دوره آموزشی چگونه بیشتر بفروشیم؟ آموزش رونق کسب و کار
در کسب و کار، هدف شما باید رشد بیشتر باشد.
برای رشد بیشتر باید بر تلاش خود اضافه کنید و با سخت کوشی شاهد پیشرفت خود باشید.
مغز انسان وقتی میخواهد کاری را شروع کند، در ابتدا خیلی سخت با آن کنار میآید. برای مثال، اگر به مهارتی مانند رانندگی فکر کنید متوجه میشوید که در ابتدا یادگرفتن این مهارت چقدر برای شما سخت بوده است، ترس از تصادف، نحوهی ترمز گرفتن و دنده عوض کردن در ابتدا نیاز به فکر کردن و تحلیل دارد.
یادگیری و تمرین، سبب میشود رشتههای عصبی مغز به یکدیگر نزدیک شده و درانتها انجام دادن کاری که سخت به نظر میرسید، تبدیل به یک عادت شود. بسته به نوع کار و بازاری که در آن فعالیت میکنید، شرایط کلی کار کردن شما تغییر پیدا میکند.
در تحقیقی که در کشور آمریکا انجام شد، مشخص شد که از هر ۱۰۰ کسب و کار جدید، چه تعداد موفق و چه تعداد منحل میشوند. بنابر نتایج این تحقیق، از هر ۱۰۰ کسب و کار که در رشتههای مختلف در کشور آمریکا شکل میگیرد، بعد از ۵ سال تنها ۲۰ کسب و کار به حیات خود ادامه میدهند.
از این ۲۰ کسب و کار، بعد از ۵ سال تنها ۴ کسب و کار باقی میمانند. از این ۴ کسب و کار بعد از ۵ سال تنهای ۱ کسب و کار موفق میشود؛ اما این کسب و کار، که بعد از ۱۵ سال توانسته است به حیات خود ادامه دهد، باعث متحول شدن دنیا میشود.
چطور شرکت برتر حوزه کسب و کار خود شویم؟
این شرایط تقریبا در ایران نیز به همین صورت است. اگر صاحب کسب و کاری هستید، به این موضوع فکر کنید که چطور باید جزو ۲۰ شرکت برتر، سپس ۵ شرکت و در نهایت برترین شرکت شوید.
چگونه شرکت موفقی داشته باشیم؟
ممکن است در برخی از محصولات بتوان خدمتی اضافهتر به مشتریان ارائه نمود.
برای مثال اگر شما دستگاه CNC سی ان سی یا دیتالاگر ثبت دما و رطوبت میفروشید، یک کتابچه راهنما برای آموزش نحوهی کار با دستگاه CNC سی ان سی یا دیتالاگر ثبت دما و رطوبت را هم چاپ و در اختیار مشتری قرار دهید.
یا میتوانید یک فیلم آموزشی از نحوهی کارکرد دستگاه CNC سی ان سی یا دیتالاگر ثبت دما و رطوبترا تهیه و همراه محصول یا در سایت شرکت منتشر کنید
این کار باعث میشود تا مشتری احساس بهتری از خرید داشته باشد و همچنین شما سود بیشتری در قبال فروشتان کسب نمائید.
اگر شما کارت گارانتی برای محصولاتتان ارائه دهید و بخش تعمیرات راهاندازی کنید، میتوانید منافع بیشتری کسب نمائید.
دقت داشته باشید که خدمات اضافه باید به صورت رایگان ارائه شوند وتنها خدمات ارزش افزوده و بیش نیاز هستند که میتوانند هزینهای برای مشتری درپی داشته باشند.
طبق تحقیقاتی که در دانشگاه «هاروارد» انجام شده است، ۷۵ درصد مشتریان ناراضی چیزی به شما نمیگویند. این رقم، رقم بزرگی به شمار میآید.
در کشور کانادا، رقابت فروشندگان بر اساس تعداد روزهایی است که مشتری میتواند جنس خریداری شده را پس دهد.
