کسب و کار را بشناسیم؟

    • سلام برای دریافت مشاوره رفع مشکلات کسب و کار با شماره تلفن های سایت تکتو تماس بگیرید

      • سلام برای دریافت مشاوره رفع مشکلات کسب و کار با شماره تلفن های سایت تکتو تماس بگیرید

    • عارضه یابی
      خدمات عارضه یابی گروه آموزشی پژوهشی تکتو در زمینه مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی

      ۱- تشخیص مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی

      ۲- تکنیکها و مدلهای متفاوت در حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی

      ۳- چگونگی پیدا کردن راه حل های جایگزینی

      ۴- طراحی یک برنامه مناسب برای فعالیتهای اثربخش در حل مشکلات تولیدی –اقصادی و بازرگانی

      ۵- چگونگی پیاده سازی برنامه مطرح شده در واحدهای تولیدی و اقتصادی

      ۶- ارزیابی موفقیت آمیزبودن راه حل ها و برنامه ها

  • موفق شدن در حل مشکلاتی که در کار به وجود می آید می تواند از موفقیتهای بزرگ در کار و شغل محسوب شود قطعا زمانی که مشکلات کاری به وجود می آید دست یابی به اهداف سخت تر می شود اما گاهی این مشکلات باعث ایجاد یک فرصت برای یادگیری و کسب تجربه می شوند.

    مشکلات کاری و چالش هایی که در کار به وجود می آیند اغلب همیشگی هستند. مشکلات کاری می توانند تجربیات خوبی را در اختیار کارمندان و اعضای یک تیم کاری قرار دهند به گونه ای که این چالش ها تبدیل به یک فرصت برای یادگیری مهارتها و تجربیات جدید خواهد شد.

    حل مشکلات با همکاری و کمک اعضای تیم کار بهتر و سریعتر خواهد بود. گاهی هم مشکلات را میتوان از قبل پیش بینی نمود و برای آنها برنامه ریزی کرد تا راه کارهای بیشتری برای رفع مشکل وجود داشته باشد.

    استفاده از راهکارهای مختلف برای حل مشکلات کاری به میزان تجربه هم بستگی دارد هر چقدر که در کار با چالش مواجه میشویم میتوانیم به میزان تجربیات خود بیافزاییم.

    بهتر است همیشه ترجیحا با برنامه ریزی در کار پیش برویم تا کمتر دچار مشکلات کاری شویم اما برای حل مشکلات همیشه راهکارها میتوانند به ما کمک کنند.

    قبل از همه باید همکاری و تعامل بین اعضای یک تیم کاری وجود داشته باشد تا در هنگام مشکلات بتوانند با ارائه راهکارهای خوب چالشها را رفع کنند.

    برخی از مشکلات کوچکتر در کار و فعالیت روزانه میتوانند سریعتر حل شوند و برخی دیگر ممکن است که نیاز به زمان داشته باشند. ابتدا باید یک ایده و راه حل برای حل مشکلات داشته باشیم و پس از آن این راه حل را با اعضای تیم کاری ارزیابی کنیم.

    اغلب پیدا کردن راهکار سخت به نظر میرسد اما اگر تجربه ی کافی وجود داشته باشد راهکارها سریعتر نتیجه میدهند.

    همیشه ابتدا مشکلات را ارزیابی کنید تا بتوانید برای آن اره حل پیدا کنید. برخی از راه حل های که برای حل مشکلات وجود دارند ممکن است که نتوانند کاملا موثر واقع شوند بنابراین در اینجا همکاری و استفاده از نظر دیگر کارمندان و اعضای تیم اهمیت می یابد.

    راه کارهایی را که برای حل مشکل پیشنهاد میشود دسته بندی کنید و باز هم با همکاری اعضای تیم کاری خود مخصوصا افرادی که تجربه ی بیشتری دارند یک راهکار مناسب را انتخاب کنید.

    به کار بستن راهکارها مهمترین قسمت برای حل مشکلات کاری است هر چقدر که این راهکارها ساده تر باشند استفاده از آنها هم راحت تر است.

    بیش از همه باید تلاش کنیم تا کمتر با مشکلات کاری مواجه شویم اما اگر هم این چالشها به وجود بیایند با استفاده از تکنیک های خوب و میتوان آن را برطرف نمود.

    سعی کنید در مواجه با مشکلات کاری برای حل آنها سرعت عمل بالاتری داشته باشید تا مشکلات کوچکتر تبدیل به مشکلات بزرگ نشوند.

  • عارضه یابی بعنوان یکی از ابزارهای اولیه و مفید برای سازمان هایی است که در اندیشه تعالی بوده و سعی دارند در این راه قدم بگذارند.

    در فضای کسب و کار رقابتی امروز که سازمان ها برای بقا نیاز به بهبود و تعالی دارند، تا با چابکی بتوانند خود را با تغییرات محیط وفق داده، تهدیدات را پشت سر گذاشته یا حتی تبدیل به فرصت کنند، سازمانی موفق است که از سلامت کامل برخوردار بوده و بند های کفش خود را محکم بسته باشد و پس از آن در جاده ی درست گام برداریم. اگر وارد راه پر پیچ و خم رقابت شویم و ذهن و جسمی بیمار داشته باشیم قدم هایمان ما را به ورطه نابودی خواهند کشاند.

    اصولاً سازمانی متعالی است که کیفیت خروجی های آن مورد رضایت مشتریان ، مصرف کنندگان ، کارکنان ، سهامداران ، تأمین کنندگان کالا و خدمات و جامعه قرار گیرد. قدم اول در این راه چیست؟ ما با انجام فرآیند عارضه یابی سازمانی به مشکلات و امراض سازمان پی برده و سپس با تعریف پروژه های بهبود، قدم اول را برای آماده سازی خود در مسیر رشد و تعالی بر میداریم.

    مراحل انجام یک پروژه ی عارضه‌یابی بصورت زیر است:

    ۱ـ شناخت کلی از سازمان.

    ۲ـ تنظیم لیست اولیه از نشانه های عوارض در سازمان.

    ۳ـ تنظیم لیست اولیه از عوارض احتمالی در سازمان.

    ۴ـ جمع آوری اطلاعات اولیه از واقعیت های سازمان.

    ۵ـ شناخت اولیه از تصمیم گیرندگان و مدیران بنگاه یا سازمان مورد بررسی.

    ۶ـ درک محدودیت ها و ارزیابی از خط مشی های کارفرما.

    ۷ـ شناسایی درک کار فرما از مسئله.

    ۸ـ آزمون درک کار فرما از مسئله.

    ۹ـ شفاف سازی انتظارات کار فرما.

    ۱۰ـ توافـق کـارفرما با عنوان مساله وانتـظارات کار فرما از انجام پــروژه عارضه یابی .

    ۱۱- نوشتن طرح عارضه یابی

  • من آموزش هایی درباره طب سنتی و طب سوزنی دیده ام و الان قصد دارم در شهر تهران یک درمانگاه طب سنتی راه اندازی کنم. برای راه اندازی این کسب و کار نیاز به کمک دارم. لطفا من را راهنمایی کنید

    • با سلام جهت دریافت مشاوره راه اندازی کسب و کار تکتو با شماره تلفن های گفه شده در سایت تماس بگیرید

  • من در کار تولید کفش هستم و الان در اثر واردات زیاد کسب و کار من دچار رکود شده الان چگونه می توانید به من کمک کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navبا ما تماس بگیرید
09190980152