برای مثال شرکت «جنرال موتورز» در صورت نارضیاتی مشتری از خودرو، تا ۱۰۰ روز بدون هیچ قید و شرطی ماشین را پس میگیرد و پول مشتری را بر میگرداند.
بهترین تبلیغات، تعداد مشتریان راضی هستند!!
متاسفانه در کشور ایران، رقابت فروشندگان برای پس نگرفتن کالاست! یک مشتری راضی و خوشحال، به ۳ الی ۶ نفر اطلاع رسانی میکند اما یک مشتری ناراضی به ۱۲ الی ۲۱ نفر اطلاع رسانی منفی میکند.
تاجایی که میتوانید، اطلاعات خودتان را در مورد محصولاتتان کامل کنید. سعی کنید بتوانید به تمام سوالات مشتری پاسخ دهید.
برای مثال اگر شما فروشنده دستگاه CNC سی ان سی یا دیتالاگر ثبت دما و رطوبت هستید، باید دقیق بدانید که این دستگاهها چگونه و چطور کار میکنند.
اگر مشتری از شما درخواست کرد تا آن را روشن و تست کنید، باید بتوانید آن را انجام دهید.
ممکن است شما محصولی را داشته باشید اما اسم آن را ندانید. در صورتی که مشتری به شما مراجعه و اسم آن را بگوید، شما بگویید که چنین محصولی ندارید! بنابراین، تمام زمانهای اضافه خود را به کسب دانش در مورد محصول اختصاص دهید.
سعی کنید به ترتیب لیستی از اطلاعات محصول تهیه کنید و به صورت چک لیستی زمانی که هر بخش از اطلاعات را به مشتری دادید، جلوی آن تیک بزنید.
برای انجام این کار، نرمافزاری به نام «واندرلیست» (Wunder List) وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید. در این برنامه میتوانید لیست سوالات یا کارهایی که باید برای مشتری انجام بدهید را بنویسید و سپس بعد از انجام هرکدام آن را تیک بزنید و جلو بروید.
مشتری دوست دارد که فروشنده یک متخصص باشد.
زمانی که میخواهید جنسی را فروشید، با اطلاعات کامل آن را به مشتری عرضه کنید. برای مثال، اگر مشتری از شما درخواست نوارچسب کرد، از او بپرسید برای کجا و چه کاری میخواهد از آن استفاده کند؟ بدین ترتیب میتوانید به مشتری این اطمینان را بدهید که شما در کار خودتان یک متخصص حرفهای هستید.
حتما ببینید: فیلم آموزشی چگونه پس انداز کنیم؟ آموزش پس انداز کردن
دوره آموزشی رونق کسب و کار و افزایش فروش، گروه آموزشی پژوهشی تکتو
سرفصلهای دوره آموزشی چگونه بیشتر بفروشیم؟ :
- پیشنیازهای کسب ثروت و موفقیت
- پارامترهای مهم انتخاب مسکن از نگاه مشتریان
- هدفگذاری در کسب و کار
- تحلیل مثبت شکست
- فروش و نکاتی برای فروش بیشتر
- جلب اعتماد مشتری
- هدایت مسیر انتخاب مشتری
- چگونه یک شکنجهگر مهربان باشید؟
- چگونه مشتری را به یک مشتری راضی تبدیل کنید؟
- با مشتری بد اخلاق چگونه رفتار کنیم؟
- شناخت رقبا
- چگونه از کلمات برای فروش موثرتر استفاده کنیم؟
- ارتباطات و خدمات
- شناسائی مشتریان
- قیف فروش
- بازی سازی برای فروش
- وضعیت ظاهری فروشنده
ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.
چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم – مشاوره رونق کسب و کار
راههای تماس با گروه آموزشی تکتو
ایمیل: takto.ir@gmail.com
تلفن: ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰
من چطور میتوانم فروش خودم را زیاد کنم؟ بهترین روش های فروش بیشتر چیست؟
سلام
برای دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۶۹۳۹۴۶۴۰ تماس بگیرید.
با سپاس